Marketing sportu Průvodce studiem Úvod § Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech § Předmět je koncipován jako navazující na znalosti předmětů bbk, bp 009 Základy ekonomie, managementu, marketingu a bk, bp 518 Živnostenské podnikání v TV a sportu § Cílem je prohloubit znalosti studentů v oblasti marketingu, přidat základní problémy sportovního marketingu. § Dalším cílem je naznačit studentům praktické a teoretické souvislosti dané problematiky Literatura § Světlík, Marketing cesta k trhu § Vysekalová, J. Marketing § Dvořáková, Š. Sportovní marketing § Elektronické materiály v ISu Hlavní témata § 1. Marketing § Obecná část § Opakování § Prohlubování učiva § 2. Sportovní marketing § Sponzoring § Sportovní reklama § Dotace § Další problematika § 3. Modelové situace § Praktické příklady 1. Marketing § Marketing § Marketingový mix (produkt, cena, distribuce, komunikace), životní cyklus výrobku § Komunikace (reklama, podpora prodeje, PR, přímý marketing) § Literatura k těmto tématům: § IS: učební materiály – obecná část § Světlík Marketing cesta k trhu § Vysekalová, J. Marketing 1. Marketing § Marketingový výzkum (MIS, postup MV, Metody a techniky, výzkum spotřebitele, proces nákupního chování, Cílové trhy a jejich segmentace § Literatura § IS: ppt Marketingový výzkum § Vysekalová, J. Marketing (s. 66 – 105) § Pojmy z oblasti marketingu § Literatura § IS: doc Slovník marketingových pojmů 2. Sportovní marketing § Příjmy sportovních klubů § Sponzoring § Definice, vymezení, komunikační nástroj, sponzorský balíček, kdo může být sponzorován, typy sponzoringu, formy sponzorování, typy smluv – darovací (sponzorská), reklamní (formy dohod, typ smlouvy o dílo), měření účinnosti sponzoringu § Literatura § Dvořáková, Š. Sportovní marketing § IS: obecná část – opakování: Sponzoring a reklama.doc § IS: smlouvy § Občanský zákoník, Obchodní zákoník 2. Sportovní marketing § Sportovní reklama § Merchendising § Sport a nákupní chování spotřebitelů § Sportovní značka § Sportovec jako obchodní značka § Literatura § Dvořáková, Š. Sportovní marketing § Merchendising - Bedřich: Fotbal, rituální hra moderní doby 2. Sportovní marketing § Dotace § Definice, úvod § Z obecních rozpočtů § Z krajských rozpočtů § Ze státního rozpočtu § Literatura § IS: dotace ze státního rozpočtu, další soubory, namnožené materiály, sponzoring_reklama.doc 2. Sportovní marketing § Další témata § Škoda-auto § NHL vs. Česká extraliga § Olympijské hry v Praze § Sazka, a. s. § ČSTV § Fotbal a sportovní marketing 3. Praktické úkoly § Poslední částí zkoušky bude navrhnutí řešení daných problémů, úkoly budou obdobné jako v seminářích Zkouška § Zkouška – ústní forma § Otázky budou pokládány ze všech tří částí § Pro úspěšné zvládnutí zkoušky je třeba zodpovědět otázky ze všech tří částí § Otázky ke zkoušce naleznete v ISu Závěrem § Přeji hodně štěstí u zkoušky i při dalším studiu