Chybí jména členů týmu. PROSÍM, ODEVZDEJTE V OPRAVENÉ VERZI do 3. 5.! Předmět výzkumu Míra sociální kontroly v sousedství a charakter tohoto sousedství Teoretická hypotéza Míra sociální kontroly ve městě je menší než na vesnici. Pracovní hypotéza Intenzita sociálních kontaktů ve městě je nižší než na vesnici. Teoretická a pracovní hypotéza jsou velmi podobné. V prvním případě je ve formulaci užito pouze 1 teoretického konceptu (sociální kontrola). Ve druhém případě nejsou součástí hypotézy indikátory. Obě hypotézy je třeba formulovat jako tvrzení o předpokládané souvislosti mezi dvěma jevy. Nejprve za pomocí teoretických konceptů, poté empirických indikátorů. Indikátor četnost sociálních kontaktů se sousedy Příliš abstraktní indikátor (co je to "sociální kontakt"?). Od čeho je tento indikátor odvozen? Chybí indikátor pro druhý z konceptů. Použitý teoretický koncept Kontrola sociální - procesy a mechanismy, kterými společnost nutí své členy k takovému chování, které je v jejím rámci považováno za žádoucí. Toho je dosaženo vnitřní kontrolou, kdy jedinec považuje společenské normy chování současně za měřítko, které je mu přirozeně vlastní, a vnější kontrolou udělováním pozitivních a negativních sankcí. Sousedství -- lidé žijící v takové prostorové blízkosti, že se osobně znají, vzájemně si mohou pomáhat, spolupracovat, přímo spolu komunikovat a zároveň podléhat sociální kontrole druhých a spoluvykonávat ji. Patřilo by zařadit před pracovní hypotézu. Předmět výzkumu Prestiž povolání Teoretická hypotéza Vzdělání ovlivňuje prestiž povolání ve společnosti. Pracovní hypotéza Povolání považovaná za nejprestižnější vyžadují vzdělání univerzitního typu. Toto není pracovní hypotéza. Neobsahuje tvrzení o souvislosti mezi 2 indikátory odvozenými z teoretických konceptů. Co je u vás vlastně jednotkou výzkumu? Povolání??? Indikátor školní vzdělání potřebné pro výkon daného povolání Chybí druhý indikátor. Použitý teoretický koncept Prestiž -- úcta, které požívá držitel určitého sociálního statusu, nebo skupina. Vzdělání -- sociální organizace zahrnující skupiny, organizace, normy, role a statusy spojované s předáváním vědomostí a dovedností členům společnosti. Chybí dimenze konceptů. z nichž by byly odvozeny indikátory.