Stanovování cílů •SMART (ER) 2 CÍL „Když nevíme, jaký je náš cíl, žádný vítr není ten pravý.“ lod2 3 „Život je střelba na pohyblivý cíl“. strelec terc2, terc2, terc2, 4 Cíl musí být vždy pozitivně formulovaný cervený_slon „Nemyslete na červeného slona!“ 5 SMART •Specifikovaný • •Měřitelný • •Akceptovaný • •Reálný • •Termínovaný • •Specific • •Mesurable • •Agreed • •Realistic • •Time • • 6 er • • 2E – etický, ekologický • r - rewarded zarovka 7 SMARTer - Specifikovaný •Cíl je dostatečně jasně a přesně popsán. • • • • Co chcete? • Čeho chcete dosáhnout? • Představte si, že jste cíle dosáhl, jak to vypadá? Co vidíte, slyšíte, cítíte? • golf_jamka 8 SMARTer - Měřitelný • Cíl je definován tak, aby bylo možné jednoznačně rozhodnout, zda je splněný. • • • • Jak to poznáte, že jste dosáhl cíle? • Jak to změříte? •(Jak měřit spokojenost/pocit štěstí?) centimetr 9 SMARTer- Akceptovaný •Klient je dostatečně motivovaný a má •o splnění cíle zájem opice_s_mladetem q Nakolik je pro vás cíl skutečně důležitý? q Vychází cíl z vašich přání a potřeb? 10 SMARTer - Reálný •Klient má všechny zdroje, aby dokázal cíl splnit • Jaká je realita? • Nakolik je podle vás v současné situaci reálné cíl splnit? • • pretizeny-osel 11 SMARTer -Termínovaný •Je určen termín, do kdy má být cíl splněn • • Do kdy chcete cíl dosáhnout? • Co se stane do týdne? • Co se stane do tří měsíců? • • • •„Cíle jsou sny, které mají konkrétní termíny“ hodiny 12 2E • • Ekologický • Energizovaný •Etický (především v interakci s klientem) zarovka_strom