Důležité informace a harmonogram Bakalářské stáže: SB100 SB200 Magisterské stáže: SA100 SA200 Parametry stáže ̶ Náplň činnosti studenta v průběhu stáže odpovídá jednotlivými vykonávanými činnostmi skladbě předmětů a profilu absolventa daného studijního programu – viz osnova. ̶ Celá stáž probíhá v jedné firmě, ideálně pod jedním garantem. ̶ Stáž má rozsah: 480 hodin pro bakalářské stáže 400 hodin pro magisterské stáže ̶ Minimálně 50% stáže probíhá ve výukovém období semestru (viz harmonogram semestru). ̶ Stáž musí být dokončena nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. ̶ Stáž probíhá minimálně z poloviny doby v kancelářích firmy s kolegy. Homeoffice (HO) se připouští maximálně do 50% celkového rozsahu. Forma stáže, kdy student nepracuje v kolektivu (např. izolovaná kancelář jen pro jednu osobu), se z pohledu výuky považuje za HO. Výjimky jsou možné pouze v předem projednaných a řádně odůvodněných případech. ̶ Služební cesty se do stáže započítávají. ̶ Stáž můžete absolvovat také v zahraničí (např. https://www.fi.muni.cz/students/international-studies/internships.html). ̶ Mimobrněnské firmy, a to především ty malé, podléhají vzhledem k nesnadnosti fyzické návštěvy výrazně důkladnější kontrole PŘED schválením návrhu, proto doporučujeme odevzdat návrh s předstihem. ̶ V případě, že hrozí střet zájmů, nebude stáž schválena. ̶ Stáž nelze vykonávat formou OSVČ. 1) Před zápisem – složka Vyplněné návrhy v SM ̶ Vložit do složky Vyplněné návrhy stáže ve Studijních materiálech předmětu svůj Návrh stáže. Návrh odevzdejte nejpozději do 14 dní od počátečního data stáže. ̶ Doporučujeme odevzdat návrh s předstihem, abyste měli jistotu, že je zamýšlená stáž/firma přijatelná. ̶ Nejpozději týden před koncem zápisů zažádat v IS o souhlas se zápisem předmětu. ̶ Zápis = „Zápis předmětů dle Harmonogramu“. ̶ Vše komunikujte s koordinátorkou, nikoli s vyučujícím. DATA V NÁVRHU: ̶ Nejdřív od 1. 1. 2023. ̶ Nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. 2) Do 2. týdne výuky, nejpozději 14 dnů od nástupu na stáž Vložit do odevzdávárny Protokol o přijetí na stáž. Pokud student nemá předmět zapsaný, tj. nemůže ještě vložit protokol do odevzdávárny, posílá ho koordinátorce e-mailem (koordinace.stazi@fi.muni.cz) a nejpozději do 2. týdne výuky ho vloží do odevzdávárny. V protokolu se uvádí: Závazné parametry stáže: ̶ Počet hodin za týden. ̶ Dny v týdnu a čas i přesná adresa, kdy a kde budete na pracovišti spolehlivě k zastižení. Informace o garantovi ̶ 3 roky praxe v technickém oboru počítáno od státnic. ̶ VŠ vzdělání (min. Bc. u předmětů SB / min. Mgr. u předmětů SA). ̶ Kontaktní informace (minimálně e-mailová adresa). Originál archivuje student pro případnou kontrolu (po dobu celého semestru). Zpětná vazba bude v Poznámkovém bloku v IS do 4. týdne výuky (doporučujeme zapnout notifikace). 3) Ve 4. týdnu výuky – ODEVZDÁVÁRNA Vložit: Průběžnou zprávu ̶ Rozsah 6 normostran. ̶ Šablonu/osnovu průběžné a závěrečné zprávy najdete v IS. Výkaz práce za dosavadní období v .xlsx ̶ Formulář výkazu najdete v IS. Zpětná vazba bude v Poznámkovém bloku IS do 6. týdne výuky. Pokud píšete ve firmě bakalářskou nebo diplomovou práci, popište, co děláte v rámci psaní závěrečné práce a co v oblasti stáže. 4) Konec stáže - ODEVZDÁVÁRNA Nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období vložit: ̶ Závěrečnou zprávu (pokračujete s interim zprávou; min. rozsah je 10 normostran, osnova v SM). ̶ Výkaz práce za celou stáž (pokračujte v .xlsx). ̶ Prezentaci s mluveným komentářem (jedná se o JEDINÝ dokument – min. 5 slidů a asi deset minut audio/video). ̶ Protokol o dokončení (archivujte si originál) – nezapomeňte, že datum podpisu je až PO konci doby stáže. Poslední možné datum pro odevzdání dokumentů je 10 dní před koncem zkouškového období. Pokud Vás čeká státnice, odevzdejte doklady s předstihem a upozorněte koordinátorku. Komunikační prostředky během semestru ̶ Odevzdávárna – zprávy, výkazy, prezentace, protokoly, ale také informace o absenci, o homeoffice apod. ̶ Poznámkový blok – zpětná vazba (připomínky a pokyny) od vyučujícího (zapnuté notifikace). ̶ Kontakt : koordinace.stazi@fi.muni.cz ̶ Úřední hodiny koordinátorky v semestru: čtvrtek 9:00 – 10:00, kanceláře B502b, B405. ̶ Používejte e-mailovou komunikaci. Vykazování a kontrola pracovní doby ̶ V protokolu o přijetí uveďte počet pracovních hodin za týden a dále dobu, po kterou budete k zastižení na pracovišti pro případnou kontrolu (min. 50% z týdenního rozsahu stáže). ̶ Jak popis práce, tak především hodiny uvedené ve výkazech práce se musí shodovat s údaji v protokolu o přijetí (uznáváme max. 10% nad týdenní pracovní dobu uvedenou v protokolu). ̶ Maximální uznatelná pracovní doba za jeden pracovní den je 8 hodin (neuznávají se víkendy a státní svátky). Ostatní ̶ Škola si vyhrazuje právo provést kontrolu studenta na pracovišti, a to i online formou. ̶ Nedodržení termínů odevzdávání jednotlivých dokumentů může mít za následek neudělení zápočtu/kolokvia. ̶ Při nedodržení termínu dodání Protokolu o přijetí bude stáž počítána až ode dne dodání, obdobně bude stáž krácena i v případě nedodržení dalších termínů. ̶ V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. Případná delší časová prodleva se do doby stáže nezapočítá.