Struktura systému prostředí ovlivňujících celoživotní vývoj jedince (podle ekologického modelu Bronfenbrennera, modifikováno Válkovou, 2010). [in Bugatko, Daehler, 2001, 8] ) Reference: Bugatko, D., & Daehler, M. W. (2001). Child development: A thematic approach (4th edition). Boston: Houghton Mufflin. Válková, H. (2010). Kudy na to? O motorické kompetenci a principech adaptací v APA. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi 1(2), 31-39. Oválný popisek: rodinná jednotka oolmates, friends, local community, job, leisure Oválný popisek: širší rodina; spolužáci, přátelé; jedinci z práce, volného času, locality; Oválný popisek: legislativa; ideologický, náboženský a kulturní rámec; sociální postoje, tradiční chování, zvyky; hodnotové rámce; stravovací návyky; Oválný popisek: historická etapa, její normy a zvyky; úroveň ekonomiky, techniky a technologií; Oválný popisek: služby poradenské, zdravotnické, sociální; služby obchodní, třetí sféry; doprava, pěší přístupnost; místní politika, bezpečnost, urbanistický systém; Oválný popisek: osobní potenciál