„rnnatu je samozřejmě významne pro trenéry, rod e a učitele, ktefí u motivačnímu kb** 1 bo dítěte podporili co nejlepsi výkony. Motivační monmCl ľ -ho týmu, SPO^ yace založené na radosti (Goudas a |? \oZ a duševní pohode (Rem ^ schopn£ hrace. Remboth a Dudaoyá , Lid může být klima na sebeUctu osob s různými schopnostmi. U osob dumali účinky obou typu^m bez ohledu na motivační klima. Největší vliv , kpéími schopnostmi nalezl y ^ považovaly za malé; v jejich případě vedlo Úkol* odhalili u osob Kt hladinám sebeúcty. Je snadné si představit, že pokud klima soutěžení k mnon^m y soutěžení, které trenér porovnává s ostatními, bvchom byli oslnivým, nra^ ^ tréwak. představrne si ale, jak bychom se cítili , OB bvchom si a tesili se § vědomím toho> že budeme každý týden Výkonová motivace ve sportovních soutěžích j Dosud isme se zabrali rolí výkonové motivace v různých stránkách sportu; ui dříve jsme ľeľe t e zmínili o tom, že ve sportovním prostředí býva uspesnos výkonu posuzovaná 1 třednictvím konkrétního výkonu v situacích sportovních soutěži. Gillova a Deeter (1988) vvtvořiU speciální Dotazník sportovní orientace, měřící výkonovou motivaci v si-macích sportovních soutěží. Měří tři typy orientace, jimiž jsou: soutěživost, orientace na vítězství a orientace na cíl. . Soutěživost - typ lidí, kteří rádi soutěží a aktivně vyhledávají situace soupeření, protože jsou motivováni k tomu, aby uspěli zejména v soutěži. • Orientace na vítězství - typ lidí, kteří mají obdobné sklony jako lidé orientovaní na ego podle Nichollse. Zaměřují se na úspěch v situacích soutěžení, spíše s cílem porazit ostatní, než zlepšovat vlastní výkon. • Orientace na cíl - typ lidí, kteří se podobají lidem orientovaným na úkol podle Nichollse. Zaměřují se na zlepšování vlastních výkonů a úspěch měří častěji vlastními standardy než měřítky druhých. Shrnutí vy«é«íw^mt"/améřili "a nékteré důležité výkonové motivace, jejichž cílen* m Iľ T"* VC SP0rt0™im P~»tWL Teorie výkonové motivace ** ŠAŠA' "iZkými -P-hu lili v Ilobnostních disp^* ^«r.ov„ích soutěž ,ť ľ"1"™1' ^běru úkolů » v tendencích chování v s.u» jejich základě upravov 'sn ľ™"",S0U P«> '«néry a kouče, kteří moho» který spwl<)vtů;„ Llsnail;f r.',uvn' a '«ninkové prostředí (motivační klima) «P»** neúspěchu a selháni, a těm Se Mmířo™t "a výkon a úspěch než na snahu vyto" sportovcům, kteří se více orientujľna úkol než na ego,