Masarykova univerzita Fakulta Sportovnich Studii POHYBOVE HRY BEZ NACINI Seminarni prace 1. rocnik Vypracovala ZS 2014/2015 Katefina Flosslerova 1. Pavouk a mouchy 0 o o o o o o o o o o o Vek: od 6- ti let Hraci plocha: mezi utocnymi carami volejbaloveho hfiste Pocet hracu: nejmene 5 hracu Doha trvani: dokud nezustane posledni moucha Pomucky: Postup: Na zacatku urcime jednoho pavouka. Pavouk musi chytat mouchy pfeletavajici pfes jeho uzemi, ktere je urceno utocnymi carami volejbaloveho hfiste. Zbyle deti pfedvadeji mouchy, ktere se pfed zahajem'm hry rozestavi na cary kolem uzemi pavouka. Musi vzdy ,,proletet" uzemim pavouka, aniz by se ji dotkl. Pokud se pavouk dotkne mouchy, tak se moucha stava pavoukem. Posledni zbyla moucha je pavouk. Cely postup opakujeme. 2. Cerveni a bfli 0 o 0 o o o 0 0 o o o 0 o 0 Vek: od 5- ti let Hraci plocha: volejbalove hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracu Doba trvani: dokud nezustane jedna strana bez hracu Pomucky: Postup: Na zacatku se deti rozdeli do dvou stejne velkych skupinek (cerveni a bill) a urci se jeden vypravec. Skupinky si sednou do fady asi 2m od stfedove cary volejbaloveho hfiste, tak aby hraci sedeli naproti sobe. Obe druzstva maji domecek, ktery je za koncovou carou volejbaloveho hfiste. Az jsou deti usazeni, zacne vypravec vypravet pohadku. ,,Byla jednou jedna holcicka a ta mela CERVENE saticky!" Jakmile vypravec fekne cervena. musi cerveni hraci vybehnout a chytit bile hrace. Bily jsou chyceni, pokud se jich cerveni dotknou jeste pfed tim, nez vbehnou do domecku. Tim padem bily hrac pfechazi k protihracum a stava se cervenym. Plati to i naopak. Pokud bily chytne cerveneho pfed domeckem, tak se cerveny stava bilym. Dale pokracujeme: „ Tato holcicka mela krasne zlate vlasky a v nich ZELENOU maslicku, a na te zelene maslicce byly krasne male boubelate BILE punticky " Pro oziveni hry s barvami otalime, fikame i jine barvy, anebo obe barvy dohromady, deti to bavi a je to pro ne legrace 3. Placana 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 Vek: od 6- ti let Hraci plocha: volejbalove hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracu Doba trvani: dokud nezustane jedna strana prazdna Pomucky: Postup: Na zacatku se deti rozdeli do dvou stejne velkych skupinek. Obe druzstva se postavi do fady na koncovou cam volejbaloveho hfiste. Postupne se vydavaji hraci jednoho druzstva ke druhemu. Hrac postupne podava ruku protihracum, ale jednomu do ruky placne. V teto chvili se hrac podavajici ruku dava na uprk. Hrac, ktery byl placnut, se tohoto hrace snazi chytit a placnout po zadech. Pokud ho stihne placnout po zadech, nez se prchajici hrac dostane za koncovou caru sveho druzstva, waci se do sveho druzstva a ziskava i protihrace. Kdyz to nestihne, stava se hracem druheho druzstva. Hra koncf, az je jedna strana bez hracu. 4. Krab o o o o 0 o o 0 ° 0 ° 0 0 o Vek: od 6- ti let Hraci plocha: mezi koncovou a utocnou carou volejbaloveho hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracia Doba trvani: dokud nezbude posledni hrac Pomucky: Postup: Urcime kraba, ten chodi po rukach a nohach zady dolu! Krab je v ohranicene uzemi! Uvnitf nej behaji zbylf hraci. Pokud se krab hrace dotknc, stava se take krabem. Hra konci, az zbude posledni hrac. Ten se stava krabem a hraje se znova. 5. Ruka, noha, hlava °0< o 8° Vek: od skolky Hraci plocha: mezi utocnymi carami volejbaloveho hfiste Pocet hracu: alespon 12 hracu Doba trvani: dokud nepfejde posledni druzstvo cilovou cam Pomucky: Postup: Deti se rozdeli do stejne pocetnych skupinek. Vedouci vzdy vyjmenuje casti tela, ktere se mohou dotykat zeme. Napf.: dve ruce, jeden zadek, tfi nohy, jedna hlava. Skupinka se musi dotykat zeme pfesnym poctem vyjmenovanych casti. Nesmi se dotykat nicim jinym! Vyhrava skupinka, ktera jako prvni pfejde cilovou cam. 6. Capi a zaby Vek: od skolky Hraci plocha: piilka basketbaloveho hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracu Doba trvani: dokud capi nechytnou vsechny zaby Pomucky: Postup: Deti se rozdeli do stejne pocetnych skupinek. Prvni skupinka budou capi, ktefi budou stat na jedne noze. Druha skupinka budou zaby, hraci se pohybuji jako zabaci. Capi skakaji po jedne noze a snazi se pochytat skakajici zaby. Vse se odehrava na vymezenem uzemi. Hra je u konce, kdyz capi pochytaji vsechny zaby. Po skonceni prvni hry se vymeni role a hraje se znovu. 7. Bomba a stit Vek: od 7 let Hraci' plocha: pulka basketbaloveho hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracu Doha trvani: do 5 minut Pomucky: Postup: Kazdy hrac si v duchu urci svoji "bombu" a "stit", coz jsou dva jini ruzni hraci. Muzete si urcit kohokoliv, ale ostatni hraci nesmi vedet, koho jste si urcili. Kdyz se fekne TED a hra zacne, musite se stale snazit byt v blizkosti hrace (musite behat), ktereho jste si vybrali za stit, ale zaroven utikat pred hracem "bombou". Bomba na vas nemuze v torn pfipade, stojite-li pfimo za svym stitem. Vsichni behaji za svymi stity a snazi se ukryt pfed svou bombou. Po nejake dobe, fekne jeden urceny clovek STOP, vsichni se zastavi a stoji tam, kde skoncili. Pokud stoji na dosah sve bomby (dejme tomu na 2 metry) a nejsou pfimo u stitu, vypadavaji ze hry, jestli ale na vas bomba nemuze, hrajete dal a samozfejme si urcujete novou bombu a novy stit! V prubehu jednoho kola hry si nesmite bombu ani stit menit. 8. Na myslivce a zajice Vek: od 7 let Hraci plocha: basketbalove hfiste, cary volejbaloveho hfiste Pocet hracu: alespon 10 hracu Doba trvani: pfedem stanovena doba Pomucky: Postup: Hraci se rozdeli do dvou stejne pocetnych druzstev. Jedno druzsrvo budou myslivci a druhe druzstvo budou zajici. Hraci (myslivci) se rozdeli, tak aby alespon jeden hrac stal na kterekoli z car volejbaloveho hfiste. Zajici se postavi na jednu z koncovych car basketbaloveho hfiste. Myslivci se mohou pohybovat pouze po carach, na kterych stoji a snazi se chytit pfebihajici zajice. Zajici se pohybuji vpfed po basketbalovem hfisti a snazi se dostat na druhou stranu, tak aby je myslivec nechytil. Pokud se myslivec dotkne zajice, ziskava bod a zajic se musi vratit na zacatek a zkusit pfebehnout hfiste jeste jednou. Kdyz zajic pfebehnc hfiste, aniz by se ho myslivec dotkl, ziskava bod a pfesouva se na zacatek a vybiha znovu. Po uplynuti pfedem domluveneho casoveho limitu se spocitaji jcdnotlive body obou druzstev. Ktere druzstvo bude mit vice bodu, vyhralo. Pote se vymeni role a hraje se od zacatku.