P000 Architektura počítačůObsah |
1. Naplníme TR7 (H:=1, RP:=cesta, fyzická adresa:=adresa) instrukcí např. MOV
TR7,EAX
2. Naplníme TR6(C:=0, V:=0, D, U, V, D, U, W, Lineární
adresa:=adresa), např. instrukcí MOV TR6,EAX
1. Naplníme TR6(C:=1, V:=1, D, U, V, D, U, W, Lineární adresa:=adresa), např. instrukcí MOV TR6,EAX
| D,U,W | D,U,W | Význam |
| 0 | 0 | Nikdy nevyhovuje |
| 0 | 1 | 1Vyhovuje při D, U,W = 0 |
| 1 | 0 | Vyhovuje při D, U,W = 1 |
| 1 | 1 | Vždy vyhovuje |
2. Přečteme TR7 instrukcí např.: MOV EAX, TR7, je-li H=1 - hit a je nastaveno RP a Fyzická adresa, le-li H=0 - miss a zbytek TR7 má nedefinovaný obsah
Vyprázdnění TLB je nastavení V:=0 do všech položek.
Automaticky vždy při naplnění CR3.
TLB musíme vyprázdnit při každé změně stránkovacích tabulek a při nastavení P:=0 některé z položek.
| 31 | 30 | 29 | 28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 | 21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | |
| 100 | Offset mapy V/V bran | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||||||||||
| 96 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor LDT | |||||||||||||||
| 92 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor GS | |||||||||||||||
| 88 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor FS | |||||||||||||||
| 84 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor DS | |||||||||||||||
| 80 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor SS | |||||||||||||||
| 76 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor CS | |||||||||||||||
| 72 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Selektor ES | |||||||||||||||
| 68 | EDI | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 64 | ESI | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 60 | EBP | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 56 | ESP | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 52 | EBX | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 48 | EDX | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 44 | ECX | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 40 | EAX | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 36 | EFLAGS | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 32 | EIP | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 28 | CR (DBA) | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | SS pro úroveň 2 | |||||||||||||||
| 20 | ESP pro úroveň 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 16 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | SS pro úroveň 1 | |||||||||||||||
| 12 | ESP pro úroveň 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | SS pro úroveň 0 | |||||||||||||||
| 4 | ESP pro úroveň 0 | |||||||||||||||||||||||||||||||
| 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | Zpětný ukazatel | |||||||||||||||
| Následující: Mapa přístupných V/V bran, přerušení Obsah |
Michal Brandejs brandejs@informatics.muni.cz