Výzkum vztahů žáků 2. Stupně základní školy k četbě. Cíl výzkumu: Cílem výzkumu je zjistit postoj žáků 2. stupně ZŠ ke čtení knih. Zda čtení nahrazují jinou formou získáváním informací o knihách, například z kinematografické tvorby nebo Internetu. Metoda: Kvalitativní výzkum – polostrukturovaný rozhovor. Vzorek: Žáci 6.- 9. tříd brněnských ZŠ. Výzkumné otázky: Kolik knih cílová skupina přečte za školní rok? Kolik knih přečte z vlastního zájmu /kolik je povinná četba? Jak vnímá cílová skupina povinnou četbu? Nahrazuje cílová skupina čtení knih sledováním filmů nebo stahováním obsahů knih z internetu? Hypotézy: Žáci 2. stupně ZŠ nečtou knihy. Žáci 2. stupně ZŠ obcházejí čtení základní literatury sledováním filmů. Dívky 2. Stupně ZŠ čtou knihy více než chlapci. Žáci 2. Stupně ZŠ obházejí čtení základní literatury pomocí výtahů z četby on-line. Tým Matouš Márai (385008), Tereza Sýkorová (261580), Helena Čtvrtečková (209401)