Dobrý den, milí studenti, všechny Vás chci pochválit za odeslaný úkol v zadaném termínu. Do zítřejšího dne Vám všem odešlu vaše úkoly s poznámkami ode mě. Nyní se chci obecně vyjádřit k Vašim pracím a zadat nové téma z IMPACTU k nastudování. - Buďte prosím ve svých názorech a hodnoceních více specifičtí, popište více podrobněji, používejte rozvinutější věty v tom, co chcete vyjádřit, např. místo, stranu atd…je to pro vaši práci nesmírně důležité a budou to po vás chtít všichni vyučující. Když po vás bude v zaměstnání kolega přebírat pacienta, musí mít specifický náhled na daného pacienta, aby si nemusel nic domýšlet, ale vše přesně věděl. - Ergoterapeuté kladou ve své práci co největší důraz na to, aby byl pacient co nejvíce sám aktivní, říkáme tomu participaci, tedy aktivní zapojení klienta do činností. Chceme, aby dosáhl co nejdříve soběstačnosti, tudíž se ho v aktivním přístupu snažíme maximálně podpořit a využíváme jeho největší potenciál - Každý člověk potřebuje být v životě funkční, svých dovedností a schopností se v životě učí tím, že si danou aktivitu/činnost vyzkouší, ohmatá, manipuluje atd., tedy využívá funkce, to je zásadní cíl ergoterapeuta, aby s pacientem nacvičoval cíleně aktivitu ve funkčním prostředí, tj. svalovou sílu mačkáním hmoty, manipulací, trhání, papíru, stříhání atd… - V rámci týmové spolupráce je důležité, aby byla zapojena aktivně rodina a samozřejmě daný pacient/klient, klient je ve středu terapie a terapeut vychází z jeho individuality, potřeb, osobnosti, pohlaví, zájmů, práce…..Pokud jde pacient domů a je určitou mírou závislý, je našim / vašim úkolem zapojit rodinu do spolupráce, vysvětlit jí a ukázat, proč jste zvolili danou terapii, proč k ní takto přistupujete a ukázat prakticky rodině terapii s pacientem. - Chci Vám připomenout, že ergoterapeut stejně jako fyzioterapeut, se musí na člověka dívat jako na celek a nesledovat pouze jeden tělní segment. Vždy sledujeme ne pouze zapojení ruky do funkce, ale pohyby celého těla, posturu, přednastavení jednotlivých segmentů před samotnou funkcí, souhyby. Někteří z vás uvedli, že budou u pacientky sledovat při jednotlivých činnostech oční kontakt. Jsem ráda, že jste to zahrnuli do sledování, ale ne u pacientky s dg. syndrom karpálního tunelu. Zde se totiž nepředpokládá, že bude mít pacientka nějaké problémy s udržením zraku při činnostech, tento problém mají dospělí a děti s jinými neurologickými diagnózami. Při hodnocení vycházejte z toho, na co se vás ptám u dané diagnózy. - Začněte si studovat kapitoly Základy testování v ergoterapii a ergonomie z pohledu ergoterapeuta. Brzy vám odešlu úkoly k těmto tématům na Váš email. - Zde jsou úkoly, které chci prosím odeslat do středy 13.4. Jedná se o stejné zadání jako minule, protože z Vašich prací mám pocit, že nevíte co je jemné a hrubá motorika a kognitivní funkce. Takže Váš úkol je: - Co je jemná motorika a při kterých denních činnostech ji člověk procvičuje, uveďte příklady z denních činností (5 činností) - Co je hrubá motorika a co zde obecně zahrnujeme? - Co jsou kognitivní funkce? Co zde zahrnujeme? A má úroveň kognitivních funkcí vliv na daný úkol? - Buďte prosím specifičtí J Děkuji