Úvod do digitálního zpracování obrazu

07 Digitální geometrie

Cílem sedmého cvičení je naprogramovat značení 4-souvislých komponent pomocí semínkového vyplňování a výpočet mapy vzdáleností se šachovnicovou metrikou.

Materiály na cvičení: 07.zip
Odevzdávárna pro běžné odevzdání: Cvičení 07
Odevzdávárna pro opravné odevzdání: Oprava 07
Soubory k odevzdání: My_RegionLabeling.java, My_ChessboardDistanceTransform.java

Užitečné metody: getWidth(), getHeight(), getPixelCount(), get(), set(), min()

Typické chyby:
  • U My_ChessboardDistanceTransform dochází k přetečení hodnoty INFTY, protože se nehlídá velikost ukládáného čísla při dopředném průchodu obrazovou doménou
Typické neobratnosti:
  • Zbytečná kontrola přetečení hodnoty INFTY u zpětného průchodu obrazovou doménou v rámci My_ChessboardDistanceTransform
  • Zbytečné volání continue nebo break místo logického převrácení podmínky
  • Volání neefektivních metod getPixel() a putPixel() místo get() a set()