\\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI PREZENTACE Výsledek obrázku pro PREZENTACE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Prezentace jako manažerská dovednost. •Jak postupovat při tvorbě prezentace? •Co by měla obsahovat? Na co se zaměřit? •Průběh prezentace. •Další tipy. • O ČEM TO BUDE? \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Různé podoby, všude na světě. •Smysl: sdělení, vysvětlení, obhájení názoru, přesvědčení druhého. •Lepší prezentace à úspěšnější a kvalitnější předání informací à rychlejší dosažení cíle. •Důležitá dovednost i pro vysokoškoláky. • • PREZENTACE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png 1)Cíl 2)Příprava 3)Struktura 4)Poznámky a psaný text • •5) Jazyk •6) Vizuální pomůcky •7) Prezentace •8) Psychologie • PŘÍPRAVA A PROVEDENÍ PREZENTACE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Základ! Jako první. •Konkrétní. •Čeho chceme docílit, k čemu má sloužit? •Co je smyslem prezentace? • 1) CÍL SouvisejÃcà obrázek \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png A) Průzkum – znalost posluchačů, našeho produktu/služby, společné historie, faktů, … B) Rozhodování o tom, co říci – klíčové body, argumenty. • 2) PŘÍPRAVA \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •A) Úvod – první dojem nejsilnější, obyčejnost, přátelskost, sebedůvěra. •B) Situace – znalost současné situace a důvody vedoucí k ní. •C) Problém – změny ANO/NE à Proč? 3) STRUKTURA Výsledek obrázku pro návrh panáÄ�ek \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •D) Možnosti – objektivnost, fakta (ceny, statistiky), přímé výhody à posluchači by se měli sami rozhodnout. •- Předvést produkt (služby), popsat, porovnat ceny, důkazy, podpůrné údaje, … •E) Návrh – naše doporučení (důvody), neočerňovat ostatní. •F) Shrnutí – určujícím je cíl – důležitá fakta, doporučení, návrhy dalšího kroku, poděkování. 3) STRUKTURA \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Důkaz naší přípravy. •Hledání správných slov k dosažení cíle. •Možnosti: A) Sepsat celou prezentaci à redukce do poznámek. B) Poznámky + rozvedení důležitých bodů. •Minimálně sepsat zahajovací a závěrečnou část. 4) POZNÁMKY A PSANÝ TEXT Výsledek obrázku pro návrh panáÄ�ek \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Jasné, krátké a jednoduché věty. •Mluvit jazykem posluchačů. •Dávat konkrétní příklady. •Metafory. •Analogie. •Řečnické otázky. 5) JAZYK \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Silnější než jen slovo x riziko špatného výběru. •Není podmínkou dobré prezentace. •Prostředek k podpoře argumentů. •Rekvizity, předvedení produktu, reklamní prospekty, grafy, obrázky, … 6) VIZUÁLNÍ POMŮCKY Výsledek obrázku pro vozÃk pro handicapované basketbalisty \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png A) Provedení – NE formální, vážný tón, mumlání, drmolení, opakování se, nedostatečný oční kontakt, … B) Zkouška – odhalení slabých míst, čas, technika, zklidnění, … C) Otázky – dle pracovního zařazení posluchačů, pomoc kolegy (jiný úhel pohledu), … •- Různé typy otázek: skrytá námitka, zkušební, obranná, … 7) PREZENTACE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •D) Nervozita – strach ze selhání – lék? •Důkladný nácvik + očekávání a příprava na pohromy + jídlo + relaxační cvičení. •E) Kontrolní seznamy problematických záležitostí – vyrušování, uspořádání místnosti, výbava, vzhled, kontrola na poslední chvíli (poznámky, přístroje, …). • 7) PREZENTACE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Přesvědčování lidí. •Potřebují cítit, že chápeme jejich situaci. •Ukázat posluchačům, že jsme na jejich straně (mluvit z jejich úhlu pohledu, být objektivní) převést je na naší stranu (férovost, nezavrhovat ostatní možnosti, poskytnout záminku ke změně názoru, s možností, které dáváme přednost přijít až na konec). 8) PSYCHOLOGIE Výsledek obrázku pro psychologie \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •Nacvičit prvotřídní začátek a závěr. •Pokud jste velký stresař, naučte se úvod zpaměti + poznámky si sepište na několik menších papírů, sepněte svorkou a mějte je při sobě. •Vyzkoušejte prezentaci před zrcadlem a nahrajte se. •Nechte se zkontrolovat od známého, který k vám bude upřímný, ale ne přehnaně kritický. •Zkuste si prezentaci na místě, kde se bude konat. •Vypsat si celou prezentaci à jistota, sebedůvěra x neučit se zpaměti à vytvořit poznámky. • • DALŠÍ TIPY NA ZÁVĚR \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png •https://www.investujeme.cz/wp-content/uploads/2017/02/prezentace-750x500.jpg •https://activerain.com/image_store/uploads/3/9/4/6/9/ar135346042196493.jpg •https://coe.biz.pl/wp-content/uploads/2014/12/CoE_Mission.png •http://www.jiner.cz/uc/produkty/8/9368273b96.jpg •https://mtbs.cz/media/2010/11/01/sportovni-psychologie-mtbs.jpg •http://files.ccdr4.webnode.cz/200000032-b5c58b7b8e/FotkyFoto_fb%20pan%C3%A1%C4%8Dek%20otazn%C3%ADk .jpg •http://penize-ihned.growit.cz/wp-content/uploads/2016/09/panacek1-ph.jpg •BĚLOHLÁVEK, František, Pavol KOŠŤAN a Oldřich ŠULEŘ. Management. Brno: Computer Press, c2006. ISBN 80-251-0396-X. •JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1279-2. •KOTRBA, Tomáš. Učebnice manažerské komunikace a dovedností. 1.vyd. Znojmo: Soukromá vysoká škola ekonomická Znojmo s.r.o., 2009. ISBN 978-80-87314-02-9. • • • • ZDROJE \\DROBO-FS\QuickDrops\JB\PPTX NG\Droplets\LightingOverlay.png DĚKUJEME ZA POZORNOST! JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1279-2. SouvisejÃcà obrázek