Poznej a chraň Znalost jednotlivých druhů organismů a přírodních dějů, která vede k moudré péči o své okolí a uvědomění si vztahu lidských aktivit a stavu přírody. Důraz na konkrétní akce/práci ve prospěch přírody. Globální výchova Rozvoj schopnost spolupráce a samostatného uvažování (obecně vyšších operací Bloomovy taxonomie), vnímání práv menšin a potlačení egocentrismu. Cílem je vytvoření odpovědnosti za stav světa a nastavení vysoké laťky etiky jednotlivce. Nekup to Konkrétní rady z oblasti tzv. domácí ekologie, které vedou k šetrnému spotřebitelskému chování, ovlivňování poptávky na trhu a šíření zelenějších vzorců spotřeby. Láska k domovině Poznávání místních reálií, přírodních hodnot a kulturní historie vede k vytvoření citové vazby na region, zakotvení jednotlivce a aktivní ochraně těchto hodnot. Implikuje rozšíření duchovních statků a méně konzumních přístupů k životu. Návrat ke kořenům Výuka starých řemesel a chov hospodářských zvířat vede k nekonzumnímu postoji k životu a navázání vztahu ke skutečnému světu. Zároveň zachovává důležitou kulturní diverzitu a pokladnici dovedností důležitou pro trvale udržitelné směřování společnosti. Globální problémy Seznamování s celosvětovými problémy, které přesahují rámec života jednotlivce vede k odpovědnějšímu jednání a snaze o změnu chování. Konkrétní činy jsou pak zaměřeny na odstranění kořene globálních problémů: nevyvážená distribuce bohatství a ekonomický útlak chudých států. Výchova o Zemi Propracovaný soubor herních aktivit, jehož cílem je vytvoření emotivního vztahu k přírodě a ,,Matce Zemi." Převážně formou arteterapie navazuje člověk silné citové pouto k přírodnímu prostředí, které je základem pro jednání v její prospěch.