Dobrý den, posílám vám pět různých témat, pro váš závěrečný didaktický výstup a modelové situace, z předmětu Ochrana osob. Pracovat budete v týmech (3 – 5 studentů), ale pokud je potřeba na konkrétní modelovou situaci, nebo didaktický výstup více osob, můžete do tématu zapojit i další studenty - figuranty, kteří budou přítomni, s tím, že je poučíte, jaký je jejich úkol pro danou situaci (například - cvičenci pro tréninkovou jednotku, nebo skupina osob na mítinku..). Každý tým si vybere jedno z níže uvedených pěti témat. Těchto 5. témat, je pouze informativních, můžete si sami analogicky odvodit a sestavit vlastní téma, musí ale obsahovat tyto 3. části. ČÁSTI TÉMAT 1. VÝCVIK OCHRÁNCŮ, 2. ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO (bezpečnostní opatření), 3. OCHRANA OSOBY každý z vás si vybere a zpracuje část tématu, dle osobních preferencí. Při zpracování části 1. VÝCVIK OCHRÁNCŮ - napíšete, jak by podle vás, měla vypadat TJ (tréninková jednotka) pro ochránce např. nácvik hmatů, chvatů, úderů a kopů TJ, musí obsahovat všechny náležitosti: nástup, sdělení obsahu TJ, rušná část, strečink, hlavní téma TJ... Tuto část potom prakticky předvete v rámci didaktického výstupu na hodině. V případě zpracování části 2. ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO - napíšete, jak by podle vás, měl vypadat plán bezpečnostního opatření, pro konkrétní situaci, např. mítink, oslava narozenin atd. Nezapomenout na tyto náležitosti: Datum a čas, sestava týmu, výstroj, výzbroj účastníků, vozidla – typ a počet, bezpečnostní hrozby, typ akce – mítink, koncert, soukromá akce... • Rozdělení práce - Operativní tým informace o místu konání akce, zájmových osobách a jiných událostí ve stejném termínu zjištění nejbližšího bezpečného místa (budova PČR), nemocnice, heliportu... • Epizoda (je-li k dispozici - např. PČR, AČR...) příjezd na místo konání akce v rámci hodinového předstihu a zajištění okolí místa konání akce • Tým ochránců příjezd na místo společně s chráněnou osobou plán spojení – mobil, radiostanice, přeprava na místo – pěší, vozidly, (únikové trasy), spolupráce s ostatními složkami – PČR, bezpečnostní agentura, ostraha objektu Vzít v úvahu různé materiální zabezpečení u soukromé agentury a jiné u ozbrojených složek... Tato část č. 2, bude vaším teoretickým podkladem pro část č. 3. - modelovou situaci V případě, že si vyberete část tématu 3. OCHRANA OSOBY – předvedete modelovou situaci, s ohledem na zadání – např.: verbální napadení, eskalující v neozbrojený útok Modelová situace, bude obsahovat tyto části - přípravu, uvedení do tématu, poučení zúčastněných osob (jednotlivé role figurantů), samotnou modelovou situaci a následné vyhodnocení. TÉMATA 1. TÉMA 1) VÝCVIK OCHRÁNCŮ, – hmaty, chvaty, údery a kopy 2) ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO – ochrana VIP klienta – doprovod klienta do školy - veřejné prostory, vybavení (výstroj, výzbroj...), počet osob, vozidel... 3) OCHRANA OSOBY – verbální napadení, eskalující v neozbrojený útok 2. TÉMA 1) VÝCVIK OCHRÁNCŮ, – slzotvorný, elektrický nebo jiný obdobně dočasně zneschopňující prostředek 2) ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO – ochrana VIP klienta – oslava narozenin soukromá akce – veřejné prostory (restaurace, hotel...), vybavení (výstroj, výzbroj...), počet osob, vozidel, spojení... 3) OCHRANA OSOBY – napadení rozbitou lahví 3. TÉMA 1) VÝCVIK OCHRÁNCŮ – ochrana chráněné osoby, balistické deštníky, deka... 2) ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO – ochrana VIP klienta (politik) – veřejný mítink (házení vajec, rajčat...), vybavení (výstroj, výzbroj...), počet osob (uniformovaná, neuniformovaná policie...) 3) OCHRANA OSOBY – napadení házením předměty 4. TÉMA 1) VÝCVIK OCHRÁNCŮ – obušek a jiný úderný prostředek (teleskop) 2) ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO – ochrana VIP klienta – doprovod na sportovní trénink – veřejné prostory, vybavení (výstroj, výzbroj...), počet osob... 3) OCHRANA OSOBY – napadení tenisovou raketou, basebalovou pálkou... 5. TÉMA 1) VÝCVIK OCHRÁNCŮ – použití střelné zbraně 2) ZPRACOVÁNÍ PLÁNU BO - ochrana VIP klienta – zdravotní procházka (běh), 3) OCHRANA OSOBY – napadení střelnou zbraní V případě jakýchkoliv nejasností, či dotazů ohledně zpracování vaší práce, mě můžete kontaktovat na email. Děkuji S pozdravem Mgr. Pavel Přecechtěl