Pokyny pro zpracování prezentace do předmětu nk/np2276 Škola a komunita 1. Cíl prezentace: Didakticky připravené vystoupení charakterizující komplexní aspekty spolupráce konkrétní sekundární školy s vybranou institucí (kulturní, volnočasovou, sportovní, sociální, církevní, zdravotní, správní, politickou, firemní, vzdělávací, …). 2. Předpoklady k vypracování prezentace: - studium kurikulárních dokumentů (RVP – aktualizované!!!, popř. ŠVP) – přesné vymezení, na jakou vzdělávací oblast nebo průřezové téma spolupráce s vybranou institucí navazuje - osobní, popř. virtuální návštěva zvolené instituce (optimální je osobní rozhovor) - analýza informačních materiálů zvolené instituce (www stránek, tištěných dokumentů, závěrečných zpráv apod.) 3. Povinná obsahová struktura prezentace: - název instituce, její lokace (komunitní – nadkomunitní, … vzhledem k vybrané škole) - formální informace o zvolené instituci ve zhuštěné podobě (otevírací doba, cena vstupného, popř. další finanční náklady, ...) - základní obsahové zaměření zvolené instituce - virtuální prezentace instituce (zhodnocení webových stránek, možnosti elektronické komunikace, propojení na další informační zdroje vzhledem k obsahovému zaměření) - přesné vymezení (odkaz na RVP, ŠVP) vztahu zvolené instituce a konkrétní školy - prostorové zázemí instituce (výstavní, pobytové, vyučovací i odpočinkové prostory, možnost občerstvení ad.) - speciálněpedagogické aspekty instituce (např. bezbariérovost, ...) - edukační (didaktická) koncepce instituce (způsob prezentace obsahu, doplňující informace, pracovní listy, katalogy pro návštěvníky – např. z hlediska jejich věku, ...) - možnosti (didaktické, výchovné, organizační, …) pomoci zaměstnanců instituce (kustodů, lektorů, animátorů, kulturních pedagogů, odborníků, ...) návštěvníkům - přítomnost a možnosti využití didaktických a technických prostředků (médií) - literatura a další informační zdroje charakterizované instituce vhodné pro školní vzdělávání - vlastní návrh a stručný popis konkrétního využití instituce: - jasné edukační využití zvolené instituce (např. v rámci výuky, doplnění výuky, školního výletu, kurzu, odborného studia, exkurze, volnočasové akce organizované školou, ...) - potřebné aktivity před návštěvou zvolené instituce, v rámci návštěvy a po jejím skončení - osobní postřehy a připomínky - celkové zhodnocení (příležitosti – edukační, sociální, …, rizika – bezpečnostní, …) - použitá literatura a další informační zdroje (citace podle normy ISO 690) 4. Didaktické požadavky na vlastní prezentaci: - logická a stručná osnova (úvod – vymezení cílů, závěr – shrnutí – hlavní přínos, zdroje) - využití didaktické techniky (PC prezentace, video, ...) - hovořit vlastními slovy a aktivizovat kolegy 5. Závazné podmínky pro uznání prezentace - před zahájením přípravy prezentace zvolené téma (instituci) konzultovat s vyučujícím - min. týden před termínem vystoupení zaslat prezentaci vyučujícímu – juva@fsps.muni.cz - vlastní prezentace na semináři v rozsahu do 10 minut (je třeba dodržet zvolený termín) V případě nedodržení výše uvedených podmínek nebude možné prezentaci uznat.