Zadání + organizace Organizační informace ke zpracování semestrálního zadání: - studenti vytvoří 3-členné skupiny; co skupina to jedno zařízení; - nejpozději do 24/3 informují vyučující předmětu o složení skupin a výběru druhu služby (pobytová, ambulantní, terénní); - informaci je třeba zaslat mailem na adresu kubalis@fss.muni.cz - do předmětu zprávy uveďte Služby pro seniory-složení týmu - studenti mají možnost si sami vybrat a domluvit konkrétní zařízení – v takovém případě nahlásí výběr už současně s oznámením o složení skupiny (tj. do 24/3); - ostatním studentům zprostředkuje kontakt na zařízení vyučující; - pro zpracování seminárního úkolu budou třeba 1-2 návštěvy zařízení a konzultace s pracovníky Celkem 28 studentů: (27/3=9) = 9 skupin po 3 studentech + 1 student/ka (dohoda osobně) Služby podle formy poskytování: - pobytové - 3 skupiny (1x zařízení města DpS, 1x zařízení města DsZR; 1x domov nevládní organizace) - ambulantní - 3 skupiny (1 x sociálně aktivizační služby, 1x denní centrum; 1x přechodný pobyt) - terénní – 3 skupiny (1x PS poskytovaná městem, 2x PS poskytovaná nevládní organizací) Jmenný rozpis dle zařízení - viz tabulka následující strana Pobytové služby Studenti/ky Zařízení Kontakt Skupina 1 Kateřina Prokopová Nikola Vodičková Hana Mikulková Domov se zvláštním režimem Nopova - Židenice (zřizovatel město Brno) Ředitelka PhDr. Jarmila Figurová figurova@nop.brno.cz Skupina 2 Petra Černohouzová Markéta Píčová Lucie Morysová Dům pokojného stáří Naděje, Ptašínského 13 (zřizovatel Naděje, o.s.) Vedoucí domova paní Věra Krejčí 541422278, 608835011 Skupina 3 Veronika Imrichová Jana Odejková Eliška Přibylová Domov pro seniory Vychodilova – Žabovřesky (zřizovatel město Brno) Ředitel PhDr. Petr Němec reditel@vyc.brno.cz Amublantní služby Skupina 1 Martina Slouková Iva Chlebková Tereza Pospíšilová Centrum pro rodinu a sociální péči v Brně Zajišťují kontakt samy Skupina 2 Martina Jetmarová Eva Fleischmannová Petra Pomališová Domovinka PS Žabovřesky Zajišťují kontakt samy Skupina 3 Helena Kovaříková Anna Krchňavá Dorota Tomaszová Denní a přechodný pobyt Brno – Líšeň, Strnadova 14 (zřizovatel Oblastní charita Brno) Vedoucí Bc. Marie Žižkovská marie.zizkovska@caritas.cz možno po 18/4 Terénní služby Skupina 1 Mariana Košíčková Hana Křečková Zuzana Teplá Pečovatelská služba Hrnčířská 27 (zřizovatel Diakonie ČCE – středisko v Brně Vedoucí Mgr. Jana Gomolová ps.brno@diakoniecce.cz Skupina 2 Lucie Lamačová Martina Tökölyová Dita Vaňousová Pečovatelská služba Brno – Židenice, Jamborova 61 (zřizovatel město Brno – městská část Židenice) Vedoucí paní Marie Holíková pszidenice@centrum.cz Skupina 3 Tereza Saková Jana Bennová Markéta Studená Andrea Weiková Pečovatelská služba Betánie, Joštova 7 (zřizovatel Betánie – křesťanská pomoc) Vedoucí Mgr. Vítězslava Kubíková kubikova.betanie@seznam.cz Ke dni 11.4. 2011 Poznámky: · Dům pokojného stáří Naděje – návštěva předjednána s ředitelkou brněnské Naděje ing. Janou Seberovou, na samotnou vedoucí domova není mail, je třeba volat na uvedená čísla, o návštěvě by měla být informována, případně se odvolejte na předjednání s ředitelkou Naděje · Pečovatelská služba města Brna – středisko Židenice – pozor na to, že středisko Židenice zajišťuje i další druhy služeb (ambulantní apod.), paní vedoucí vás bude informovat pravděpodobně o všech poskytovaných službách, primárně vás bude pro zpracování zadání zajímat terénní PS! Adresář dostupný na: www.kr-jihomoravsky.cz nebo www.socialnisluzby-jmk.cz Zadání pro studenty: Studenti realizují návštěvu v daném zařízení sociálních služeb – viz rozpis pro skupiny v tabulce. V uvedeném zařízení se zaměření na následující: (1) základní parametry poskytování služby: charakter klientely, složení personálu, jaké jsou typické metody práce s klientem, prostorové dispozice – vnější, vnitřní, materiální vybavení; (2) uplatnění individuálního přístupu ke klientovi (Jaké se používají postupy pro individuální nastavení služby? Co umožňuje individuální přístup? Co brání uplatnění individuálního přístupu? jak vypadá typická praxe uplatnění individuálního přístupu? apod.) (3) spolupráce s rodinou, resp. blízkými, popř. okolní komunitou (v čem taková spolupráce spočívá? jaké postupy volí? jak komunikují? kdo je obvykle blízkou osobou? Jak zjišťují zájem rodiny, blízkých? Jakou roli sehrávají další sociální vazby? jak je služba zakotvena v místě působení?) Na základě zpracování výše uvedených 3 kapitol studenti zpracují krátký rozbor (úvahu) o tom, zda poskytování dané služby přispívá ke vzniku nebo naopak snižování rizika sociální konstruované závislosti (v rovině fyzické, psychické, sociální). Postup může být dvojí, buďto bude úvaha o riziku sociálně konstruované závislosti zařazena na konci každé kapitoly nebo bude zařazena jako samostatná (4) kapitola na konci semestrálního úkolu. Postup při zpracování a způsob hodnocení - všechny zadané úkoly studenti zpracují písemně a současně ve stanovených termínech budou prezentovat na semináři v rámci výuky předmětu; - zpracování dílčích úkolů budou studenti prezentovat na semináři + v písemné formě odevzdají jako celek ve stanoveném termínu, tj. dílčí úkoly nebudou odevzdávány průběžně, ale jako součást souhrnného výstupu za danou skupinu; - výsledný soubor bude obsahovat základní deskripci zařízení + 3 dílčí pod-úkoly (viz shora); - výsledný soubor skupina odevzdá ve stanoveném termínu v tištěné podobě + vyvěsí elektronickou verzi do IS (Dokumenty-Odevzdávárna); - dílčí zadání jsou formulována tak, aby studenti mohli v rámci návštěvy zařízení zjistit potřebné údaje – během výuky budou jednotlivá dílčí zadání diskutována ve vztahu k přednášeným tématům; - členové skupiny si zpracování úkolů rovnoměrně rozdělí – je na jejich volbě, zda budou všichni pracovat na všech úkolech nebo jednotlivé úkoly zpracuje vždy jeden člen skupiny – z odevzdaného výstupu musí být jasně patrné, který člen týmu zodpovídá za zpracování dané části textu; - výjimku představuje popis zařízení; Odevzdání úkolů Termín vyvěšení semestrálního úkolu do IS je nejpozději 30/5/2011. Dokument v elektronické verzi budete do IS vkládat jako celek, tzn. jeden soubor za celou skupinu. Skupina současně odevzdá tištěnou verzi úkolu – výhradně do schránky u pracovny č. 511 (ne paní sekretářce). Podle nových pokynů paní proděkanky se všichni studenti musí zapisovat na termíny zkoušek. V IS máte vyvěšen zatím jeden termín zkoušek – řádný, a to 2/6/201, na který se zapíší všichni, kdo psali průběžný test a kdo odevzdali semestrální úkol v termínu. Do poznámkového bloku vám vložím dílčí známku za semestrální úkol, stejně jako zde máte dílčí známku za průběžný test. Do hodnocení v IS pak budete mít vloženu výslednou známku = výslednici obou známek (viz syllabus). Výslednou známku budu zapisovat nejdříve 2/6, tzn. tak aby vepsání známky odpovídalo termínu zkoušky. Pokud nebudete na zkoušku zapsáni, známku vám do IS nemohu vložit.