np1104: PgSportu09Od Jméno a příjmení – pište do okénka UČO Číslo zadání 20 1 Locke věnoval podstatnou pozornost tělesné výchově: A jako podstatného východiska úspěchu v rytířských turnajích B jako prostředku rozvoje zdraví a zdatnosti C jako zdroje budoucí obživy úspěšných sportovců 2 Pedagogické kompetence sportovního trenéra představují: A souhrn profesionálního vědění, aby mohl dobře pracovat B souhrn způsobilostí, aby mohl dobře pracovat C souhrn vědomostí, aby mohl dobře pracovat 3 Flexibilitu sportovního trenéra můžeme charakterizovat jako je- ho: A hodnověrnost B schopnost vcítit se do pocitů sportovce C pružnost chování 4 Jak byste stručně charakterizovali projekt AEHESIS?: A výzkum a vzdělávání sportovních profesí B výměnné pobyty studentů v rámci středních škol C mezinárodní program podpory zdraví na školách 5 Význam tělesné výchovy v přirozeném prostředí jako jeden z prvních myslitelů preferoval: A Jan Amos Komenský B Jean Jacques Rousseau C Johann Heinrich Pestalozzi 6 Empirická pedagogika sportu navazuje na kritiku: A scientistické koncepce pedagogiky B přírodovědné koncepce pedagogiky C duchovědné koncepce pedagogiky 7 Evropský rok výchovy prostřednictvím sportu proběhl roku: A 2008 B 2000 C 2004 8 Sportovní trenér ve své práci zastává: A pouze roli informátora B různé dimenze C jen dimenzi motivátora 9 Řecké gymnasion tvořilo dnešní vzdělávací stupeň: A nižší sekundární B terciární C vyšší sekundární 10 Společný předmět výzkumu pedagogiky sportu a srovnávací pedagogiky např. tvoří: A edukační aspekty olympijských her B neorganizovaný sport pro seniory C komparace sportovních škol u nás a v zahraničí 11 Humanistická koncepce sportovní edukace zdůrazňuje: A orientaci na výkonnostní rozvoj B úctu trenérů ke sportovcům C spolupráci sportovních pedagogů 12 Normativní koncept pedagogiky sportu zdůrazňuje: A sportovní výsledky sportovního klubu B význam elitního sportu C naplňování přirozených zájmů sportovců 13 Pedagogika sportu zejména úzce souvisí s: A sociálně-vědeckými východisky vědy o sportu B medicínsko-přírodovědnými východisky vědy o sportu C kulturně-vědeckými východisky vědy o sportu 14 Školní farma Eduarda Štorcha se rozvíjela: A ve 20. letech 20. století B na konci 19. století C v 50. letech 20. století 15 Pro získávané pedagogické kompetence sportovního trenéra je klíčové: A jeho pedagogické nadání B jeho vrozený talent C jeho studium a praxe 16 Reformní pedagogika zejména posilovala v tělesné výchově: A soutěžní prvky B zdravotní aspekty C klubový život 17 Pedagogika sportu se zejména zaměřuje na: A analýzu vrcholového sportu B edukační význam sportu C psychologické aspekty sportu 18 Empirická pedagogika sportu navazuje na snahy: A přenést do pedagogiky metodologii přírodních věd B přenést do pedagogiky metodologii sociálních věd C přenést do pedagogiky metodologii humanitních věd 19 Příprava učitelů TV se má dle závěrů výzkumů více zaměřit na: A atletické aktivity B dobrodružné aktivity C gymnastické aktivity 20 Autodiagnostika sportovního pedagoga se zaměřuje na: A získávání zpětnovazebních informací o své činnosti B didaktické problémy spolupracujících pedagogů C získávání informací o aktivitách sportovců 21 Pro rozvoj empirické pedagogiky sportu je podstatný: A rozvoj edukačních požadavků (norem) B rozvoj fundované metodologie C rozvoj hodnotové orientace sportovní edukace 22 Pojem „heteroedukace“ můžeme charakterizovat jako: A výchovu druhým jedincem B celoživotní proces C sebevzdělávání 23 Školní tělesná výchova na základní škole je součástí: A informálního vzdělávání B neformálního vzdělávání C formálního vzdělávání 24 Pedagogika sportu u nás tvoří významnou součást: A sociologie sportu B andragogiky C kinantropologie 25 Vnější podmínky sportovní edukace souvisejí s: A psychologickou determinací B politickou determinací C vzdělanostní úrovní sportovců 26 Výzkumy pedagogiky sportu upozorňují na fakt, že se: A rozrůstá pohybová aktivita žáků B zvyšuje pohybová aktivita žáků C snižuje pohybová aktivita žáků np1104: PgSportu09Od Zadání č. 20 27 Jedna z typických otázek kladených normativní pedagogikou sportu např. zní: A Jak přivedeme mladého sportovce k dosažení maximálního výko- nu? B Podporují vytčené cíle sportovní edukace rozvoj osobnosti? C Můžeme zabránit odhalení sportovního dopinku? 28 Společný předmět výzkumu pedagogiky sportu a komparativní pedagogiky např. tvoří: A srovnávání sportovních vysokých škol u nás a v zahraničí B edukační aspekty rekreačního sportu C principy sportu pro všechny 29 Interakční aktivity sportovního trenéra souvisejí zejména s: A jeho vzděláváním B přípravou tréninkového plánu C vedením tréninků 30 Čím je charakteristická tzv. kritická pedagogika sportu?: A integrací normativních a empirických přístupů B dominancí tělesného rozvoje jedince C kritikou vrcholového sportu 31 Německá pedagogika sportu se zabývá: A pouze edukačními aspekty sportu pro zdravotně oslabené B sportovní edukací všech věkových skupin C pouze edukačními aspekty školní tělesné výchovy 32 Koncepce rekreačního sportu se má mj. zaměřit na: A direktivní aktivaci a výkon sportovců B přímou aktivaci a úspěchy sportovců C nepřímou aktivaci a podporu sportovců 33 Adaptivní kompetenci sportovního trenéra můžeme charakterizovat jako: A schopnost zkoumat a řešit problémy B schopnost orientovat se ve změnách C schopnost vcítit se do pocitů sportovce 34 Pro normativně koncipovanou pedagogiku sportu je klíčové: A zdůraznění výzkumu sportovní edukace B zaměření na sportovní výkon C teleologické směřování 35 Vnitřní podmínky sportovní edukace souvisejí s: A vzdělanostní úrovní sportovců B politickou determinací C ekonomickou determinací