MARKETING SPORTOVNÍCH KLUBŮ A AKCÍ (zadání projektu) Marketing sportovní akce Cíl a struktura seminární práce Cílem seminární práce je zpracování marketingového auditu sportovní akce a návrhů na zlepšení. Strukturu práce lze shrnout do následujících bodů: 1. Úvodní strana + úvod (obecně k tématu - vlastními slovy) 2. Cíl a metodika 3. Základní údaje o akci 4. Analýza vnějšího prostředí 5. Využití marketingových nástrojů (vnitřní prostředí) 6. Sponzoring 7. Merchandising (prodej reklamních předmětů) a licence (symboly na produktech) 8. Marketingový výzkum 9. Návrhy a doporučení 10. Shrnutí a závěr 11. Zdroje 12. Přílohy Úvodní strana · Identifikace autorů (příjmení, jméno, skupina, předmět, ročník, škola, podpis) · Název (Marketing ……) · Datum odevzdání Základní údaje o akci · Název, místo a čas konání * Historie konání akce (stručný vývoj disciplín, pravidel, uvedení vítězů) · Sportovní disciplíny, kategorie, návštěvnost Analýza vnějšího prostředí * makroprostředí (STEP analýza) * mikroprostředí (konkurence, partneři, účastníci, ……) Vnitřní prostředí - využití marketingových nástrojů · Před akcí, během akce a po akci * Propagace (reklama, podpora prodeje, PR, ……), distribuce, cena, * Zhodnocení Sponzoring (≠ mecenáš, donátor) · Sponzorování jednotlivých sportovců · Sponzorování sportovních klubů a týmů · Sponzorování sportovní akce · Programový sponzoring (program na podporu sportu nebo prezentace sponzora) Merchandising a licence · Merch. – podpora prodeje vlastní akce · Merch. – nabídka a prodej rekl. předmětů (hloubka, šířka, cena, místo prodeje) · Licence: přenos sport. image na výrobek; využití známosti symbolu; odlišení homogenního výrobku Marketingový výzkum * zpracování dotazníku * dotazníkové šetření * řízený dialog s organizátory, manažery akce Návrhy a doporučení * hlavní a doprovodný program * komunikace (návrh sloganu a informačního letáku) a distribuce * cena, financování Shrnutí a závěr Úprava, hodnocení a odevzdání práce Seminární práce bude vypracována na listy A4; řádkování 1,5; okraje 2,5 cm; písmo Times New Roman; velikost písma 12; nadpisy 14 bold; rozsah práce 7 – 10 stran textu včetně tabulek (grafy, obrázky, schémata, diagramy apod. uvést v příloze). Při hodnocení je rozhodující obsahová-faktická stránka práce a současně se přihlíží i k formální stránce.