Masarykova Univerzita Fakulta sportovních studií Autisté v TV, výstupy a metodika. Rešerše Klíčová slova: poruchy autistického spektra- tělesná výchova, autismus- tělesná výchova, autismus- diagnostika, autismus-asistent pedagoga, komunikace- asistent-pedagog, autista - metodika Zpracovatel: Eva Puskarčíková, učo 402 124 Datum zpracování: 10. 11. 2016 Jazykové vymezení: čeština Geografické vymezení: Česká republika Úvod Zdroje informací týkající se metodiky a výstupů pro hodiny tělesné výchovy mládeže s autismem nejsou nijak obsáhlé. Snahou rešerše bylo nalézt tyto informace, spolu informacemi doplňujícími. Tímto se myslí popis spolupráce asistenta pedagoga s pedagogem a žákem, která je neméně důležitá, všeobecná doporučení pro práci a specifická doporučení pro práci v tělesné výchově a možnosti vzdělávání pedagogů a asistentů. Toto téma je se zavedením inkluze do našeho školství čím dál aktuálnější, je tudíž třeba se mu věnovat více. Zdrojem informací dle zadání: internetový portál http://www.inkluze.upol.cz/portal Jelikož tento portál nepřinesl všechny hledané informace, bylo nutno se poohlédnout i v jiných zdrojích, konkrétně v bakalářských a diplomových pracích. Tyto zdroje jsou umístěny na samém konci v odstavci Další zdroje. Způsob řazení záznamů v rešerši: Od obecných informací pro práci s autisty a základní problematikou této poruchy, po specifická doporučení v praxi při hodinách TV. Poruchy autistického spektra a vybraná psychická onemocnění: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-pas/katalog-pas.pdf, Katalog podpůrných opatření, kap. 1 Dopady PAS: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-pas/katalog-pas.pdf , Katalog podpůrných opatření, pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu poruchy autistického spektra nebo vybraných psychických onemocnění, kap.:2 Všeobecná podpůrná opatření pro práci s PAS + metodika: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-pas/katalog-pas.pdf , Katalog podpůrných opatření, kap.:4 http://www.inkluze.upol.cz/portal/velke_publikace/metodiky/PAS_Metodika_AP.pdf , Metodika práce asistenta pedagoga se žákem s poruchami autistického spektra Spolupráce asistenta + učitele: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/katalog-vseobecny/katalog-vseobecny.pdf, Katalog podpůrných opatření, pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění, kap.: 6.11 http://inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-prurez-02/metodika-prurez-02.pdf , METODIKA PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA, SPOLUPRÁCE S UČITELEM, kap. 3 http://inkluze.upol.cz/ebooks/standard-pap/standard-pap.pdf , STANDARD PRÁCE ASISTENTA PEDAGOGA, kap. 3.2.4 Spolupráce asistenta + žák: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://inkluze.upol.cz/ebooks/standard-pap/standard-pap.pdf, kap. 3.2.5 Další možnosti vzdělávání: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: http://www.inkluze.upol.cz/portal/Download/anotace/Zak_s_poruchou_autistickeho_spektra_v_bezne_skol e.pdf Další zdroje: [dokument ve formátu PDF] dostupný z: https://theses.cz/id/43n7zd/BP_komplet.pdf , -METODICKÉ NÁMĚTY K HODINÁM TĚLESNÉ VÝCHOVY ŽÁKŮ S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA, zejména kap. 2.5.2, 2.6 a 5 https://is.muni.cz/th/345719/pedf_b/Bakalarska_prace.txt -NÁCVIK POHYBOVÝCH DOVEDNOSTI U ŽÁKŮ S POR UCHAMI AUTISTICKÉHO