PEDAGOGICKÁ PRO UČITELE i pro DOSPĚLÉ 2068. 2002 Max 30 bodů. (6x 5), nadpoloviční většina bodů 17 = E splněno, 18-19 D 20–24 C 25-28 B 29-30 A A – OBECNÁ ČÁST, PARADIGMA PŘEDMĚTU A1 Pojetí předmětu, paradigma, periodizace vývoje dle autorů/škol A2 Pojetí kompetencí (k existenci, v učení, profesní, motorické) A3 Výchova vers. Učení, způsoby výchovy A4 Školní psycholog, výchovný poradce, preventista, asistent pedagoga (vzdělání, kompetence) B – VÝVOJOVÁ OBDOBÍ V KONTEXTU PED-PSYCH B1 Školní zralost B2 Školní věk, pubescence B3 Senium B4 Základní vývojové teorie, principy (psychoanalýza, behaviorismus, humanistická pojetí) C – SPECIFIKA UČENÍ, INTELIGENCE C1 Učení, typy/druhy učení, styly učení C2 didaktický čtverec, metody hodnocení, chyby v hodnocení C3 Intelekt, IQ, handicap a nadání C4 Emoce, emoční inteligence D – PRÁCE S KOLEKTIVEM (popis, řešení) D1 Práce s pravidly, zásady jejich stanovování i dodržování D2 Osobnost učitele, důležité rysy osobnosti D3 Základní typy vedení skupiny D4 Zásady psychické bezpečnosti pro neformální vzdělávání E – ŽÁK S „JINAKOSTÍ“ E1 Poruchy autistického spektra E2 Poruchy chování – ADD, ADHD E3 Poruchy učení E4 Šikana /fáze), základní principy, včetně prevence F – SPECIFICKÁ ČÁST F1 Střediska výchovné péče, diagnostický ústav – charakteristika F2 Integrace: výhody – nevýhody F3 Vzdělávání seniorů F4 Vzdělávání v rámci sportu