OPVK_MU_black Příloha 6 – k Evaluační zprávě Katedry SPSP Projekt: Inovací bakalářských studijních programů k lepší zaměstnatelnosti, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0238 Příloha 6a) HODNOCENÍ ZE STRANY VYUČUJÍCÍHO Název kurzu: Odborná praxe a supervize II. - individuální Kurz: inovovaný Vyučující: Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. Období výuky: jarní semestr 2015 Popis inovace: Kvalitativní vystižení podstaty inovace – počet lektorů, nové či inovované výukové metody – která proběhla v daném semestru 1) Výchozí stav: a) stručný nástin výchozího stavu inovovaného kurzu · předmět je dlouhodobě zařazen do systému povinných praxí pro bakalářské studium oboru SPR na katedře SPSP · pro skupinovou supervizi byli studenti rozděleni do tří seminárních skupin · byly inovovány písemné úkoly, aby lépe reagovaly na osnovu předmětu · studenti předmětu měli možnost vyzkoušet si supervizní práci s externím supervizorem · studenti měli širší možnosti výběru organizace praxe dle vlastních kritérií (výběr organizace musel být schválen vyučující a odpovídat standardu) · byla navázána užší spolupráce s garanty praxe na pracovištích b) stanovení cílů plánu inovace stanovených na začátku · stanovení širšího výběru organizací pro realizaci vlastní praxe · nabídka většího množství teoretických zdrojů pro studium · navázání bližší spolupráce s odbornými garanty praxí z organizací · nabídka intenzivnější opory při realizaci vlastní praxe · inovace sylabu v souladu s aktuálními vědeckými poznatky a s využitím příkladů dobré praxe 2) Zhodnocení inovace a dosažených cílů v daném semestru a. identifikace slabých stránek inovací · nemožnost navázat bližší kontakt s odbornými garanty z některých, např. mimobrněnských organizací (studenti mají možnost vyhledat si organizaci praxe v místě svého bydliště) · vyšší počet studentů v seminárních skupinách, který snižuje kvalitu supervizní práce · supervize s externím supervizorem se za semestr konala pouze 1x, a proto nebylo možné navázat bližší spolupráci se studenty b. identifikace silných stránek inovací · rozšíření teoretických zdrojů, z nichž je možné čerpat · spolupráce s externím supervizorem · zpracování ucelené kapitoly v knize věnované tématu resilience sociálního pracovníka · inovace sylabu a jednotlivých písemných úkolů 3) Zhodnocení celkové inovace za celé období trvání projektu: a) inovace v porovnání s projektovou žádostí – příloha č. 7 b) Inovace splněna následujícím způsobem: Odborná praxe a supervize II. - individuální Inovace obsahu výuky ve vazbě na současné trendy praktické přípravy studentů bakalářského stupně studia oboru Sociální práce uplatňované n významných zahraničních vzdělávacích institucích. Inovace splněna následujícím způsobem: Inovace sylabu, který více odpovídá aktuálním trendům oboru a potřebám studentů. Do sylabu byly zařazeny nové publikace o supervizi a práci v pomáhajících profesích. Inovace písemných úkolů ve vazbě na aktuální poznatky sociální práce. Inovace přímé výuky obohacené zkušenostmi vyučující z absolvovaných výcviků (Systemická supervize a koučování I. a II. a Komplexní krizová intervence). Zpracování samostatné kapitoly vyučující v knize Praktické vzdělávání v sociální práci optikou konceptu resilience. Kapitola byla zpracována vyučující, která v ní pojednávala přímo o daném předmětu. Opakovaná setkání se zástupci pracovišť praxe (kulaté stoly), kde s vyučující debatovali o možných inovacích předmětu, aby lépe reagoval na potřeby praxe. Zapojení dvou externích supervizorů Mgr. Lukáše Hrubého (jarní semestr 2014) a Mgr. Magdalény Valáškové (jarní semestr 2015). o Do elektronické složky přiřadit všechny nové a inovované materiály k danému kurzu · powerpointové prezentace přednášek · vytvořené publikace (dodat elektronicky i fyzicky) · seznamy didaktických pomůcek · video či audio záznam · metodické příručky, e-learning, studijní opory, databáze apod. o k výstupům ošetřených licenční smlouvou (tj. vytvořené publikace, metodické příručky, e-learning, studijní opory a video či audio záznamy) je nutné vyplnit následující: Příloha 6b) HODNOCENÍ ZE STRANY STUDENTŮ FSS:SPR115/01 Odborná praxe a supervize II, individuální - Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. Zapsáno: 11, Splnilo: 2, Návratnost: 18.2% Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 5 1.6 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 2 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 2 1.5 5. Vyučující vždy dodržel(a) všechna stanovená pravidla. 2 1.5 6. Vyučující poskytl(a) jasné informace k organizaci předmětu. 2 1.0 7. Čas strávený v hodinách/výuce s touto/tímto vyučující(m) považuji za smysluplný. 2 1.0 8. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 2 1.5 FSS:SPR115/02 Odborná praxe a supervize II, individuální - Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. Zapsáno: 9, Splnilo: 1, Návratnost: 11.1% Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 5 1.6 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 1 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 1 1.0 5. Vyučující vždy dodržel(a) všechna stanovená pravidla. 1 1.0 6. Vyučující poskytl(a) jasné informace k organizaci předmětu. 1 1.0 7. Čas strávený v hodinách/výuce s touto/tímto vyučující(m) považuji za smysluplný. 1 1.0 8. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 1 1.0 FSS:SPR115/03 Odborná praxe a supervize II, individuální - Mgr. Zdeňka Dohnalová, Ph.D. Zapsáno: 9, Splnilo: 2, Návratnost: 22.2% Celkem zodpovězeno Průměrné hodnocení předmětů na fakultě Průměrné hodnocení vyučujícího v předmětu 1. Předmět pro mne má vzdělávací hodnotu, rozvíjí mne. 5 1.6 3. Výklad vyučující(ho) byl vždy srozumitelný a přehledný. 2 1.0 4. Vyučující přicházel(a) do výuky vždy dobře připraven(a). 2 1.5 5. Vyučující vždy dodržel(a) všechna stanovená pravidla. 2 1.0 6. Vyučující poskytl(a) jasné informace k organizaci předmětu. 2 1.0 7. Čas strávený v hodinách/výuce s touto/tímto vyučující(m) považuji za smysluplný. 2 2.5 8. Vyučující jasně sdělil(a), jaké znalosti a dovednosti budou hodnoceny. 2 1.5 V Brně dne……………... ……………………………………………. Podpis vyučujícího/odpovědné osoby