Vývoj her na platformě Flash Představení ● Kdo jsme ● Co děláme ● Proč jsme to začali dělat ● Cuketa a Age of Defenders Age of Defenders Age of Defenders ● Trailer? Cuketa Cuketa a Geewa Geewa ● Co je Geewa ● 2010 změna business modelu ● Kde je dnes (Facebook Insights) ○ 10. největší vývojář na facebooku ○ 2 mil. DAU ○ 10 mil. MAU ○ Vše bez reklamy ○ Stále startup, stále podvyživení ○ Profesionální, přesto je prostor k profesionalizaci Vývoj her ● Specifika vývoje obecně ○ Vysoký umělecký podíl ○ Těžko se plánuje ○ Velké množství výzkumu ○ Těžko definovatelný konkrétní cíl Vývoj her ● Různé obchodní modely ○ Placené ○ Freemium model ○ Reklamní ○ Kombinované Vývoj her ● Placené ○ jednorázvá platba ○ reálné peníze ○ statická cena ○ výdělěk od počtu kopií ○ fixní obsah ○ budování značky ○ nízká motivace k dalšímu zlepšování stávajícího produktu ● Freemium ○ hraní zdarma ○ případné platby ve virtuálních penězích ○ dynamická cena ○ výdělěk závisí na více faktorech ○ dynamický obsah ○ budování komunity ○ zlepšování a přidávání obsahu přináší další peníze Vývoj her ● Placené = produkt ○ standartní vývoj ○ masivní kampaň při startu ○ po vydání počet developerů klesá ● Freemium = služba ○ iterativní vývoj ○ dlouhodoá a postupná kampaň ○ počet developerů po vydání roste Vývoj her ● Placené - životní cyklus Vývoj her ● Freemium - životní cyklus Vývoj her ● Není Freemium jako Freemium Vývoj her ● Pool live tour (PLT) proti ostatním Vývoj her ● Co chceme dělat Vývoj her ● Další aspekty her ○ Atmosféra ○ Originalita ○ Odlišnost ○ Zpracování ○ Konkurence ○ +milion Vývoj her ● Úspěch není dopředu zaručen Flash ● Rozhodně nejsem Adobe evangelista ● Přesto chci utišit flame war a flash hatery:) ○ co kdyby Flash player nebyl ○ Adobe nejde proti HTML5 ○ musí to byt válka? ○ jde primárně o obsah Flash ● Flash player a Air ○ Rozdíly ○ Využití ○ Cíle Flash ● Historie ○ pouze CPU rendering ○ vysoká penetrace mezi uživateli ○ nová verze do jednoho roku mezi 97% Flash ● Méně dávná historie ○ od verze 10.1 P2P komunikace přímo mezi Flash Playery - AoD, filesOverMiles ○ H264 video decoding ○ multitouch gestures ○ postupně součástí Chromu i IE ve W8, Flash ● Současnost ○ od verze 11 a AIR3 GPU support! ○ zrychlení exekuce Actionscriptu ○ od verze 11.2 silent update (takže už 11.2 nikdo nemá:) ○ od verze 11.4 concurency Flash ● Další možnosti ○ Alchemy 2.0 ○ Native extensions ● Lepší tooling ○ Monocle ○ nový kompiler AS2 ● Frameworky ○ Starling (Rovio) ○ Away3d, Unreal Engine, Unity export... Flash Flash ● Export jedné aplikace na více platforem ○ Flash player ○ PC ○ iOS ○ Android ○ Blackberry (tip Blackberry soutez) ● Nejbližší vylepšení a plán ○ Nový Flash player s novou virtual machine (razantní zrychlení exekuce AS3) ○ Podpora open source projektů a komunity ○ tooly (Flash CSx atd.) s přímým exportem pro starling Flash ● Cíl ○ Jednoduchý multiplatformní vývoj bez limitace ○ Gaming v browseru ○ Prioritou Adobe a technologie Flash je gaming Flash ● Showcase ○ UnrealEngine http://www.unrealengine.com/flash/ ○ Away 3D Flash ● Díky za pozvání a za pozornost ● Otázky? ● Nechceme předmět na vývoj her? Poděkování ● Zaměřte se na jeden hlavní cíl a vytrvejte ● Na mobilním trhu je release největší událostí v životě aplikace ● Dělejte slevové akce ● Zvažte publishery, ale pozor ● Lokalizace funguje, pracujte s regiony (drahé) Rady a zkušenosti ● Zaměřte se na jeden hlavní cíl a vytrvejte ● Na mobilním trhu je release největší událostí v životě aplikace ● Dělejte slevové akce ● Zvažte publishery, ale pozor ● Lokalizace funguje, pracujte s regiony (drahé) Rady a zkušenosti