Odborná praxe III - Fyzioterapie Jméno studenta:…………………………………………………………………………………………… Název odborného pracoviště:………………………………………………………………………………. ................................................................................................... .................................................................. …………………………………………………………………………………………………………… Studenti nejsou schopni vykonávat jednotlivé úkony samostatně bez odborného dozoru. Na studenty se vztahují požadavky Etického kodexu fyzioterapeuta ČR. Odborná praxe III proběhla formou 4 týdenní praktické stáže v rozsahu 210 vyučovacích hodin. (denní náplň odborné činnosti v rámci stáže odpovídala úvazku 1.0, tedy 8,0 hodin denně a 40,0 hodin týdně mimo týdny se státními svátky). Datum……………………… Razítko a podpis vedoucího praxe………………………………………………………………………… Náplň praxe: 1. týden: •seznámení s jednotlivými pracovišti ústavu či sociálního zařízení; •seznámení se skladbou zaměstnanců a klientů v ústavu (počet, typy diagnóz, kapacita ústavu); •seznámení s možnostmi výchovy a vzdělání klientů; •možnosti terapeutického ovlivnění klientů (dílny – keramické, košíkářské, textilní aj., hipoterapie, animoterapie, ergoterapie); •seznámení s možnostmi pracoviště fyzioterapie (fyzikální terapie, přístrojové vybavení - Red Cord, polohovací pomůcky, ortotika a protetika, pomůcky pro lokomoci); •seznámení s různými typy terapie dle diagnózy – praktická ukázka od více fyzioterapeutů. 2. týden: •seznámení s klinickým obrazem nejčastěji se vyskytujících diagnóz – teoreticky (stručně terapeut, podrobně si student dohledá sám) i prakticky; •možnosti přesunů klientů – ukázka, spolupráce a dle obtížnosti situace i samostatný přístup studenta; •částečná či úplná dopomoc klientovi při přesunech a ADL spojených s fyzioterapií; •ukázka neurologického vyšetření klientů (ideálně Mgr. fyzioterapeut); •samostatné provedení neurologického vyšetření klienta studentem – nejdříve s dozorem, poté bez dozoru; •samostatné vedení skupinového cvičení - nejdříve s dozorem, poté bez dozoru. 3. + 4. týden: •seznámení s postupy a koncepty využívanými na pracovišti při individuálně vedeném cvičení (Bobath koncept, Čápová, PNF, senzomotorická stimulace, vývojová ontogeneze v terapii, terapie v bazénu (Halliwickova metoda), SRT (synergická reflexní terapie) – praktická ukázka; •studentova úvaha nad stanovením krátkodobého a dlouhodobého cíle terapie; •nejdříve částečná spolupráce s fyzioterapeutem, postupně fyzioterapeut jako dozor při individuálním cvičení;