HRA A TRÉNINK NA STANOVIŠTÍCH V REÁLNÉM PROSTORU SLAVOMÍR LENER HRA A TRÉNINK NA STAVOVISTICH Dělení kluziště na na jednotlivé stanoviště má oproti celohřišťovému uspořádání v reálném prostoru mnoho nesporných výhod: CO O GC LU GC > I— CO co oc El Oproti tradiční celohřišťové organizaci je hra a nácvik pro malé hokejisty pestřejší, zajímavější a efektivnější. IZI Individuální přístup malé skupiny hráčů umožňuje rozdělení podle věku, fyzické vyspělosti a technické úrovně. 0 Při výuce na stanovištích je hráč 5-1 Ox častěji v akci, na kotouči, střílí, dobrusluje, odebírá kotouč, chytá. Omezený prostor s malým počtem dětí je ideální pro komunikaci trenéra s hráči. IZI Od 3. třídy je vhodné kombinovat malý prostor, tzv.„na pětníku" (skills) a celou délku hřiště (dlouhý skluz, kondice, orientace). IZI Doporučujeme mixovat stanoviště v různých prostorech i napříč hřiště se stanovišti, která kopírují konkrétní zóny kluziště (střelba na branku z kruhů a mezikruží, rotace a tlak do branky z rohů a zpoza brány, minihokej na polovině hřiště, kde 2-3 strany tvoří reálné mantinely apod.). Konkrétní/reálné zóny jsou na diagramech vyznačeny zeleně. IZI Je výhodné kombinovat stanoviště na výuku bruslení, nácvik dovedností a hry na malém prostoru (30-50 % hry). El Zvažte odkdy začít zařazovat stanoviště bez přímého dozoru a direktiv trenéra. Příklady možného rozdělení na stanoviště na zónu hry, nácviku, procvičování a osvojování (tři stanoviště, minimálně dva trenéři): HOKEJOVÝ TRÉNINK MLÁDEŽE A-Z 2 HOKEJOVÝ TRÉNINK MLÁDEŽE A-Z 2 HOKEJOVÝ TRÉNINK MLÁDEŽE A-Z 2