OFFLINE VEKTOROVÉ MAPY Seznam.cz Ing. Lukáš Korba www.mugeaters.com 17 December 2012 1 Osnova •  Historie •  Vektory •  OpenGL •  Render •  Camera •  R-Tree •  Triangulace •  Texty •  Optimalizace •  Závěr 17 December 2012 2 Historie - rastr 17 December 2012 3 •  Současný produkt ve všech mobilních zařízeních (iOS, Droid, Win) •  ale i tzv. velké mapy (www.mapy.cz) •  Proč nevyhovuje? Historie - rastr 17 December 2012 4 •  Současný produkt ve všech mobilních zařízeních (iOS, Droid, Win) •  ale i tzv. velké mapy (www.mapy.cz) •  Proč nevyhovuje? 1.  Objem dat 2.  Rozlišení displaye 3.  Striktně 2D 4.  Nelze editovat Vektory I 17 December 2012 5 Vektory II 17 December 2012 6 Vektory II 17 December 2012 7 ? Vektory III •  Styly •  Určují vzhled a pořadí 17 December 2012 8 OpenGL •  OpenGL ES 1.1 – fixní pipeline Ø Nutnost řešit antialiasing •  OpenGL ES 2.0 – programovatelná pipeline Ø Multisampling Ø Shadery – verze 1.2, precision •  OpenGL Ø Nejobecnější Ø Shadery dle grafické karty 17 December 2012 9 Render 17 December 2012 10 Render controller Data loader Generator Render Camera R-Tree Camera •  Ortho vs. Frustum (2D vs. 3D) •  Poloha v prostoru 17 December 2012 11 R-Tree 17 December 2012 12 Generator - Triangulace 17 December 2012 13 Texty •  Bodové vs. vektorové Pozicování na vektor •  Kolize 17 December 2012 14 r y k o v a P a l a c k é h o V á c l a v s k é n á m ě s t íN á r o d n í m u z e u m Optimalizace •  Vícevláknová aplikace •  R-Tree s “dlaždicemi” •  Generování vektorů do rasteru •  Čáry pomocí textur 17 December 2012 15 Závěr •  Zpět k nevýhodám rasteru 1.  Objem dat řádově MB 2.  Nezávislost na rozlišení 3.  2D, 2.5D a 3D efekty 4.  Možnost stylizovat •  Dotazy 17 December 2012 16