Interaktivní vytvoření objektu (instance)

  • Objektový přístup znamená především to, že program za běhu vytváří objekty a volá jejich metody. To lze v BlueJ snadno realizovat.

  • V demostračním programu Hello máme jednu třídu (Hello), od níž lze vytvořit objekt (instanci) a na ní volat metody.

  • Zdrojový kód třídy Hello (dostupný poklepáním na její ikonu) prozradí, které metody zde máme k dispozici.

    Obrázek 9. Editace zdrojového kódu třídy Hello

    Editace zdrojového kódu třídy Hello
  • Dále postupujeme:

    1. Pravým tlačítkem klikneme na ikonu Hello a vybereme new Hello().

    2. do dialogu uvedeme název odkazu na vytvářený objekt typu Hello - můžeme ponechat hello1.

      Obrázek 10. Specifikace jména odkazu na novou instanci Hello

      Specifikace jména odkazu na novou instanci Hello
    3. Vytvořený objekt (instance třídy Hello) je k dispozici jako červená krabička vlevo dole.