PA163 - VZOR PÍSEMNÉ PRÁCE Poznámka: Ve všech příkladech uvádějte vedle zkratek i úplné názvy. 1. Jaké znáte konzistenční algoritmy (uveďte pouze názvy)? Rozlište je dle typu konzistence. 15 bodů 2. Ukažte, jak vypadají propagační pravidla konzistence mezí pro omezení X^ = Z — Y. Ukažte postupný průběh propagací (včetně aplikace Vámi navržených propagačních pravidel) při použití konzistence mezí v následujícím příkladu. XinL.10, Fin2..10, X#=8-F, X#>2, F#\=3 Nastal by v příkladu nějaký rozdíl, pokud bychom místo konzistence mezí použili hranovou konzistenci ? 22 bodů 3. Jaký je rozdíl mezi kontrolou dopředu (forward checking) a opravdovým úplným pohledem dopředu (real full look ahead)? 10 bodů 4. Co to je šířka grafu a jaký je její význam? 10 bodů 5. Napište (nebo alespoň slovně popište) algoritmus prohledávání s tabu seznamem. Je Váš algoritmus kombinován s nějakou další metodou lokálního prohledávání? 15 bodů 6. Problém: školní rozvrh. Určete čas a místo výuky pro množinu předmětů, jestliže platí následující předpoklady: (a) rozvrh je na 5 školních dnů a každý den má 10 hodin (b) u každého předmětu je určena doba jeho trvání; výuka předmětu musí probíhat bez přerušení (tj. nesmí např. začínat jeden den večer a končit druhý den ráno) (c) v každé místnosti je nejvýše jeden předmět v danou dobu (d) každý předmět je vyučován pro konkrétní třídu (skupinu žáků), tj. pro každou třídu je zadána množina jejích předmětů; každá třída může mít vždy nejvýše jeden předmět v danou dobu Jednotlivé předměty by měly být do rozvrhu umístěny tak, aby výuka v rámci celého týdne skončila co nejdříve (např. v pátek dopoledne). Napište model pro tento problém. Především uveďte: jaké se v problému vyskytují proměnné, jaký je jejich význam a jejich doména, a jaká jsou potřeba omezení. U každého z bodů napište, jak je jeho řešení realizováno v modelu. 28 bodů Celkem bodů: 100 bodů