Důležité informace a harmonogram Bakalářské stáže SB100 SB200 Magisterské stáže SA100 SA200 PROSÍM POZOR, vytvořili jsme nové registrační předměty SB100Reg, SB200Reg, SA100Reg a SA200Reg, které slouží jako prerekvizita pro zápis předmětů stáže SB100, SB200, SA100 a SA200. Změna platí pro ty studující, kteří chtějí absolvovat stáž v semestru Jaro 2025 a později. Proces stáží stručně 1) Zapište si “Reg” předmět 2) Najděte si stáž 3) Odevzdejte Návrh stáže 4) Nástup na stáž 5) Zažádejte si o souhlas se zápisem 6) Odevzdejte Protokol o přijetí 7) Odevzdejte Výkaz práce a Průběžnou zprávu 8) Ukončení stáže Pozn.: termíny registrace/zápisu předmětů, začátku výuky, apod. najdete v harmonogramu FI MU. Pravidla stáže ● Náplň činnosti studenta v průběhu stáže odpovídá jednotlivými vykonávanými činnostmi skladbě předmětů a profilu absolventa daného studijního programu. ● Celá stáž probíhá v jedné firmě, ideálně pod jedním garantem. ● Stáž má minimální rozsah: ○ 480 hodin pro bakalářské stáže ○ 400 hodin pro magisterské stáže ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve výukovém období semestru (viz harmonogram semestru). ● Minimálně 50% stáže (200, resp. 240 hodin) probíhá ve firmě s kolegy. Homeoffice (HO) se připouští maximálně do 50% z týdenní pracovní doby. Forma stáže, kdy student nepracuje v kolektivu (např. izolovaná kancelář jen pro jednu osobu), se z pohledu výuky považuje za HO. Týdenní pracovní dobu a přítomnost v kanceláři student vyplňujte v Protokolu o přijetí. ● Stáž nelze vykonávat formou OSVČ. ● Změny v pracovní době nahlašujte předem, maximálně 1x za semestr. Oznamte nám celkovou týdenní pracovní dobu (vč. HO) a konkrétní dny a časy (od-do), kdy jste přítomni na pracovišti. Změna se vztahuje vždy k počátku pracovního týdne. ● Hlášení nepřítomnosti na pracovišti (nemoc, dovolená, služební cesta, apod.) se provádí vždy předem a nejedná se o změnu pracovní doby. ● V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového Protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. ● Služební cesty se započítávají do hodin odpracovaných v kanceláři. ● Stáž můžete absolvovat také v zahraničí (např. https://is.muni.cz/go/7328rn). ● Mimobrněnské firmy, a to především ty malé, podléhají vzhledem k nesnadnosti fyzické návštěvy výrazně důkladnější kontrole před schválením Návrhu, proto doporučujeme odevzdat Návrh s předstihem. ● Nedodržení termínů odevzdávání jednotlivých dokumentů může mít za následek neudělení zápočtu/kolokvia či krácení odpracovaných hodin. ● V případě, že hrozí střet zájmů (např. rodinní příslušníci ve vedení firmy nebo na pozici garanta), nebude stáž schválena. ● Stáž musí být dokončena nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. Odevzdávárny a deadliny Prosím, dbejte na odevzdání dokumentů do správné složky ve správném předmětu a období (“Reg” předměty vs. předměty stáže SB100/SB200/SA100/SA200) ● Návrh stáže ○ Nejméně 14 dní před zamýšleným nástupem. ○ V PDF formátu. ○ Studijní materiály “Reg” předmětu → Odevzdávárny → Návrhy stáže ● Protokol o přijetí ○ Nejpozději 14 dní po nástupu. ○ V PDF formátu. ○ PŘED ZÁPISEM PŘEDMĚTU STÁŽE: Studijní materiály “Reg” předmětu (SB100Reg/SB200Reg/SA100Reg /SA200Reg) → Odevzdávárny → Protokoly o přijetí ○ PO ZÁPISU PŘEDMĚTU STÁŽE: Studijní materiály předmětu stáže (SB100/SB200/SA100/SA200) → Odevzdávárny ● Průběžná zpráva a výkaz práce ○ Ve 4. týdnu výuky (po až pá). ○ Výkaz práce v .xlsx a průběžná zpráva v PDF formátu. ○ Studijní materiály předmětu stáže → Odevzdávárny ● Finální dokumenty ○ Výkaz práce do 3 dnů od ukončení povinné stáže (v xlsx). ○ Ostatní finální dokumenty do 10 dnů před koncem zkouškového období (v PDF a mp3). ○ Studijní materiály předmětu stáže → Odevzdávárny ● Absence v kanceláři a změny v pracovní době ○ PŘED ZÁPISEM PŘEDMĚTU STÁŽE: Studijní materiály “Reg” předmětu (SB100Reg/SB200Reg/SA100Reg /SA200Reg) → Odevzdávárny → Absence v kanceláři a změny v pracovní době ○ PO ZÁPISU PŘEDMĚTU STÁŽE: Studijní materiály předmětu stáže (SB100/SB200/SA100/SA200) → Odevzdávárny ○ Hlášení absence v kanceláři může být v jednoduchém textovém souboru, ve kterém uvedete datum a důvod absence. ○ Nutno hlásit předem, nejpozději v den absence před začátkem pracovní doby. Pozn.: Po zápisu předmětu stáže (SB100/SB200/SA100/SA200) odevzdáváte úplně vše do složky Odevzdávárny ve studijních materiálech předmětu stáže. Kontakt ● Poznámkový blok – zpětná vazba od vyučujícího – zapněte si notifikace! ● Kontakt na koordinátorku: ○ koordinace.stazi@fi.muni.cz ○ úřední hodiny v semestru: čtvrtky 13:00 – 15:00, kancelář A207 Proces stáží podrobně 1) Zapište si “Reg” předmět ● jeden semestr před tím semestrem, ve kterém chcete absolvovat stáž si zapište předmět SB100Reg/SB200Reg/SA100Reg /SA200Reg. ○ Příklad: Stáž chcete absolvovat v podzimním semestru, “Reg” předmět si tedy zapíšete v předchozím jarním semestru. 2) Najděte si stáž ● V rámci semestru, ve kterém máte zapsaný “Reg” předmět si najděte stáž, která koresponduje s vaším studijním programem. 3) Návrh stáže ● TERMÍN STÁŽE V NÁVRHU: ○ začátek stáže nejdříve 1. 1. 2024 v jarním semestru a 1. 7. v podzimním semestru. ○ ukončení stáže nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období. ● Náplň práce vyplňte opravdu pečlivě – musíme si být jistí, že je firma/náplň práce přijatelná. Popište vaši pracovní pozici, tým (organizace týmu, počet zaměstnanců, apod.), projekty, aplikace, technologie, apod. ● Použijte výhradně vzor formuláře, který naleznete ve SM předmětu. ● Vše komunikujte s koordinátorkou, nikoli s vyučujícím. ● Zpětnou vazbu od nás dostanete do poznámkového bloku “Reg” předmětu – zapněte si notifikace! ● Po schválení návrhu stáže vám bude udělen zápočet za “Reg” předmět. 4) Nástup na stáž ● Odpracované hodiny se vám začnou počítat až ode dne schválení návrhu stáže. ● Začněte si vyplňovat výkaz práce. 5) Žádost o výjimku/souhlas se zápisem ● V období zápisu předmětů si zažádejte o výjimku/souhlas se zápisem předmětu stáže SB100/SB200/SA100/SA200. ● O zápis zažádejte co nejdříve, nejlépe v prvním týdnu tohoto období. ● Jestliže máte schválený návrh stáže, výjimka vám bude udělena. 6) Protokol o přijetí ● Závazné parametry stáže: ○ celková týdenní pracovní doba, tzn. celkový počet hodin týdně v kanceláři a na HO. ○ pevná pracovní doba v kanceláři (dny v týdnu + časy od-do, min. 50% z týdenní pracovní doby) a přesná adresa, kde budete spolehlivě k zastižení. Pracovní doba lze měnit pouze 1x za semestr. ○ uveďte přesné informace – neuznáváme výrazy jako “cca”, ”obvykle”, ”plus mínus”, ”20 až 30 hodin”, apod. ● Informace o garantovi: ○ 3 roky praxe v technickém oboru počítáno od státnic, ○ VŠ vzdělání a titul (min. Bc. u předmětů SB / min. Mgr. u předmětů SA), ○ kontaktní informace (minimálně e-mailová adresa). ● Protokol vlastnoručně či elektronicky podepište vy i zaměstnanec za organizaci. ● Použijte výhradně vzor formuláře, který naleznete ve SM předmětu. ● Originál Protokolu archivuje student pro případnou kontrolu (po dobu celého semestru). ● V případě, že Protokol není v pořádku, budete kontaktováni. ● Pro účely kontroly na stáži uveďte své telefonní číslo. ● V případě změny garanta je třeba tuto skutečnost nejpozději do 3 pracovních dnů sdělit škole vložením nového Protokolu o přijetí podepsaného novým garantem. Případná delší časová prodleva se do doby stáže nepočítá. 7) Průběžné dokumenty ● Průběžná zpráva: ○ rozsah min. 6 normostran, ○ šablonu/osnovu průběžné a závěrečné zprávy najdete v IS, ○ uveďte své jméno a učo. ● Výkaz práce za dosavadní období: ○ ve formátu .xlsx, ○ uveďte své jméno a učo, ○ řiďte se pravidly uvedenými přímo ve vzoru výkazu práce. ● Použijte výhradně vzory formulářů, které naleznete ve SM předmětu. ● Jak popis práce, tak především hodiny uvedené ve výkazech práce se musí shodovat s údaji v Protokolu o přijetí. ● Maximální uznatelná pracovní doba za jeden pracovní den je 8 hodin (neuznávají se víkendy a státní svátky). ● Přesčas: uznáváme max. 10% nad týdenní pracovní dobu uvedenou v Protokolu – nelze však překročit základní pracovní dobu 40 h týdně. ● Pokud píšete ve firmě bakalářku/diplomku, neuvádějte do výkazu práce dobu strávenou na závěrečné práci. ● Zpětná vazba bude v Poznámkovém bloku IS do 6. týdne výuky. 8) Finální dokumenty a ukončení stáže 1. Oznamte nám ukončení stáže (abychom vás již nekontrolovali na stáži) 2. Vložte tyto 4 závěrečné dokumenty do odevzdávárny: Nejpozději 3 dny po ukončení stáže: ● Výkaz práce ○ za celou dobu stáže – pokračujte v .xlsx. Nejpozději 10 dní před koncem zkouškového období: ● Závěrečnou zprávu ○ ve formátu PDF – pokračujete s Průběžnou zprávou ○ minimální rozsah je 10 normostran (osnova v SM). ● Videoprezentaci s mluveným komentářem ○ ve formátu MP4 ○ minimálně 5 slidů ○ cca deset minut audio/video ○ popište průběh stáže, projekty, tým, společnost, technologie, apod. ● Protokol o dokončení (archivujte si originál) ○ ve formátu PDF ○ uveďte reálná data trvání stáže, nikoliv data z protokolu o přijetí. ○ nezapomeňte, že datum podpisů je až po konci doby povinné stáže. Pokud Vás čeká státní závěrečná zkouška, odevzdejte doklady s předstihem a upozorněte koordinátorku. Kontrola na stáži ● Škola si vyhrazuje právo provést kontrolu studenta, a to buď přímo na adrese pracoviště nebo online formou. ● V případě kontroly na pracovišti i kontroly online budete kontaktováni na telefonní číslo, které pro tyto účely uvedete v Protokolu o přijetí. Pokud se nedovoláme na první pokus, během 5-10 minut zavoláme znovu. Pokud bude neúspěšný i druhý pokus, zašleme SMS s oznámením, že kontrola proběhla neúspěšně. ● Postihy za neúspěšnou kontrolu: ○ neúspěšná kontrola před zápisem předmětu (dle harmonogramu semestru) – nebude vám udělen zápis do předmětu. ○ 1. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 40 odpracovaných hodin. ○ 2. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 80 odpracovaných hodin (celkem již tedy 120 hodin). ○ 3. neúspěšná kontrola po zápisu – bude vám odečteno 120 odpracovaných hodin (celkem již 240 hodin). Pozn.: Hodiny se odečítají z doby přítomnosti v kanceláři. Ostatní ● Počítejte s dovolenkami koordinátorky a garanta stáží a pro jistotu veškeré záležitosti ohledně praxí řešte s předstihem. V případě, že máte nějaký podnět, doporučení nebo námitku k řešení případu sexuálního obtěžování v průběhu stáže, můžete se obrátit na tyto kontaktní osoby: Za FI MU doc. Ing. RNDr. Barbora Bühnová, Ph.D. buhnova@fi.muni.cz +420 549 494 494 Další kontaktní osoby https://www.muni.cz/studenti/sexualni-obtezovani/na-koho-se-muzete-obratit-na-mu-v- pripade-sexualniho-obtezovani Více informací Co je sexuální obtěžování? Co dělat, když jste obětí sexuálního obtěžování? Co dělat, když jste svědky sexuálního obtěžování? Ochrana práv