Metodicko - organizační formy didaktického procesu basketbalu Definice dle Dobrý, Semiginovský 1988: Způsoby vnějšího uspořádání vnějších situačních podmínek a obsahu tvořeného herními činnostmi s cílem umožnit realizaci daných požadavků, formulovaných jako konkrétní herní úkoly. MCj03056510000[1] Bavit se basketbalem Dělení * průpravná cvičení 1. typu * průpravná cvičení 2.typu * herní cvičení 2. typu * herní cvičení 2. Typu * průpravné hry Průpravná cvičení prvního typu * relativní stálost herně situačních podmínek a nepřítomnost soupeře. Např. driblink na místě nebo driblink v pohybu kolem kuželů Průpravná cvičení druhého typu * Proměnlivé herně situační podmínky bez soupeře. * Např. hráč při driblinku mění podle pokynů způsob driblinku nebo driblink podle vodiče. Herní cvičení prvního typu * Neměnné herní podmínky, které jsou dané s přítomností soupeře. * Např. driblující hráč se uvolňuje od středové ke koncové čáře hřiště, obránce brání s rukama za zády. Herní cvičení druhého typu * Do určité míry již imituje herní situace, tak jak se vyskytují v utkání. Značná proměnlivost herně situačních podmínek a aktivní podíl soupeře. * Cvičení jsou limitována pouze přesným určením zahájení a ukončení činností. Uplatňuje se zde soutěživý charakter. * Např. řešení situace jeden na jeden kdy cvičení začíná podáním míče obráncem útočníkovi a končí proměněním koše nebo doskokem. Průpravné hry * Vznikají úpravami pravidel basketbalu, kombinací některých basketbalových pravidel s pravidly malých pohybových her a úpravami herních cvičení. * Např. hra bez driblinku, hra tři na tři, atd.