Tipy pro modelaci těla, řešení problematických míst Klíční kost a sval zdvihače hlavy Nezapomínejte na klíční kost, i když ji má modelovaná osoba podle referencí nevýraznou, v meshi musí být. Model potom vypadá realisticky a nenastanou problémy v případném následném animování postavy. Stejně tak je velmi důležité mít v meshi naznačený sval zdvihače hlavy. Všimněte si zobrazení výrazné klíční kosti a výrazného svalu zdvihače hlavy na obrázku Vdova od českého grafika Jiřího Adamce (Astila). Předloktí Fotografované postavy z referencí mají velmi často dlaně otočené směrem k zemi, dochází tedy k rotaci kosti loketní a kosti vřetenní. Na to je nutné myslet při modelování. Jak má správně předloktí vypadat, zjistíte na obrázcích níže. Pokud máte vymodelovaný loket a ruku, tak můžete velmi dobře využít nástroje Bridge v Editable Poly. Označíte si na obou stranách okraje (Border), zvolíte Bridge a nastavíte správně hodnotu Twist, případně ještě upravíte ručně v meshi. Mesh mužské postavy, Jiří Schlemmer Dowager, Jiří Adamec [Obrázky poskytlo studio Dreampictures http://www.dreampictures.cz/ ] Malý prsní sval V meshi nesmí chybět znázorněný malý prsní sval (především u ženského torza), jinak by napojení prsou na hrudník nevypadalo realisticky. Zadní strana kolene Zadní strana kolene nemůže vypadat jen jako prosté pokračování meshe stehna, je to totiž místo, kde se setkávají úpony několika svalů. Pokud nemodelujete kulturistu, tak by mělo být dostatečné použít nástroj Inset na polygony této zadní části kolene. Podklady: Dowager2005. :: Astil :: , February 29, 2008, from http://www.a-stil.cz/images/artwork/characters/06_Dowager2005.jpg Gottfried Bammes. Der nackte Mensch. Verl. der Kunst VEB, 1978. 386 stran. Mesh ženské postavy, Jiří Schlemmer Mesh mužské postavy, Jiří Schlemmer