Charakteristika studijního předmětu Název studijního předmětu: Praktikum z marketingového výzkumu Formy výuky studijního předmětu : praktické cvičení 1x za 14 dní (jarní semestr) Rozsah studijního předmětu : 0/2 Počet kreditů: ? Forma kontroly předmětu: Zk Vyučující: Petr Pakosta Stručná anotace předmětu: Kurz je zaměřený na procvičení postupů používaných v aplikovaném sociologickém výzkumu, zejména ve výzkumu trhu. Kurz je orientován ryze aplikačně, jednotlivé postupy se procvičují v počítačové učebně, během semestru studenti realizují vlastní výzkumný projekt zakončený výzkumnou zprávou prezentací. Povinnosti studentů: Během semestru pracovat na vlastním výzkumném projektu a prezentovat finální výstup. Požadavky na studenty: Kurz je přístupný pouze studentům, kteří absolvovali Základy marketingového výzkumu Osnova kurzu: 1.3. 2012 Přehled základních úloh výzkumu trhu. Zásady pro tvorbu výzkumu. Tvorba dotazníku, typy otázek. Aplikovaná statistika ve výzkumu trhu – četnosti, kontingenční tabulky 15.3. 2012 Aplikovaná statistika ve výzkumu trhu – logistická regrese, shluková analýza na datech z výzkumu životního stylu. 29.3. 2012 Aplikovaná statistika ve výzkumu trhu - tvorba typologie, segmentace, faktorová analýza. 12.4. 2012 Prezentace výsledků - zásady pro prezentování, důležité faktory, základní struktura prezentace, fáze přípravy prezentace, chyby v prezentacích. Zadání závěrečného úkolu. 26.4. 2012 Ovládání SPSS syntaxí. Výpočty v Excelu. Společná práce na závěrečných úkolech. 10.5. 2012 Prezentace studentských projektů. Účast povinná. Doporučená literatura: Bártová, H., Bárta, V., Koudelka, J. . 2004: Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přepr. vyd. Praha : VŠE Disman, M. 1993: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha Řehák, Bártová. 1997. Statistika pro marketing a výzkum trhu, SPSS. Šubrt, J.(ed). 1998: Kapitoly ze sociologie veřejného mínění : teorie a výzkum, Karolinum, Praha Haugue, P. 2003 Průzkum trhu. Computerpress. Přibová, M. 1996: Marketingový výkum v praxi. Grada. Herzmann, J., Novák, I., Pecáková, I. 1995: Výzkumy veřejného mínění, VŠE (příp. novější vydání) Hendl J. 2004. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál Hebák, Hustopecký, Malá. 2005: Vícerozměrné statistické metody (2), Informatorium. Hebák a kol. 2005: Vícerozměrné statistické metody (3), Informatorium. Underhill: Proč nakupujeme. Software pro výuku: SPSS, Excel, PowerPoint, Word