Management sportovních akcí a klubů nk2434 Sportovní akce uMalá lokální akce x OH uJednorázová x opakovaná uJednodenní x vícedenní uNárodní x mezinárodní x globální Výsledek obrázku pro sportovnà akce Další dělení sportovních akcí uPřístupnost uVolně přístupné pro příchozí uPřístupné jen na základě kvalifikací uPřístupné jen výběrově, pro pozvané uCíl uZiskové x neziskové uProstředí uIndoor x outdoor uOrientace uDiváci uÚčastníci uMix uJednooborové x víceoborové uFrekvence uVysoká (ligy, poháry,…) uNízká (Mistrovství, OH,…) uDélka trvání uKrátkodobé uStřednědobé uDlouhodobé Výsledek obrázku pro fortuna liga Výsledek obrázku pro extraliga hokej logo Výsledek obrázku pro extraliga hokej logo Výsledek obrázku pro zlatá tretra logo Životní cyklus akce jako projektu u1) Koncept uZáměry uPřínosy a dopady akce uOdhady nákladů a času uPředběžná analýza rizik u2) Definice uUpřesnění a rozšíření výstupů z první fáze uCíle ( SMART) uUrčení subsystémů a jejich jednotlivé určení uIdentifikace zdrojů uNastavení realistického časového rámce uAnalýza rizik a plán omezení jejich dopadů uPříprava detailního plánu na realizaci projektu u3) Realizace uŘízení prací a subdodávek uKontrola postupu podle časového plánu a rozpočtu uPrůběžná dokumentace uKomunikace uKontrola uKvality a účinnosti dosažení daných cílů uTvorba uDokumentace a podkladů pro projekt uPlánů a podpory v operačním období u4) Operační období uUžívání / zavedení projektu / akce uIntegrace projektu / akce uHodnocení dopadů (viz fáze Koncepce – přínosy a dopady) uTechnologických uSociálních uEkonomických uZPĚTNÁ VAZBA uPro plánování dalších akcí uPro hodnocení úrovně spolupracujících systémů u… u u5) Vyřazení projektu uPřevedení do stadia podpory / odpovědnosti jiné organizace uPřevedení zdrojů uZpracování zkušeností a poznatků z daného projektu u Výsledek obrázku pro gambrinus liga Tyranie trojúhelníku Přínosy a výhody uMULTIPLIKAČNÍ EFEKT uVybudování značky uObnova města, architektura uZlepšená infrastruktura uBudování/ zvýšení hrdosti místních obyvatel uSociální soudržnost uPrestiž uRozšiřování kulturních obzorů místních obyvatel a propagace sportování uEkonomické dopady u •Omezení místních obyvatel (hluk, doprava,…) •Bezpečnost •Bezpečnost na sportovních zařízeních •Stávky •a protesty •Škody na životním prostředí •Růst nákladů •Riziko krachu SA •Post Event využití •Získání nových/dalších akcí •Náklady na údržbu/další investice Rizika a nevýhody Stakeholders u Plánování Akce Vypořádání u u u uPlánování uPříprava, organizace, zajišťování zdrojů a dodavatelů uAkce uVlastní konání, ukončení a uzavření uVypořádání uOdkazy a dopady uVyúčtování, …. PLÁNOVÁNÍ uSponzoři uVytvoření sponzorské nabídky uNabídka a Plnění uJednání s potenciálními partnery uKlíč k úspěchu v ČR - menší firmy – osobní kontakty u - korporace – tvrdá data sledovanosti uMédia uPravidelná komunikace se zástupci médií po celý rok uPořádání tiskových konferencí uVydávání tiskových zpráv uProdej TV a mediálních práv u u u PLÁNOVÁNÍ uZajištění dopravní obslužnosti v době konání sportovní akce uZajištění parkovacích ploch pro účastníky uZajištění individuálních požadavků uZabezpečení dohledu bezpečnostních složek uProjednání posílení veřejné dopravy v době konání akce u PLÁNOVÁNÍ uUrčení hlavních funkcí: uSportovně-technická uMěření uVýsledky uZávod uRozhodčí uPokladní uZdravotní zajištění uDoprava uUbytování uObčerstvení uInformace, hlasatel uOstraha u u u u PLÁNOVÁNÍ uSestavení pracovního týmu pro organizaci akce: uUrčení a jmenování konkrétních osob uStanovení pravomocí a odpovědností uHarmonogram pracovních schůzek uVypracování podrobných pokynů pro účastníky, diváky, média uRozeslání poštou účastníkům a na oficiální místa (viditelné i na sportovišti) uZveřejnění na webových stránkách uO sportovní akci uPořádajícího oddílu uSportovního svazu u AKCE uPoslední přípravná schůze uZávěrečná kontrola stanovených úkolů a připravenosti uUrčení hlavních stanovišť ředitele a rozhodčích a ujasnění kontaktů na jednotlivé osoby v průběhu akce (tzn. místo, mobil atp.) uWelcome party pro sportovce uMožná úvodní schůzka pro vedoucí zúčastněných týmů uPři vícedenní akci večerní schůzka pro zhodnocení dosavadního průběhu a přijetí opatření pro odstranění nedostatků, příprava na další den u AKCE uZávěr konání sportovní akce uSlavnostní vyhlášení výsledků uOficiální zakončení akce uPřítomnost partnerů a hostů uZávěrečná tisková konference uVeškerý výsledkový servis uStatistiky z průběhu akce uZávěrečná party pro účastníky /VIP /partnery /hosty u u VYPOŘÁDÁNÍ uZávěrečný mediální výstup – tisková zpráva uÚklid prostoru závodu po skončení akce a odstraňování případných škod uBalení a odvoz zařízení uPředání prostoru akce uPoděkování všem spolupracovníkům uUzavření účetnictví akce a konečné vyúčtování uZávěrečná schůzka pořadatelského výboru uAnalýzy, hodnocení,… Cenová politika uStanovení ceny uJednotná / rozdílná cena (?) uVývoj cen v čase uPřed akcí – akce uNapříč sezónami uDůvody změny cen (jaké strategické cíle sledujeme?) u Cíle cenové politiky uVstup na trh uZvýšení podílu na trhu uPotlačení konkurence uMaximalizace zisku uUdržení tržního podílu u Segmentace uOdlišné preference lidí / skupin uIndividuální přístup uZpůsob komunikace u Výsledek obrázku pro segmentace trhu Segmentace uPrůměrný fanoušek fotbalu v Brně uMuž, 34 let, podnikatel/ manažer, dokončené středoškolské nebo vysokoškolské vzdělání, plat v průměru 25 tisíc +, z Brna a nejbližšího okolí uDotazníkové šetření u u