1. Ergoterapie: definice, cíle, obecné záměry ergoterapie, významné osobnosti, mezinárodní a české organizace, rozdělení ergoterapie, role ergoterapeuta v rehabilitačním týmu, vzdělávání a uplatnění ergoterapeutů, oblasti výkonu zaměstnávání, krátkodobý a dlouhodobý ET plán. 2. Pracovní rehabilitace: definice, význam práce, oblasti zaměření, předpracovní rehabilitace: diagnostika + její význam, hodnocení pracovní činnosti, hodnocení disability a funkční kapacity. 3. Sociální rehabilitace: cíle, systémy sociálního zabazpečení, lékařská posudková služba, podmínky nároku na příspěvek, specifika komunikace u lidí s duševním onemocněním, poruchami sluchu a zraku, u seniorů. 4. ADL: definice, rozdělení, způsoby intervence, přesuny princip STABLE. 5. Kompenzační pomůcky: uplatnění, rozdělení, příklady pomůcek pro jednotlivé činnosti, pomůcky pro zrakově a sluchově postižené, protetické pomůcky: dělení, technické pomůcky: příklady. 6. Bezbariérové bydlení a okolí: parametry, příklady. 7. Metody hodnocení v ergoterapii: rozdělení, standardizovaný dotazník SF-36, výkonové testy v ET, Jacobs Prevocationals Skills, přístupy ve vyšetření kognitivních funkcí (zdola-nahoru a shora-dolů): rozdíly, uplatnění, funkce ruky. 8. Úchop: hodnocení, rozdělení, fáze úchopu, poruchy, standardizované testy: příklady, koordinace prstů a rukou. 9. Hodnocení čití: rozdělení, příklady, vyšetření kognitivních funkcí. 10. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností: definice, úrovně klasifikace, hodnocení, pojmy aktivita, participace a disabilita. 11. Ergoterapie u CMP: vyšetření, terapie, zásady péče o postiženou horní končetinu. 12. Ergoterapie u DMO: specifika terapie. 13. Ergoterapie u míšních lézí: specifika terapie. 14. Ergoterapie u Neglect syndromu: zásady, specifika terapie. 15. Ergoterapie u amputace dolních končetin: specifika terapie. 16. Ergoterapie u seniorů: specifika terapie. 17. Příklady činností v ergoterapeutických dílnách. 18. Ergoterapie u dětí: indikace terapie (nejčastější diagnózy), ergoterapeutické přístupy, využití hry u dětí a její hodnocení, typy her + příklady, rozdělení vývojových epoch her, požadavky na hračku. 19. Bobath koncept: definice, principy, využívané techniky. 20. Metoda dle Affolterové: definice, specifika, pricip, vhodné indikace, typy vedení + příklady. 21. Bazální stimulace: zásady, postup, základní techniky.