www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Obsah  Nákupní proces  AIDA  Trendy v návštěvnosti  Trendy v inzerci  Využití trendů a jak je neprošvihnout  Cílení na regiony  Rozšíření inzerátů  Pod pokličkou www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Dotazy  Navigační dotazy  Informační dotazy  Transakční dotazy  Srovnávací dotazy  Komerční a nekomerční dotazy  Jednoznačné i nejednoznačné  TOP dotazy  Long-tail www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! AIDA  Attention - přitáhnutí pozornosti (také Attraction)  Interest - vyvolání zájmu  Desire - zákazník výrobek začne chtít  Action - akce vedoucí ke koupi www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Attention (také Attraction)  Téměř nereálné  Zájem se vyvolává v  offline světě  médiích  sdělovacích prostředcích  ...  Co nikdo nehledá, to se nedá propagovat www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Interest - vyvolání zájmu  Težko realizovatelné  Hledáte Škodovku. Nekouknete taky na Opla?  Golf? Ok, ale takový zorbing! www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Desire - zákazník začne chtít  Srovnávací dotazy  Hledání recenzí a zkušeností uživatelů  Hledání konkrétního výrobku www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Action - akce vedoucí ke koupi  Snadná měřitelnost  Konverzní kódy  Goals a Ecommerce v Google Analytics  Atd... www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Nevhodné zájmy  zdarma  recenze  ? www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Trendy ve vyhledávání  Vánoce  Steve Jobs  ...  Štěstí, ale častěji neštěstí www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Jak nepropást trend  Mluvit s lidmi a poslouchat, co říkají  Sdělovací prostředky  Sociální sítě  Co zajímá vaši cílovou skupinu?  Mluvte o tom, co se děje. I vy vytváříte trendy.  Viděli jste novou reklamu konkurence? Reagujte na ni. www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Ukázka rozložení prokliků www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! • Možnost oslovení zákazníků ve zvoleném regionu nebo oblasti specifikým “lokálním” sdělením • Zvýšení CTR a snížení ceny za proklik = větší efektivita • Regionální cílení je funkční ve vyhledávání i obsahové síti Inzerce cílená na region Výběr podle kraje Vlastní oblast www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! • Možnost reagovat na odlišné potřeby uživatelů v regionech • Dobře si promyslete z jaké oblasti jsou uživatelé hledající vaši nabídku Inzerce cílená na region Nabídka Působnost Příklad zacílení E-shop elektroniky Celá ČR Žádné regionální cílení Pizzeria s donáškou Praha Praha Soukromý řemeslník Plzeň Plzeňský kraj Stavební firma Brno Morava Autoservis Svitavy Pardubicko a Olomoucko Příklady vhodného cílení www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Rozšíření inzerátu o adresu • Vizitka s dalšími informacemi o firmě - podle typu záznamu na Firmy.cz • Za rozbalení karty, kliknutí na mapu nebo na zápis na Firmy.cz inzerent neplatí www.seznam.cz … najdu tam, co neznám ! Děkuji za pozornost  Blog Skliku  http://sklik.cz.sblog.cz/  Na Facebooku jsme taky  https://www.facebook.com/sklikcz  Twitter: @Sklik  Jirka Chomát  jiri.chomat@firma.seznam.cz