CK – činnosti touroperátora 6. Přednáška Management cestovního ruchu Ing. Ida Vajčnerová, Ph.D. Schéma činnosti touroperátora PRŮZKUM POPTÁVKY n Vlastní výzkum CK ¨ Statistika obsazenosti a prodeje jednotlivých produktů z interních informačních zdrojů ¨ Dotazníková šetření u klientů n Využití sekundárních dat z trhu CR ANALÝZA MOŽNOSTÍ Rozhodnutí pro typ produktu nebo typ cestovní kanceláře n analýza faktorů ovlivňující rozvoj a rozmístění cestovního ruchu n umístění CK, n velikost CK n finanční síla CK n kontakty SPECIFIKACE POPTÁVKY n Diferenciace produktu n Segmentace trhu n Strategie cestovní kanceláře TVORBA PRODUKTU n Stanovení trasy zájezdu n Stanovení programu zájezdu n Stanovení časového harmonogramu n Stanovení rozsahu poskytovaných služeb ¨ Balíček služeb stejné úrovně SMLOUVY S DODAVATELI n garanční nákup míst n limitovaný prodej n volný prodej-dle potvrzení DOHODY S PRACOVNÍKY n Průvodci, animátoři, delegáti n Interní pracovníci n Externí pracovníci ¨ Výběr ¨ Uzavření smluv ¨ Proškolení ¨ Určení místa KALKULACE CENY n předběžná kalkulace n výsledná kalkulace n nepřímé náklady n přímé náklady Stanovení cen pro varianty zájezdů. PRODEJNÍ CENA ZÁJEZDU n Přímé náklady (ubytování, stravování,..) + n Nepřímé náklady - rozpočitatelné položky (doprava, průvodce,…) + n Přirážka – marže ( režijní náklady CK, zisk vč. provize pro zprostředkovatele) + n Zákonné pojištění CK NABÍDKA, PROPAGACE n Tvorba a distribuce propagačních materiálů n Uzavření smluv s distributory produktu-CK,CA n Vhodně vytvořený propagační a komunikační mix pro každý produkt PRODEJ PRODUTU n Dodržení legislativních podmínek prodeje n Zákon č. 214/2006 Sb., který novelizuje zákon č. 159/99 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu, s účinností od 1.8.2006 ¨ Cestovní smlouva ¨ Pojištění ¨ CK,CA n Prodej zájezdů na zakázku n Prodej zájezdů inclusive REALIZACE PRODUKTU n Spotřeba i výroba probíhá současně, možnost okamžitého řešení problémů bez účasti spotřebitele n Možnost selhání lidského faktoru n Kontrola v průběhu realizace produktu REKLAMACE n Řešení reklamací v průběhu realizace produktu - výhodnější n Řešení reklamací po realizaci produktu ¨ Reklamační řád ¨ Frankfurtská tabulka slev KOTROLA SLUŽEB n Vizuální n Analytická n Sociologická Ø Kontrola v průběhu realizace produktu Ø Kontrola bezprostředně po realizaci produktu Schéma činnosti touroperátora