· 3 týdny v podzimním semestru, 4 týdny v jarním semestru · denně dle pracovní doby zařízení (doporučeno 5 hodin) · dle možnosti zařízení prostřídat následující činnosti (při nemožnosti poskytnout některou z variant činnosti přičíst příslušnou časovou dotaci ve prospěch SAMOSTATNÉ PRÁCE STUDENTA S KLIENTY POD DOZOREM ZKUŠENÉHO FYZIOTERAPEUTA!!!) 1.týden: · seznámení s jednotlivými pracovišti ústavu či sociálního zařízení; · seznámení se skladbou zaměstnanců a klientů v ústavu (počet, typy diagnóz, kapacita ústavu); · seznámení s možnostmi výchovy a vzdělání klientů; · podpora vzdělávání zaměstnanců; · možnosti terapeutického ovlivnění klientů (dílny – keramické, košíkářské, textilní aj., hipoterapie, animoterapie, ergoterapie); · seznámení s možnostmi pracoviště fyzioterapie (fyzikální terapie, přístrojové vybavení - Red Cord, polohovací pomůcky, ortotika a protetika, pomůcky pro lokomoci); · seznámení s různými typy terapie dle diagnózy – praktická ukázka od více fyzioterapeutů. 2.týden: · seznámení s klinickým obrazem nejčastěji se vyskytujících diagnóz – teoreticky (stručně terapeut, podrobně si student dohledá sám) i prakticky; · možnosti přesunů klientů – ukázka, spolupráce a dle obtížnosti situace i samostatný přístup studenta; · částečná či úplná dopomoc klientovi při přesunech a ADL spojených s fyzioterapií; · ukázka neurologického vyšetření klientů (ideálně Mgr. fyzioterapeut); · samostatné provedení neurologického vyšetření klienta studentem – nejdříve s dozorem, poté bez dozoru; · samostatné vedení skupinového cvičení - nejdříve s dozorem, poté bez dozoru. 3.+4.týden: · seznámení s postupy a koncepty využívanými na pracovišti při individuálně vedeném cvičení (Bobath koncept, Čápová, PNF, senzomotorická stimulace, vývojová ontogeneze v terapii, terapie v bazénu (Halliwickova metoda), SRT (synergická reflexní terapie))– praktická ukázka; · studentova úvaha nad stanovením krátkodobého a dlouhodobého cíle terapie; · nejdříve částečná spolupráce s fyzioterapeutem, postupně fyzioterapeut jako dozor při individuálním cvičení; · možnost spolupráce s více fyzioterapeuty (více různých přístupů) – pouze je-li možnost.