FSpS MU Androdidaktika Mgr. Lucie Mlejnková Literatura nHroník, F.: Rozvoj a vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 nKoubek,J.: Řízení lidských zdroju. Management Press, Praha 1995. nPalán, Z.: Výkladový slovník vzdělávání dospělých. Praha 1997. nProkopenko,J.-Kubr,M. a kol.: Vzdelávání a rozvoj manažeru.Grada 1996. nPrusáková,V.: Systémový prístup k ďalšiemu vzdelávaniu.Bratislava IVS 2000 nVodák, J., Kucharčíková, A.: Efektívní vzdělávání zamestnancu. Praha, GRADA 2007 nČasopisy: Vzdelávanie dospelých, Moderní řízení, Manažér Náplň předmětu nVzdělávání v systému věd nVzdělávání dospělých jako specifické odvětví vzdělávání nDidaktický proces nDidaktické prostředky nDidaktické metody n Tvorba a náležitosti vzdělávacího projektu nLektor v procesu vzdělávání dospělých nZážitkové vzdělávání dospělých. nSystém vzdělávání lektorů Profesní androdidaktika v systému andragogiky jako vědy a edukaci dospělých nZákladní discipplína – všeobecná andragogika - androdidaktika nsubdisciplíny – historie vzdělávání dospělích a andragogického myšlení n - didaktika dospělích n - teorie výchovy dospělích a nAplikované andragogiky – specifické problémy nInstitucionální – ( školní, pondiková, vojenská, vysokoškolská) nVýzkumné problémy – ( sebevzdělávání, rodinné vz., integrace..) Speciální andagogické disciplíny nteoretické disciplíny –historie výchovy a vzdělávání dospělích a andragogického myšlení –teorie vzdělávání dospělích resp. androdidaktika –teorie výchovy dospělích –komparativní andragogika Speciální androdidaktické disciplíny naplikované disciplíny –profesní andragogika –sociální andragogika –kulturně-osvetová andragogika Andragogika jako věda o edukaci dospělích nVěda o edukaci dospělích – výchova, vzdělávání, poradenství nVzdělávací a výcviková výuka pro dospělé nporadenská služba pro dospělé, nvýchovně-sociální péče o dospělích. Profesní vzdelávání a jeho managment nV čem spočívá profesionalita? nKdo je profesionál ? nČím se liší od amatéra a diletanta? Svou kvalifikací a vztahem k práci na.Soustava činností vnitřně spjatých a vyžadující určitý okruh znalostí a dovedností nb. Činnosti vykonávané dlouhodobě a systematicky a zakládající materiální exisenci jedince nc. určení místa ve společenské struktuře nd.činnost fojující, pokud je vytrvale vykonávaná, sociálně-psychologické a fyzické vlastnosti nositelů. Příslušnost k povolání nObsah pracovní činnosti a podnínky vykonávání nKvalifikace, nároky na znalosti, způsobilost, zručnost a sociálně—psychologické vlastnosti nZisk, materální i nemateriální výhody spojené s výkonem povolání nPrestiž, míra úcty přiznávaná určitému povolání./Havlová,1996/. Profesní život n„Fenomén lidských zdrojů – jako proces- je v podsttě pokračováním procesu socializace a jaho podstatné složky vzdělávání, protože zde jde také- a to podstatně o vedení k osobnímu růstu, jehož obsahem není pouze školení, ale i vytváření podmínek seberealizace v nejširším slova smyslu.“ /Nakonečný, 1993./ Profesní cesta -produktivní práce nProfesní mobilita nProfesní dráha je pevně spjata s životním cyklem –Výběr povolání vázaný na přechod od vzdělání k profesi –Vstup do povolání –Profesní adaptace – první roky v povolání –Změna pracoviště – fluktuace, migrace –Profesní vzestup- kariéra –Profesní stabilizace –Profesní sestup – neúspěch v povoálné, tzv. maléry Význam teorie pro praxi nPřímo – pokud josu výsledky výzkumu používané pro inovaci praxe nNepřímo – v rámci poradenské, expertní a informační činnosti nZprostředkovaně – jejím podílem na přípravě vysokoškolsky kvalifikovanýchpracovníků v oblasti vzdělávání dospělých.