Příprava studenta na vyučovací jednotku TV Studenti: Filip Pekník Třída/ věková skupina: 2. Třída / 7 – 8 let Předpokládaný počet cvičících: Prostředí pro VJ: tělocvična Pomůcky: kožené obušky, dresy, lano Cíl hodiny: nácviky úhyby tělem Téma hodiny: úpolové hry ČÁST VJ doba trvání OBSAH VJ – učivo DÁVKY počet opakování Metodika (didaktické formy, didaktické styly), organizace, zajištění bezpečnosti, motivace, grafický záznam POZNÁMKY 2 min. 4 min. 7 min. 25 min. 5 min. 2 min. Úvodní část – nástup, prezence, kontrola cvičebních úborů, seznámení s náplní hodiny, motivace Rušná část – klus na místě (později okolo tělocvičny) imitace boxu, ruce v předpažení Průpravná část – cviky za zásobníku cviku: 2 – 4, 7 – 9, 14, 17, 19, 22, 25, 27, 28, 32 Hlavní část – ocáskovaná Děti se strčí dres (rozlišovák) za kalhoty, jejich úkolem je uchránit se svůj dres (ocásek) před ostatními dětmi a zároveň získat od druhých dětí co nejvíce jejich ocásku. Vyhýbaná Žák dostane obušek (měkký např.: z polypropylenu), je poučen kam může svého kamaráda zasáhnout a snaží se v časovém limitu ho zasáhnout co nejvíce krát. Další variantu můžeme ztížit, tím že žáci používají pouze úskoku do stran (Pohybuji se po špičkách) Nejtěžší varianta – žáci jsou na všech čtyřech, dotýkají se země pouze třemi končetinami a v ruce mají obušek a snaží se zasáhnout protivníka Slalom Postavíme dětem uzavřenější opičí dráhu a mají za úkol v co nejrychlejším času ji proběhnout a vyhnout se všem nástrahám tak, aby se ničeho nedotkly Kohoutí zápasy Děti se postaví proti sobě, paže jsou v připažení a stoupnou si na jednu nohu. Následuje vlastní zápas – děti skáčou po jedné noze proti sobě a údery paže se snaží jeden druhého vyvést z rovnováhy tak, aby se protivník dotkl oběma nohama země. Vítězí ten, kdo se na jedné noze dokázal déle udržet. Tlesknutí O zásah tlesknutím. Děti si navzájem drží pravou (levou) rukou a usilují o zásah předem zvoleného místa na těle (rameno, dlaň, hýždě apod.). Hrajeme do vítězství jednoho z hráčů (např. 6 doteků ramena soupeře). Závěrečná část – z klidnění organismu, cviky za zásobníku cviku: 37 – 40, 45, 48, 50, 55 Závěrečný nástup, zhodnocení, řekneme náplň další hodiny, úklid pomůcek, rozloučení. Každý proti každému, jiná varianta družstva prosti sobě Žáci stojí na místě (později můžeme označit hrací plochu – žíněnka, polovina tělocvičny atd.) Hrajeme na 3 - 5 vítězných bodů Obměna – mohou běžet ve dvojici Obměna – mohou zápasit dva týmy proti sobě Průpravná hra pro nácvik úderu (přímý) Kontrola bezpečnosti – náušnice, prstýnky, žvýkačky… Dbáme na správné provedení cviků. Děti si nesmí dres držet anebo se schovávat u zdi. Děti využívají různých úhybných manévrů v pohybu. Žák se snaží vyhnout jeho útokům. Úhyby do stran, přikrčením, záklonem. Následuje výměna Děti začínají se zvukovým signálem. Správným načasování úhybu těla mohou předejít úderu od spolužáka a vyvarovat se tak prohry. Měli bychom postavit proti sobě aspoň přibližně stejně velké a silné děti. Nejprve nanečisto, poté můžeme měřit stopkami. Pro nácvik úderů můžeme připravit dětem žíněnku do které mohou ,,zaboxovat,, v průběhu běhu Můžeme dětem připravit turnaj a nejsilnějšího kohouta, zbytek dětí fandí Děti se nemusí držet za ruce, mohou jí mít třeba za zády. Kontrolujeme správné provedení cviků. Zpětná vazba od žáků.