Aplikace managementu ve sportovním klubu (min. krajská soutěž alespoň v jedné věkové kategorii) 1)Úvod (obecně: význam managementu ve sportu – vlastními slovy) 2)Cíl a metodika 3)Základní údaje o klubu (charakteristika, historie, právní forma, největší úspěchy, …….) 4)Analýza prostředí (mikro-okolí: nejbližší konkurenti, fanoušci, dodavatelé, sponzoři, partneři, sportovní svazy/asociace/unie apod.; analýza vnitřního prostředí) 5)Plánování – stanovení cíle a nástrojů na jeho dosažení (krátkodobý plán – týdny až měsíce; střednědobý – 1 až 3 roky; dlouhodobý – 3 až 5 let) 6)Organizování (jakým způsobem je zajištěn provoz klubu – organizace tréninkových jednotek v sezóně a příprava mimo sezónu, příprava na zápas – sportoviště, vybavení sportovců, technické zázemí, vedení a financování klubu; organizační struktura – použijte jak funkcionální typ, tak produktový – podle druhu sportu a např. jednotlivých věkových či výkonnostních kategorií) 7)Výběr a vedení lidí (nábory mládeže, výběr trenérů a volba statutárních orgánů, zajištění dalších pracovníků – THP, motivace a odměňování sportovců v různých věkových kategoriích, způsob vedení členů klubu, případně jeho zaměstnanců) 8)Kontrola (způsoby a metody kontroly jednotlivých činností v klubu: oblast sportovní, ekonomická a sociální) 6) 9)Rozhodování •identifikace problému •shromáždění informací •návrh alternativ řešení (min. 3) •hodnocení alternativ (metoda součtu vážených faktorů) a)vymezení hodnotících kritérií a přiřazení vah podle jejich důležitosti (součet 100) b)ohodnocení jednotlivých kritérií pro každou alternativu (1 – nejhorší, 10 – nejlepší) c)výpočet – součet násobků váhy a bodového hodnocení pro každou alternativu •výběr optimální alternativy •určení faktorů ovlivňujících úspěšnost implementace návrhu 10)Závěr •Zdroje •Přílohy