Důležité informace a harmonogram - jaro 2024 Bakalářské stáže: SB100 SB200 Magisterské stáže: SA100 SA200 Pravidla stáže ● Náplň činnosti studenta v průběhu stáže odpovídá jednotlivými vykonávanými činnostmi skladbě předmětů a profilu absolventa daného studijního programu. ● Celá stáž probíhá v jedné firmě, ideálně pod jedním garantem. ● Stáž má minimální rozsah: ○ 480 hodin pro bakalářské stáže ○ 400 hodin pro magisterské stáže ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve výukovém období semestru (viz harmonogram semestru). ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve firmě s kolegy. Homeoffice (HO) se připouští maximálně do 50% z týdenní pracovní doby. Forma stáže, kdy student nepracuje v kolektivu (např. izolovaná kancelář jen pro jednu osobu), se z pohledu výuky považuje za HO. Týdenní pracovní dobu a přítomnost v kanceláři student vyplňujte v Protokolu o přijetí. ● Změny v pracovní době nahlašujte předem, maximálně 1x za semestr. Oznamte nám celkovou týdenní pracovní dobu (vč. HO) a novou tabulku z Protokolu o přijetí se dny a časy, kdy jste přítomni na pracovišti. Změna se vztahuje vždy k počátku pracovního týdne. ● Hlášení nepřítomnosti na pracovišti (nemoc, dovolená, služební cesta, apod.) se provádí vždy předem a nejedná se o změnu pracovní doby. ● Služební cesty se započítávají do odpracovaných hodin v kanceláři. ● Stáž můžete absolvovat také v zahraničí (např. https://www.fi.muni.cz/students/international-studies/internships.html). ● Mimobrněnské firmy, a to především ty malé, podléhají vzhledem k nesnadnosti fyzické návštěvy výrazně důkladnější kontrole PŘED schválením Návrhu, proto doporučujeme odevzdat Návrh s předstihem. ● V případě, že hrozí střet zájmů (např. rodinní příslušníci ve vedení firmy nebo na pozici garanta), nebude stáž schválena. ● Stáž nelze vykonávat formou OSVČ. ● Stáž musí být dokončena nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. Komunikační prostředky ● PŘED ZÁPISEM – Pokud si ještě nelze předmět zapsat, odevzdáváte vše do těchto do složek Vyplněné Návrhy stáže, Vyplněné Protokoly o přijetí a Změny v pracovní době a nepřítomnost v SM předmětu v IS. ● PO ZÁPISU – Jakmile máte předmět zapsán, vkládáte vše do složky Odevzdávárny v SM předmětu (zprávy, výkazy, prezentace, závěrečné dokumenty, informace o absenci – změny v pracovní době, neschopenky, dovolené, home office, apod.). ● Poznámkový blok – zpětná vazba od vyučujícího (připomínky a pokyny) – zapněte si notifikace. ● Kontakt na koordinátorku: ○ koordinace.stazi@fi.muni.cz ○ úřední hodiny v semestru: čtvrtky 13:00 – 15:00, kancelář A207 Proces stáží 1) Najděte si stáž, vyplňte Návrh stáže a odevzdejte jej nejpozději 14 dní před nástupem na stáž. 2) Zažádejte si o souhlas se zápisem předmětu nejpozději 7 dní před koncem změn v zápisu. 3) Vyplňte Protokol o přijetí na stáž a odevzdejte jej nejpozději 14 dní po nástupu na stáž. 4) Odevzdejte Výkaz práce a Průběžnou zprávu ve 4. týdnu výuky. 5) Odevzdejte všechny závěrečné dokumenty nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. 1) Návrh stáže Svůj Návrh stáže odevzdejte: ○ nejpozději do 14 dní před počátečním datem stáže, ○ do složky Vyplněné návrhy stáže ve Studijních materiálech předmětu, ○ ve formátu PDF. TERMÍN STÁŽE V NÁVRHU: ○ začátek stáže nejdříve 1. 1. 2024 v jarním semestru a 1. 7. v podzimním semestru. ○ ukončení stáže nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. ● Doporučujeme odevzdat Návrh s předstihem, abyste měli jistotu, že je zamýšlená firma a pozice/náplň práce přijatelná. ● použijte výhradně vzor formuláře, který naleznete ve SM předmětu. ● Vše komunikujte s koordinátorkou, nikoli s vyučujícím. ● Zpětnou vazbu od nás dostanete přes e-mail. 2) Žádost o výjimku/souhlas se zápisem ● O souhlas se zápisem předmětu zažádejte nejpozději 7 dní před koncem zápisů. ● Pokud nemáte odevzdaný a schválený alespoň Návrh stáže, nebude vám souhlas udělen. ● Zápis = „Zápis předmětů dle Harmonogramu“. 3) Protokol o přijetí na stáž Svůj Protokol o přijetí odevzdejte: ○ nejpozději 14 dnů od nástupu na stáž, ○ do složky Vyplněné Protokoly o přijetí (před zápisem) nebo do složky Odevzdávárny (po zápisu), ○ ve formátu PDF. ● Závazné parametry stáže: ○ celková týdenní pracovní doba, tzn. celkový počet hodin týdně v kanceláři a na HO. ○ pevná pracovní doba v kanceláři (dny v týdnu + časy od-do, min. 50% z týdenní pracovní doby) a přesná adresa, kde budete spolehlivě k zastižení. Pracovní doba lze měnit pouze 1x za semestr. ○ uveďte přesné informace – neuznáváme výrazy jako “cca”, ”obvykle”, ”plus mínus”, ”20 až 30 hodin”, apod. ● Informace o garantovi: ○ 3 roky praxe v technickém oboru počítáno od státnic, ○ VŠ vzdělání a titul (min. Bc. u předmětů SB / min. Mgr. u předmětů SA), ○ kontaktní informace (minimálně e-mailová adresa). ● Protokol vlastnoručně či elektronicky podepište vy i zaměstnanec za organizaci. ● Použijte výhradně vzor formuláře, který naleznete ve SM předmětu. ● Originál Protokolu archivuje student pro případnou kontrolu (po dobu celého semestru). ● V případě, že Protokol není v pořádku, budete kontaktováni. 4) Výkaz práce a Průběžná zpráva ● Do Odevzdávárny vložte ve 4. týdnu výuky: ○ Průběžnou zprávu ■ ve formátu PDF, ■ rozsah 6 normostran, ■ šablonu/osnovu průběžné a závěrečné zprávy najdete v IS, ■ uveďte své jméno a učo. ○ Výkaz práce za dosavadní období ■ ve formátu .xlsx, ■ uveďte své jméno a učo, ■ řiďte se pravidly uvedenými přímo ve vzoru výkazu práce. ● Použijte výhradně vzory formulářů, které naleznete ve SM předmětu. ● Jak popis práce, tak především hodiny uvedené ve výkazech práce se musí shodovat s údaji v Protokolu o přijetí. ● Maximální uznatelná pracovní doba za jeden pracovní den je 8 hodin (neuznávají se víkendy a státní svátky). ● Uznáváme max. 10% nad týdenní pracovní dobu uvedenou v Protokolu – nelze však překročit základní pracovní dobu 40 h týdně. ● Pokud píšete ve firmě bakalářku/diplomku, popište/rozlište, co děláte v rámci psaní závěrečné práce a co v oblasti stáže ● Zpětná vazba bude v Poznámkovém bloku IS do 6. týdne výuky. 5) Závěrečné dokumenty Do složky Odevzdávárny vložte nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období: ● Závěrečnou zprávu ○ ve formátu PDF – pokračujete s Průběžnou zprávou, ○ minimální rozsah je 10 normostran (osnova v SM). ● Výkaz práce ○ za celou dobu stáže – pokračujte v .xlsx. ● Prezentaci ○ ve formátu PowerPoint, ○ minimálně 5 slidů. ○ popište průběh stáže, projekty, tým, společnost, technologie, apod. ● Videoprezentaci s mluveným komentářem ○ ve formátu MP4, ○ cca deset minut audio/video s komentářem prezentace. ● Protokol o dokončení (archivujte si originál) ○ ve formátu PDF, ○ nezapomeňte, že datum podpisu je až po konci doby povinné stáže. ● Poslední možné datum pro odevzdání dokumentů je 10 dní před koncem zkouškového období. ● Pokud Vás čeká státní závěrečná zkouška, odevzdejte doklady s předstihem a upozorněte koordinátorku. Kontrola na stáži ● Škola si vyhrazuje právo provést kontrolu studenta, a to buď přímo na adrese pracoviště nebo online formou. ● V případě kontroly na pracovišti i kontroly online budete kontaktováni na telefonní číslo, které pro tyto účely uvedete v Protokolu o přijetí. Pokud se nedovoláme na první pokus, během 5-10 minut zavoláme znovu. Pokud bude neúspěšný i druhý pokus, zašleme SMS s oznámením, že kontrola proběhla neúspěšně. ● Postihy za neúspěšnou kontrolu: ○ neúspěšná kontrola před zápisem předmětu (dle harmonogramu semestru) – nebude vám udělen zápis do předmětu. ○ 1. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 40 odpracovaných hodin. ○ 2. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 80 odpracovaných hodin (celkem již tedy 120 hodin). ○ 3. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 120 odpracovaných hodin (celkem již 240 hodin). Pozn.: Hodiny se odečítají z doby přítomnosti v kanceláři. Ostatní ● Nedodržení termínů odevzdávání jednotlivých dokumentů (Protokol o přijetí, Výkaz práce, atd.) může mít za následek neudělení zápočtu/kolokvia či krácení odpracovaných hodin. ● V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového Protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. Případná delší časová prodleva se do doby stáže nepočítá. ● Používejte aktuální vzory dokumentů, které jsou uvedené ve Studijních materiálech v IS v semestru, ve kterém budete absolvovat stáž. ● Počítejte s dovolenkami koordinátorek a garanta stáží a pro jistotu veškeré záležitosti ohledně praxí řešte s předstihem. V případě, že máte nějaký podnět, doporučení nebo námitku k řešení případu sexuálního obtěžování v průběhu stáže, můžete se obrátit na tyto kontaktní osoby: Za FI MU doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D. buhnova@fi.muni.cz +420 549 494 494 Další kontaktní osoby https://www.muni.cz/studenti/sexualni-obtezovani/na-koho-se-muzete-obratit-na-m u-v-pripade-sexualniho-obtezovani Více informací Co je sexuální obtěžování? Co dělat, když jste obětí sexuálního obtěžování? Co dělat, když jste svědky sexuálního obtěžování? Ochrana práv