OPVK_MU_black Příloha 8 – k Evaluační zprávě Katedry SPSP Projekt: Internacionalizace, inovace, praxe: sociálně-vědní vzdělávání pro 21. století, reg. č.: CZ.1.07/2.2.00/28.0225[EK1] Příloha 1a) HODNOCENÍ ZE STRANY VYUČUJÍCÍHO Název kurzu: Odborná praxe a supervize pro magisterské studium Kurz: nový Vyučující: Mgr. Ladislav Otava Období výuky: jarní semestr 2015 + CELEK Popis inovace: Kvalitativní vystižení podstaty inovace – počet lektorů, nové či inovované výukové metody – která proběhla v daném semestru 1) Výchozí stav:[72] a) stručný nástin výchozího stavu inovovaného/nového kurzu[EK3] - nový kurz; cílem kurzu je podpora dalšího profesního růstu studenta, aby se v budoucnu mohl stát reflexivním sociálním pracovníkem; nedílnou součástí realizace odborné praxe je její supervize; na konci tohoto kurzu budou mít studenti prohloubeny praktické dovednosti reflexivního uvažování pro rozvoj schopností intervence do životní situace klientů. b) stanovení cílů plánu inovace stanovených na začátku[EK4] - rozšíření a zkvalitnění stávajícího systému praxí pro studenty prezenčního magisterského studia, nabízejícího možnost volby pracoviště praxe s ohledem na profesní profilaci studentů a posílení jejich praktických kompetencí; praktická příprava pro studenty magisterského stupně zahrnuje kromě základních poznatků o uplatnění metod a technik s vybranou cílovou skupinou, resp. na vybraném pracovišti praxe také analyticko-kritickou činnost. 2) Zhodnocení inovace[EK5] a dosažených cílů v daném semestru a. identifikace slabých stránek inovací - slabší stránkou je prozatím nestabilní okruh spolupracujících organizací b. identifikace silných stránek inovací - zapojení instruktorů praxí do celého procesu tvorby analytické eseje studentů, poskytování zpětné vazby organizacím na jejich chod 3) Zhodnocení celkové inovace za celé období trvání projektu: a) inovace v porovnání s projektovou žádostí – příloha č. 7 - jde o zcela nový kurz, koncipován byl s ohledem na specifika pokročilého stupně studia b) Inovace splněna následujícím způsobem: - byl koncipován nový kurz praxí pro studenty magisterského navazujícího studia reflektující specifické potřeby pokročilého stupně studia v podobě zaměření na analytické pojetí praxe - rozšíření kurzu na oba semestry pro efektivnější zapojení studentů na praxi a jejich supervidování - byl vytvořen a zefektivněn systém supervizí - zpracování podrobné metodické struktury analytické eseje a její úprava na základě zkušeností s jejím používáním - byl vypracován sylabus a dále upravován na základě zkušeností s jejím používáním - byl vypracován výkaz o vykonané praxi a dále upravován na základě zkušeností s jejím používáním - na webu katedry byla vypracována část pro magisterský stupeň praxí a aktualizována dle zkušeností a potřeb studentů, pedagogů a instruktorů na praxi - doplněna byla literatura Např. Teorie demokratizace Jde o inovovaný kurz, inovaci zajišťuje především aktualizace obsahu kurzu skrze nákup aktuálních publikací a periodik, součástí inovace je účast zahraničního experta ve výuce (areálový specialista na arabské nebo asijské státy). Inovace splněna následujícím způsobem: - Byly využívány následující periodika (např. ….), databáze (např. Sage) apod. - Účast zahraničního experta – JMÉNO - Atd. o Do elektronické složky přiřadit všechny nové a inovované materiály k danému kurzu[EK6] · powerpointové prezentace přednášek · vytvořené publikace (dodat elektronicky i fyzicky) · seznamy didaktických pomůcek · video či audio záznam · metodické příručky, e-learning, studijní opory, databáze apod. 4) Hodnocení ze strany lektorů a odborníků z praxe[EK7] Vyučující může zapracovat názory externích spolupracovníků, kteří se podíleli na inovaci kurzu. Dotazy např. Jak byste zhodnotil/a spolupráci v rámci kurzu XY? Co byste zlepšil/a? Jak byste zhodnotil/a práci studentů? Udělal/a byste něco jinak? … Bylo by dobré používat k práci nové databáze/ vybavení/ literaturu/ jiné odborníky (z jaké oblasti)? Příloha 1b) HODNOCENÍ ZE STRANY STUDENTŮ[78] V Brně dne……………... ……………………………………………. Podpis vyučujícího/odpovědné osoby ________________________________ [EK1]NEBO Inovací bakalářských studijních programů k lepší zaměstnatelnosti, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0238 [72]Pokud již byl kurz v rámci projektu INZA/SOVA učen, výchozí stav je takový, s jakým byl kurz ukončen na konci posledního odučeného semestru [EK3]Také zdůvodnění potřebnosti. [EK4]Musí být v souladu s projektovou žádostí (zejména s informacemi ke kurzům v Příloze 7). [EK5]Vhodné např. popsat zapojení externích lektorů/ zahraničních expertů, pokud byli. [EK6]Jedná se o výstupy přislíbeny v projektové žádosti v jednotlivých KA a příloze 7 [EK7]Tento bod je dobrovolný. Prosím, vyplňte jej v případě, že je relevantní a pokud jste od externistů získali jakékoli podněty ke zlepšení či zajímavá hodnocení daného kurzu. [78]Jako minimum informace - využití existující předmětové ankety - shrnutí výsledků Pokud dělá daná katedra jiné svoje ankety, jež mají větší vypovídací schopnost, možno použít ty.