Použité výchovné metody v hodině tělesné výchovy: 1. Kladení požadavků: „Ke splnění cílů je třeba vyvíjet úsilí“ a) vysoké nestimulující cíle b) cíle nepřiměřeně nízké –nepodněcující c) přiměřené cíle 2. Přesvědčování: „Pokyny, návody a příkazy učitele se stávají vnitřním motivem žáků“ 3. Cvičení: „Záměrné vytváření ped. situací, ve kterých je vyžadována žádoucí reakce žáka(sociální norma chování)“ 4. Odměna a trest: „Posílení žádoucího chování žáka X usměrnění nežádoucího O x T chování žáka“ 5. Příklad učitele: „Metoda pro zvýšení nebo i snížení účinků výchovného působení“ Pozor na rozpor mezi požadavky a konkrétním jednáním. 6. Skupinová výchova: „Atmosféra ve skupině jako stimulující či nestimulující faktor chování učících se žáků“ 1 a b c 2 3 4 O T 5 + _ 6 + _