RATINGOVÁ ANALÝZA - ZÁPOČTOVÝ TEST Jméno: Os. Číslo: C 1/ porovnejte sledovanost ČT1 25. 12. 2005 z pohledu následujících cílových skupin v časovém intervalu (8:00-13.00) (hrubá data s hosty): a/ jeden z rodičů (matka nebo otec) s dítětem či dětmi bez prarodičů b/ dospělí 61-80 c/ děti 7-14 - Jaká byla průměrná sledovanost vybraného časového úseku ve vybraných cílových skupinách? - Který pořad měl v daném intervalu nejvyšší sledovanost ve vybraných cílových skupinách? - "Sledovanost" vyjádřete jako podíl z dané cílové skupiny ve vztahu ke všem vlastníkům televizorů v dané skupině. - Hodnotu "sledovanost" konstruujte tak, aby zahrnovala celé pořady, které zasahují alespoň částečně do intervalu 8:00-13:00. - U daných cílových skupin uveďte počet respondentů. ŘEŠENÍ ÚKOL č. 1 Stanice: ČT 1 Pořady: Všechno (8:00 - Den: 13:00) Období: 25.12.2005 NET/RAW: RAW Hosté: S hosty jeden z rodičů (matka nebo otec) s dítětem či dospělí dětmi bez prarodičů 61-80 děti 7-14 titul začátek konec Rating Projekce Rating Projekce Rating Projekce Edův pohádkový balík 7:31:34 9:13:19 4,5 30 2,1 36 5 44 Zahrada 7:53:40 8:07:08 3,3 22 2 34 5 44 Včelka Mája 8:13:13 8:35:48 5,3 35 1,5 26 5,7 50 Pan Tau 8:41:32 9:10:18 6,2 41 3 52 6,1 53 Jingle bells 9:14:29 9:18:18 2,9 19 1,6 28 4,4 38 Reklama M05A 9:18:18 9:18:45 2,8 19 1,4 24 3,8 33 Cesta na Měsíc 9:18:45 9:41:27 3,7 25 2 35 5,2 45 Kalendář 9:41:27 9:56:25 2,2 15 2,1 35 3,9 34 Reklama M11A 9:58:11 9:59:44 0,9 6 2 34 3,6 31 Restaurace U Prince 10:00:08 10:57:11 5 33 6,6 114 4 34 Na Vánoce 10:58:11 11:01:24 3,8 25 7,4 127 1,7 15 Život na zámku 11:01:24 11:51:58 9,8 60 11,6 200 3,4 29 Urbi et orbi 11:55:00 12:33:34 2,1 14 10,4 180 0,8 7 Vánoční promluva kardinála Miloslava Vlka 12:33:50 12:40:57 1,4 9 7,2 124 0,8 7 Genesis 12:42:45 12:47:17 2 13 6,8 118 0,7 6 Reklama A01A 12:49:53 12:50:25 2,1 14 6,2 107 0,4 4 Zprávy 12:50:25 12:55:50 2,2 15 7,3 126 0,4 4 Chcete mě? 12:55:50 13:09:52 2 13 6,7 115 0,7 6 Průměr 4,1 31 5,3 91 3,9 34 POČET RESPONDENTÚ jeden z rodičů (matka nebo otec) s dítětem či dětmi bez prarodičů 214 děti 7-14 299 dospělí 61-80 590 2/ Porovnejte vývoj diváckého podílu v BŘEZNU 2003, 2004, 2005 pro následující cílové skupiny (hrubá data s hosty): a/ žena svobodná 30-40 b/ žena vdaná 30-40 - Výsledná data zobrazte graficky a stručně komentujte. - "Sledovanost" vyjádřete jako podíl z dané cílové skupiny ve vztahu k těm divákům, kteří měli v daném intervalu puštěný televizor. - Hodnotu "sledovanost" konstruujte tak, aby zahrnovala pouze pořady, které začínaly a končily v čase 19:00-22:00. - Uveďte jak velké jsou vybrané cílové skupiny v celé populaci. ŘEŠENÍ ÚKOL č. 2 NOVA Ukazatel: Rating Pořady: Všechno Období: 1.3.2005-31.3.2005 2004 2003 NET/RAW: RAW Hosté: S hosty 2005 2004 2003 žena svobodná 30-40 53,56 47,45 55,07 žena vdaná 30-40 44,74 44,59 47,55 VELIKOST CÍLOVÝCH SKUPIN V POPULACI: žena svobodná 30-40 108,273 žena vdaná 30-40 595,622