OBSAH SEMINÁŘE Č.2 : nRozbor sledované pohybové jednotky n nStruktura a obsah pohybových volnoč.aktivit n nVýchovně-vzdělávací cíle pohybových volnoč.aktivit 1.Struktura a obsah pohybových volnočasových aktivit (60 minut) ØZahájení (úvodní část) – zjištění prezence, vytvoření společné atmosféry, motivace činností (proč má dítě činnost vykonávat) - 10 minut ØRušná část - zahřátí organismu (hry, běhy, honičky..) 5 m. ØPrůpravná část – rozcvičení 10 minut ØVlastní činnost (hlavní část) – na začátku zařadit nácvik nových pohybových dovedností, potom pohybové činnosti s rychlostně silovými požadavky a nakonec rozvoj vytrvalostních schopností -25 minut ØZávěrečná část – je vhodné zařazovat kompenzační cvičení, která předcházejí vzniku svalových dysbalancí, cílem je celkové uklidnění organismu a zhodnocení pohybové jednotky - 10 minut Ø Plánování výchovně-vzdělávacího procesu zájmových činností ØPři plánování činností je třeba vycházet z úrovně připravenosti a zdatnosti jedinců ØDůležitý je vhodný výběr metod, forem a způsobu realizace výuky ØObsah učiva vybírá z ohledem na věk dětí, typ zájmové činnosti Ø 1.Roční plán 2.Plán tematických bloků(celků) 3.Měsíční plán 4.Plán na pohybovou jednotku 2. Výchovně-vzdělávací cíle n Cílem chápeme zamýšlený a očekávaný výsledek, k němuž pedagog ve spolupráci s žáky směřuje.Tento výsledek je vyjádřen ve změnách, jichž se dosahuje ve vědomostech, dovednostech a vytváření hodnotové orientace. nBlízké cíle – specifikujeme většinou na základě krátkodobé činnosti v pohybové jednotce nPerspektivní cíle – realizují se v čase, vyžadují důsledné promyšlení obsahu nVlastní cíle - čeho chceme dosáhnout a jak toho dosáhneme Funkce cílů: nKaždá činnost žáka by měla vést k cíli jehož se snaží dosáhnout n nKaždý takový cíl by měl být pro žáka dosažitelný n nMenší děti potřebují cíle blízké, brzy dosažitelné ( pro starší děti jsou přitažlivější cíle vzdálenější) n Pedagog pracuje s cíli ve všech etapách vyučování: nV přípravné etapě provádí pedagog vzhledem k cíli didaktickou analýzu učiva (myšlenková činnost, která mu umožní proniknout do obsahu učiva) nNa počátku edukačního procesu formuluje cíl společné činnosti nV průběhu výuky s žáky sleduje, jak se přibližují cíli nNa konci výuky společně s žáky kontroluje, zda bylo cíle dosaženo Cílem pohybových volnočasových aktivit je : nTĚLESNÝ ROZVOJ n- rozvíjet účinný celoživotní pohybový režim, pohybové schopnosti, dovednosti a pozitivní postoje k pohybové činnosti n- rozvoj anatomických a fyziologických funkcí (pohyblivost, aerobní vytrvalost, svalovou sílu a rychlost) nPOHYBOVÉ SEBEUTVÁŘENÍ n- učit se „pohybem“ (osobnostní rozvoj,umění komunikace, síla vůle, vytrvání) nSPORTOVNĚ-SOCIALIZAČNÍ ROZVOJ -zvládnutí jednotlivých sportovních činností (taktika, strategie) -příprava pro celoživotní pohybovou aktivitu n VZDĚLÁVACÍ CÍLE nOsvojení základních pohybových schopností, dovedností a návyků (chůze, běh, skok..) nKvalitní pohybový projev (rytmus pohybu, správné držení těla) nOsvojení činností jednotlivých sportovních aktivit nZásady správné životosprávy nSenzorické a intelektové schopnosti Úkol na seminář č. 3 1.Provést hospitaci ve vybraném středisku ( vyplnit hospitační záznam) 2. 2. 2.Přinést na seminář vyplněný hospitační záznam n