Brzobohatá Marie Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Marie. Vycházejte ze znaků b, C/G a Z. V antikvových verzích bych zkusil nějak tradičněji zakončit ten šikmý tah třeba půlserifem, useknutý by byl trochu anomálie. Nejprve navrhněte opravdu jen ty skupiny, které jsou v zadání, dalším skupinám bych se případně věnoval až budou tyto vyladěné. Děkuji. Čierniková Tamara Návrh variant znaku tužkou 1) 2) 3) 4) 5) 1) dynamická antikva (Jenson Roman) 2) statická antikva (Bodoni) 3) lineárne slab-serif (Rockwell) 4) lineárne bezserifové (Univers) 5) lineárne konštruované (Bauhaus) Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Tamaro. Vycházejte ze znaků Z, X, B, ale spodní bříško bych klidně řešil dle b minuskového. U toho konstruovaného znaku bych se tolik neodchyloval od původního návrhu, vzniká z toho už jiný znak, chápal bych to spíš tak, že rovné tahy jsou důležité pro „čitelnost“ a „rozpoznatelnost“ písmene. Kdyby takto vypadalo konstruované písmeno, pravděpodobně by pak byly zaoblené i ostatní verze... Děkuji. Fiala Juraj Návrh variant znaku tužkou Model Dynamická antikva Statická antikva Lineární písmo serifové (slab-serif), Lineární písmo bezserifové statické Lineární písmo bezserifové konstruované Na tentotýždenný deadline som akosi zabudol, tak sú trochu menej doladené, ako by som chcel. Dúfam, že na to ešte bude dosť času. Ďakujem za feedback. :-) Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Juraji. Vycházejte ze znaků n, Z a 2. Konstruované písmeno může vypadat takto, nebo klidně i jako ten model. U lineárního serifového bych znak zakončil půlserifem i nahoře. U dynamické a statické antikvy bych zakončení vpravo dole udělal spíš dle zakončení minuskového a, ať zůstaneme věrni tradici. A nakonec, lineární písmo bezserifové nemá mít příliš kontrastní tah. Děkuji. Franková Vendula Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Vendulo. Vycházejte ze znaků F a B. Ten výběh do leva bych udělal daleko kratší, takto by byl v případné sazbě velice nepraktický, způsobil by velký prázdný prostor mezi znaky. A zakončení tohoto tahu by dle logiky antikvy mělo u prvních dvou skupin vypadat spíš jako levé horní zakončení tahu u Z nebo T (i když jsem to v tutoriálu neřešil...:-). Děkuji. Harčariková Renáta Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Renato. Jen u dynamické antikvy bych sílu tahů rozdělil podobně jako u té statické, tedy levý tah tenký a pravý široký (opačný princip než je u znaku U) a pokud by měl být proměnný tah i u egyptienek, tak totéž, jen v menším vzájemném kontrastu tahů. Avantgardní pak bude vyžadovat striktní rovnoběžky, pravé úhly a pravidelný kruh ve smyčce i zaoblení vpravo. Děkuji. Hrodek Lukáš Gorazd Návrh variant znaku tužkou 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. Protože mám grafický tablet a potřeboval jsem ho využít, tak už jsem to rovnou udělal ve vektorech, a nechal jsem se trošku unést s těmi skupinami, předpokládám, že vše nebude správně. Klidně mi napiš i připomínky k té kaligrafii, díky. Prosím Gorazde o úpravy a doplnění. Chápu to správně, že 4. je Dynamická antikva (znak se jí podobá víc než u 1.), 3. je statická antikva, pak ti tam chybí lineární serifové písmo a lineární bezserifové písmo, a pak tam máš dvě verze geometricky konstruovaného písma (5. a 6.), ty jsou obě v pořádku. U antikvy není možné zakončit horizontální tah tímto typem serifu, ten zakončuje vždy jen tahy vertikální. Pohlídej si náklon pera u kaligrafického tahu, horizintály jsou u antikvy převážně užší, vertikály širší (nejblíže jsi u varianty 4.). Kaligrafické varianty bych nechal až budou doladěné ty dle zadání. Nastuduj si prosím ty podklady co jsem vám dával a ulož mi ještě upravený návrh vybraných pěti skupin do odevzdávárny. Děkuji. Hudec Patrik Návrh variant znaku tužkou Tvarosloví jednotlivých skupin máte v pořádku, ale ještě vás poprosím o úpravy Patriku. Jde o zachování stejné stavby znaku u všech skupin, vznikají vám z toho totiž už znaky jiné. Kdyby takto tyto skupiny vypadaly, pravděpodobně by díky své nekonzistenci nebyly v některých případech dobře čitelné a rozpoznatelné. Držte se oprosím tvaru originálního návrhu a nepřidávejte další tahy, serify, nepředělujte tahy a nelámejte je. Prosím vás tedy ještě o opravení návrhu a jeho uložení do odevzdávárny. Děkuji. Děkuji za úpravy Patriku, můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby, jen k tomu mám ještě pár drobností: Dynamická antikva by měla mít vpravo nahoře klasický půlserif, tenčí a s náběhem. U statické stejný princip, ale bez náběhu, a potom tah dolů rovně, stejně jako u dynamické. Slab serif by měl mít buď všechny serify trojúhelníkové a nebo deskové, tady je každý jiný. Jednotnost serifů si prosím pohlídejte i u obou antikvových znaků. U grotesku a konstruovaného bych serif vpravo nahoře nedělal vůbec a u konstruovaného bych nelámal tvar vpravo dole. Děkuji. Chu Yen Nhi Návrh variant znaku tužkou První jsem začala s tímto znakem... Ale přišlo mi, že se velice podobá znaku U. A jelikož se vybral kvůli tomu, že se nemá nepodobat znaku latinky, tak mě napadlo, že jste možná měl na mysli něco jiného.. Tak jsem upravila znak aby první oblý tah byl více zvýrazněn... Tady jsem udělala jen variantu kde první tah je tenčí a rozdíl v těchto 2 je jen v posunutí pravého výběžku více dolů Taktéž jsem udělala jen variantu tlustší diagonálního tahu, protože mi seděla z předchozích verzí nejvíce, ale byl by to malý rozdíl i kdyby se to změnilo na tenký tah (protože jsou malé rozdíly v tloušťkách tahů.. Pozn. Postupně jsem už jsem nedělala více variant když se mi stejná varianta nelíbila u předchozího stylu, takže jsem propagovala dále jen ty verze, které se mi zdály být lepší.. třeba jsem nedělala už stejný znak jen s jiným směrem serifu, byla by to ale malá změna, kdyby to bylo třeba změnit Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Yen. Přikláním se k této variantě znaku, její forma se dá lépe odpozorovat z latinky. Zaznačil jsem vám ty znaky, které nejvíc sdílí tvarosloví požadovaných skupin. Vyhnul bych se všem možným anomáliím, které se v latince nevyskytují, tedy u statické antikvy například nemůže být tučná ta pravá strana části co vychází z písmene U; a u těch variant co jsou ve vašem pdf vždy vpravo by byl zase velký problém s napojením levého horního rohu, v latince se nic podobného nevyskytuje... Děkuji. Jaško Peter Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Petře, nemám k tomu námitek. Děkuji. Karataev Georgii Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Georgii. Ten druhý znak ze dvojic mi pro náš úkol nepřijde úplně vhodný, stačí když doladíte ty první. Jediné, co prosím ještě upravte, je ten pravý ocásek u dynamické antikvy a lineárního písma serifového. Srovnejte ho prosím dle statické antikvy aby větší částí probíhal rovnoběžně se dříkem (hlavním tahem), takto je velice neukotvený a trochu bezradně vlaje. U dynamické antikvy ho můžeme potom zkusit trochu rozvlnit, ale jen velmi mírně. Zakončený pak může být klidně jako minuskové t. Děkuji. Kinská Tereza Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Terezo. Jen si ohlídejte správný tvar serifů a náklon stínování tahu u dynamické antikvy, serif není tak výrazný a trojúhelníkový, a tahy mají mít jednotný úhel stínování. Děkuji. Kubalíková Elena Návrh variant znaku tužkou Ještě vás Eleno poprosím o tyto úpravy návrhu. U dynamické antikvy mají mít tahy jednotný úhel stínování a hlavní vertikální tah (dřík) je vždy široký (ta šířka dříku se týká i antikvy statické). Líbí se mi, že jste do návrhu přidala nahoru pravoúhlý zlom a serif, to ale bude potřeba dodržet i u dynamické antikvy, a zlom i u lineárního písma bezserifového a písma konstruovaného. U antikvy nemůže být navržený typ serifu na konci horizontálního tahu, doporučuji okopírovat ho například z písmen Z nebo L. U konsruovaného písma klidně tu druhou polámanou variantu, tam jen bude potřeba pohlídat, aby měly zlomy vždy stejný úhel. Prosím tedy ještě o tyto úpravy a opětovné uložení do odevzdávárny. Děkuji. Děkuji za úpravy Eleno, můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby. Jen u dynamické antikvy mají ty oblé tahy též nasílení dle kaligrafického tahu, jen v lehce jiném úhlu než je tomu u statické a serify mají být klasické, ten horní máte příliš tučný. Sledujte znaky 2, S a L vybraných abeced z jednotlivých klasifikačních skupin a inspirujte se jimi. Děkuji. Kunzová Nikola Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Nikolo. Možná bych trochu zmenšil mezeru mezi oběma částmi, ať je znak víc kompaktní. A potom, konstruované písmo se od lineárního bezserifového neliší tloušťkou tahu, ale tím, že v tom druhém je stále patrná kresba, tradice ve výstavbě tvarů, jemné rozdíly v tloušťkách tahů, a u konstruovaného je to striktní geometrie, oblé tvary jsou pravidelné kružnice či elipsy, jsou zde stejně široké tahy... Děkuji. Lincéni Tomáš Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Tomáši, nemám k tomu nic zásadního, drobnosti doladíme v další fázi návrhu. Děkuji. Mažári Patrik Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Patriku. Mám k tomu jen drobnosti: U dynamické antikvy není nutné dělat zaoblení dole u napojení rovného tahu na ten oblý. Statická antikva by měla mít kontrastnější tahy a velmi tenké serify. U lineárního serifového písma bych nedělal ten zlom v horním napojení na rovný tah, dělá to z toho už jiný znak. A u konstruovaného nemůže být to sešikmené zakončení tahů – to je právě dědictví tradiční kaligrafie, které avantgarda odsuzovala... Děkuji. Migaš Marek Návrh variant znaku tužkou Ondrejičková Martina Návrh variant znaku tužkou Ještě vás Martino poprosím o tyto úpravy návrhu. Obecně: Nekreslete prosím žádné kromě konstruovaných písem do mřížky, je to zavádějící a ničí to přirozené proporce znaku. Spodní smyčka ba měla mít velikost minusek, a ty jsou u tradičních písem daleko vyšší. Prosím o plynulé napojení tahu, který se kříží s tím hlavním. Pokuste se navrhovat ty znaky tak, aby byly v cca stejném řezu (nejtlustší tah podobný u všech verzí). U všech serifových variant ještě přidejte půlserif do toho pravoúhlého zlomu, podobné řešení se u latinky nevyskytuje. A ještě jednotlivě: U dynamické antikvy nakreslete tradiční serify s plynulým náběhem a u geometricky konstruovaného písma už je těch zlomů různých úhlů hodně, udělal bych raději půlkruh. Prosím tedy ještě o tyto úpravy a opětovné uložení do odevzdávárny. Děkuji. Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Martino. Jen znak poslední skupiny nemá být tenčí než ostatní, všechny by měly odpovídat jednomu řezu (regular, bold...). Děkuji. Petrjanoš Jakub Návrh variant znaku tužkou Můžeš se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Jakube. Jen u dynamické antikvy by hlavní tah (dřík) měl být nejširší a u statické antikvy by měly být serify zase hodně úzké. Nejprve prosím navrhni jen ty skupiny, které jsou v zadání, dalším skupinám bych se případně věnoval až budou tyto vyladěné. Děkuji. Portešová Šárka Návrh variant znaku tužkou Můžeš se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Šárko. Ty tam máš hlavní anomálii v tom napojení šikmého tahu dole na oblý a navrhuješ různá řešení, já se bojím, že takto by to bylo už dost nekonzistentní, i když všechna tvá řešení mají svou logiku. Přikláněl bych se k tomu, zvolit to nejtradičnější, tedy z lineárního serifového, a to řešit i u dalších dvou antikvových písem. A potom už jen drobnosti: serif u dynamické antikvy by měl být také jen poloviční a nebo by ten celý musel být i u všech ostatních. A serif u statické antikvy by měl být ještě tenčí. Děkuji. Reháková Monika Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Moniko. Mám k tomu jen drobnosti: To vykrojení do šikmého tahu je u antikvy cizorodý prvek, tomu bych se určitě vyhnul. U lineárního serifového máte něco jako serif na druhou, to už bych tam nědělal. U bezserifového statického by serif být neměl vůbec. U konstruovaného jste zkusila stencil, proč ne, jen by i tento znak měl mít přibližně podobnou tloušťku tahů jako ty ostatní. Děkuji. Ružička Martin Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Martine, nemám k tomu nic zásadního, jen u statické antikvy mají být serify a horizontální části tahu daleko užší. No a něco jsem zmínil když jsem překresloval váš návrh v tutoriálu. Ještě doplním, že zakončení toho spodního tahu by dle logiky antikvy mělo u prvních dvou skupin vypadat spíš než jako obrácené L jako levé horní zakončení tahu u Z nebo T (i když jsem to v tutoriálu neřešil...:-). Děkuji. Tokárová Hana Návrh variant znaku tužkou Ještě vás Hanko poprosím o tyto úpravy návrhu. U dynamické antikvy mají mít tahy jednotný úhel stínování, na těch návrzích to nejde moc poznat, a mají mít klasické serify. Z dynamické antikvy a konstruovaného písma se vám vytratil ten zlom, ale on tam patří, takto se z toho stává jiný znak a sada by byla nekonzistentní. Lineární serifové písmo by mělo mít nahoře též „stříšku“ z půlserifů, takto zlomený tah se totiž v latince nevyskytuje. Prosím tedy ještě o tyto úpravy a opětovné uložení do odevzdávárny. Děkuji. Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Hanko. U antikvových znaků mějte na paměti, že hlavní tah (ve vašem případě oba vertikální) je nejširší, vycházejte z antikvového znaku D. U statické antikvy jsou tahy navíc kontrastní, vertikální široké a horizontální (včetně serifů) často extrémně úzké. Prosím ještě i o variantu lineárního serifového znaku se serify ve všech místech, kde jsou u antikvy, takto ten znak neodpovídá klasifikační skupině (serify u této skupiny zůstávají na svých místech...), na druhou stranu chápu, že takto vypadá znak elegantně a nechal bych ho jako alternativní verzi. Znak poslední skupiny nemá být tenčí než ostatní, všechny by měly odpovídat jednomu řezu (regular, bold...). Děkuji. Urbanová Renata Návrh variant znaku tužkou Můžete se pustit do překreslení znaků do vektorové podoby Renato. Jen prosím upravte serify, dynamická antikva má klasické v proporcích písma, vy je máte maličké, statická je má extrémně úzké a delší než máte vy a lineární serifové je má zase daleko výraznější. U geometricky konstruovaného bych ponechal ten přísně rýsovaný kruh, aby se dal srovnat s uvolněnou formou lineárního statického písma. Nejprve navrhněte opravdu jen ty skupiny, které jsou v zadání, dalším skupinám bych se případně věnoval až budou tyto vyladěné. Děkuji.