MOJE CESTA KE STUDIU UČITELSTVÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY NA FSpS MU Tato esej patří…………………………………………………………… a byla vypracována dne………………….. pro předmět………………………………………………, kód……………………………., který na FSpS MU vyučuje……………………………………………. Já sám už působím – nepůsobím jako učitel TV. Pokud ano: působím na ZŠ – SŠ a délka mé dosavadní praxe je …… let. Momentálně studuji kromě Učitelství tělesné výchovy pro ZŠ a SŠ na FSpS MU ještě tento obor……………… na fakultě………………univerzity………… Vážení a milí studenti, stávající i budoucí učitelé tělesné výchovy, rádi bychom Vás požádali o napsání Vašeho životního příběhu, který vyústil ve Váš vstup na naši fakultu. Jedná se o to, že chceme zmapovat Vaše zásadní životní události, které Vás ovlivnily natolik, že jste se chtěli stát studentem FSpS MU, resp. učitelem TV. Máme několik otázek a prosíme Vás o jejich důkladné zpracování. Rozepište se prosím co nejvíce. Tento úkol není náhodný, podobné úkoly Vás budou provázet po celou dobu studia a budete si je zakládat do svého portfolia, které bude součástí státních závěrečných zkoušek tohoto studia. Esej je koncipována do tří oddílů, které jsou doplněny řadou otázek. Jejich výčet je orientační, abyste věděli, jakou cestou se vydat. Rozhodně Vás nebrzdíme, abyste popsali další věci, které považujete za důležité a na které bychom stejně sami nepřišli, protože jste si je prožili jen Vy. 1. ODDÍL KDYŽ JSEM BYL MALÝ (od narození po vstup do základní školy) - Jaká byla moje rodina s ohledem na pohybové aktivity? Kdy jsem si poprvé uvědomoval, že mě baví pohybovat se? S jakým sportem jsem nejdřív začal a kdo/co mě k tomu přivedlo? Jak jsem trávil svůj volný čas? KDYŽ JSEM BYL VĚTŠÍ (od vstupu do 1. třídy, až po ukončení základní školy) - Jak jsem vnímal výuku TV na 1. a potom i na 2. stupni? Co jsme většinou dělali? Jakého jsme měli učitele? Jak jsem trávil svůj volný čas? Kdo mě podporoval ve sportu a jak? Jaká největší ocenění jsem získal? Jaká byla má rodina s ohledem na trávení volného času? Co mě jako člověka v tomto období nejvíc bavilo? Byl tady zárodek toho, že bych šel učit TV? Na základě čeho jsem volil střední školu? KDYŽ UŽ JSEM SE CÍTIL DOSPĚLÝ (od vstupu na střední školu až po maturitu) - Jakou střední školu jsem navštěvoval? Změnila se nějak výuka TV oproti ZŠ? Jak k nám přistupoval učitel TV? Co jsem dělal ve svém volném čase? Měl jsem nějaké sportovní úspěchy? Pokračoval jsem ve sportu? Měl jsem kvůli sportu individuální vzdělávací plán? Začal jsem trénovat? Změnilo se něco v trávení volného času v rodině? Přišlo v tomto období rozhodnutí stát se učitelem TV? Kdo nebo co způsobilo, že jsem si dal přihlášku na FSpS MU na obor učitelství TV? Z jakého důvodu jsem si ji zde podával? Na jaké školy jsem ještě podával přihlášky? KDYŽ UŽ VÁŽNĚ JSEM DOSPĚLÝ (co následovalo po maturitě až po současnost, tj. po mé studium učitelství TV na FSpS MU) - Šel jsem hned po maturitě studovat, příp. jaký obor a na jakou fakultu? Co a kdo mě motivoval ke studiu učitelství TV na FSpS MU? Jak se změnilo trávení mého volného času? Jaké významné události se v mém životě staly, které mě vedly k cestě stát se učitelem TV? Pokud jste začali učit TV, rozepište se, jak jste se k profesi učitele TV dostali, zda jste začali učit hned po maturitě, nebo jste do školství přišli z jiného odvětví… MOJE MOMENTÁLNÍ STUDIUM UČITELSTVÍ TV NA FSpS MU - Jaké studium jsem dělal v rámci bakalářského programu a na jaké fakultě, příp. univerzitě? Dostal jsem se na učitelství TV na FSpS hned napoprvé? - Co pro mě bylo nejtěžší, když jsem šel poprvé na FSpS MU jako přijatý student učitelství TV. - Co mě nejvíc pobavilo, co mě potěšilo, čeho jsem se zhrozil, když jsem začal studovat? - Co očekávám od studia na FSpS? Na co se během studia nejvíce těším a proč? Jaké obavy momentálně s ohledem na studium mám a kde se ty obavy vzaly? Co všechno plánuji udělat, podniknout, prozkoumat, změnit… po dobu mého studia? - Co jsem o studiu učitelství TV na FSpS slyšel? - Jsem já sám vhodný adept k učitelství TV? - Co ještě kromě studia od FSpS očekávám? - Kde se profesně vidím za 5 let? Co mě může ovlivnit v tom, abych šel působit jako učitel TV do školy? Na jakém stupni (ZŠ, SŠ) bych raději působil a proč? - Co je největším hnacím motorem k tomu, abych studium na FSpS úspěšně ukončil? 2. ODDÍL Všude tam, kde jsou tečky, doplňte prosím. Výuku TV v současné škole vidím jako …………., protože …………………. Kdybych šel teď učit, těšil bych se……………, bál bych se……………….. V současném pojetí výuky TV bych rozhodně doporučoval……….. Já sám budu tělesnou výchovu vyučovat tak, že…………………………………….. Výuka TV je pro mě (uveďte metaforu)……………………………… Když bych se teď charakterizoval jako student učitelství TV, tak bych o sobě řekl…………. Myslím si, že k učitelství mě předurčuje……….. Moje životní motto zní……………….. 3. ODDÍL Zkuste teď nakreslit svou dosavadní životní dráhu a vyznačte na ni nejdůležitější body a osoby, které Vás formovaly k tomu, abyste dnes studovali na FSpS MU. Děkujeme za vyplnění, nyní můžete esej odevzdat do Odevzdávárny v ISu.