Antropmotorika - bakalářské studium ( témata ke zkoušce ) 1. Pohyb, těles. pohyb, základní termíny v oblasti pohybové činnosti, dělení pohybů z hlediska řízení a regulace 2. Předpoklady lidské motoriky, znaky lidské motoriky, dělení motoriky člověka 3. Vnitřní uspořádání pohybových aktů, mechanická a strukturální podstata tělocvičných pohybů 4. Vznik a vývoj tělesných cvičení v historii, vývoj různých forem TC 5. Procesuální stránka tělesných cvičení, problematika motorického učení 6. Finální stránka tělesných cvičení, výkon, výkonnost, zdatnost - výklad 7. Pohybové schopnosti - výklad, teorie o pohybových schopnostech, vývoj PS 8. Schopnost ke statické síle, vysvětlení pojmu, testy, metody rozvoje 9. Schopnost k dynamické síle, vysvětlení pojmu, testy, metody rozvoje 10. Reakční rychlost, výklad pojmu, testy, rozvoj reakční rychlosti 11. Realizační rychlost, výklad pojmu, testy, rozvoj realizační rychlosti 12. Vytrvalostní schopnosti, výklad pojmu, dělení, testy, metody rozvoje 13. Koordinační schopnosti, výklad pojmu, dělení, testování obratnosti 14. Kloubní pohyblivost - výklad, testování, rozvoj kloubní pohyblivosti 15. Význam testování, základní stupnice pro vyjádření výkonů, jednotky měření v antropomotorice 16. Základní statistické charakteristiky (Mo, Me, X, s, korelace) a jejich využití při zpracování testů 17. Standardizace testů, vlastnosti motorických testů 18. Výkonnost a zdatnost - výklad, výkonnostní normy, věkové, klasifikační normy 19. Výkonnost a věk - změny, vývojové křivky, motorická výkonnost vrcholových sportovců, rozdíly ve výkonnosti mužů a žen 20. Pohybová dovednost, výklad pojmu, dělení, příklady testů 21. Produkce dovedností a teorie pohybových programů dle Schmidta 22. Dělení motorických testů, stručná historie testování, příklady známých testových baterií 23. Motorický vývoj v 1. roce dítěte 24. Motorický vývoj v období 1 - 6 roků 25. Motorický vývoj v prepubescenci a pubescenci 26. Motorický vývoj v postpubescenci a v dospělosti 27. Lateralita v motorice 28. Poruchy motoriky a nápravy poruch 29. Sheldonova a Heath-Carterova typologie. Význam jednotlivých komponent v somatotypu 30. Somatotypy sportovců a nesportovců. Vztah jednotlivých komponent k výkonnosti 31. Vysvětlení a využití standardních stupnic (procentily, z-body, T-body, ...)