SSO 2 Karel Kreidl Obsah § Monitoring méně obvyklých systémů § 2nd level support § Aplikační problémy § eESM § Problémy mimo scope – eskalace § OSS a správa pásek § iSeries § diskuze zSeries § Označení pro mainframe servery IBM i pro jejich OS § Mainframe – servery s velkou výpočetní kapacitou, sloužící některým velkým společnostem jako jádro jejich IT infrastruktury WWTS – WorldWide ToolSet § Soubor nástrojů sloužící ke správě IBM systémů WWTS struktura SMU a MAM § SMU (System Monitoring Utility) – procesy, které monitorují HW, OS, SW systému § MAM (Message and Alert Management) – rozhraní pro zobrazení alertů zaslaných SMU – základní nástroj pro monitoring i/zSeries MAM 2nd level support § Řešení komplexních problémů, které nejsou řešeny v rámci 1st level supportu § Specializované týmy § Zpravidla specializace na jednoho zákazníka (či skupinu zákazníků) 2nd level support § Práce 2nd level supportu – Instalace aplikací – Instalace OS, patchů… – Správa OS a aplikací – Řešení OS a aplikačních problémů – Správa databázových systémů a databází – Řešení db problémů – Správa zabezpečení – Atd. atp. Aplikační podpora § 1st level batch monitoring – sledování běhu aplikací, řešení základních problémů § 2nd level application support – instalace aplikací, jejich údržba a správa § Development – vývoj nových (či adaptace existujících) aplikačních řešení eESM § Základní komunikační tool § 1 problém = 1 ticket § Výhody: jedinečnost ticketu, snadná eskalace, záznam o všech provedených krocích => možnost sledování problému od začátku do konce, RCA eESM Problémy zasahující mimo scope SSO § Eskalace na další týmy v rámci IDC – NSD – síťové problémy – Last level support – řešení kritických situací zasahujících celý OS – Development – vývojáři aplikací – OSS – řešení HW problémů OSS – On Site Support § V rámci datacenter (či na straně zákazníka) – Správa HW, pásek atd. – „Vzdálené ruce“ Pásky § Všechny zálohy na pásky § Správa pásek outsourcovaná § Maximální zabezpečení (citlivá data) iSeries iSeries Historie § 1988 – uvedení AS/400 na trh § 1992 – prodáno již 200.000 kusů § 1994 – nové PowerPC procesory, 250.000 ks § 1996 – AS/400 podporuje Internet § 1998 – každých 12 minut prodán jeden AS/400 § 2000 – AS/400e – pro e-business § 2001 – prodán tehdy nejvýkonnější iSeries – eServer 840 – pro World Access – účtování telefonních poplatků pro 100 milionů hovorů denně iSeries Výhody: § LIC – Licenced Internal Code § Škálovatelnost § Spolehlivost § Otevřenost (možno provozovat Linux, Unix, Windows…) § Výkon on demand § Nativní podpora DB2, Javy § Particovatelnost § Clustering a HA § Security iSeries Současnost § i5 520 – paměť až 32 GB, disk až 39 TB, výkon 600 - 7100 CPW (POWER5+ procesory) § i5 550 - paměť až 64 GB, disk až 77 TB, výkon 3800 - 14000 CPW § i5 570 - paměť až 512 GB, disk až 193 TB, výkon 8400 - 58500 CPW § i5 595 - paměť až 2 TB, disk až 381 TB, výkon 13600 - 184000 CPW CPW (Commercial Processing Workload) – jednotka udávající, jak se systém vyrovnává s workloadem komerčních aplikací iSeries Vzdálená správa § Telnet § iSeries Navigator § HMC console § PC Anywhere iSeries Telnet iSeries Telnet § Výhody – Možnost pracovat téměř se všemi prostředky, rychlost § Nevýhody – Chybí možnost práce s některými prostředky – User unfriendly iSeries iSeries Navigator iSeries iSeries Navigator § Výhody – Práce se všemi prostředky, grafické rozhraní § Nevýhody – Chybí možnost práce s joby, pomalost iSeries HMC + PC anywhere § Připojení přímo k systémové konzoli § Potřeba v restricted modu, během IPL iSeries High Availability § Možnost použít několik řešení § Standardně 2 systémy, jeden replikovaný na druhý, pokud jeden spadne, druhý přebírá jeho funkci (buď každý svoje diskové pole, možnost i společného SAN) iSeries Zdroje: § http://www-03.ibm.com/ibm/history/documents/index.html § http://www-03.ibm.com/systems/i/ Dotazy