Typy úkolů: Průzkumné úkoly Další zkoumání problému, zpochybnění předpokladů... Např. rodiče, kteří tvrdí, že jejich syn je vždy neposlušný, obdrží úkol spočítat situace, kdy bude syn poslušný a kdy neposlušný (v průběhu týdne). Intervenční úkoly Za účelem dosažení změny, vyřešení problému či uspokojení potřeby. Např. před-stava, že rodiče spolu častěji chodí do společnosti. Úkoly mohou být prosté (jedna akce) nebo komplexní (množství různých činností). Nicméně jednoduché cíle jsou preferovány. Jednotlivé (realizovatelný jednotlivcem) úkoly nebo reciproční úkoly (někdo něco udělá a druhá osoba vykoná reciproční úkon). Hmotné či mentální úkoly: Doporučuje se, aby i mentální činnosti byly materializovány v co největší míře. Např. tvorba seznamu myšlenek, pozorování… Postupné úkoly: Začínají malými kroky a pak, jak vzrůstá sebedůvěra a dovednosti uživatele služby, zvyšuje se jejich obtížnost. Imaginární úkoly: Jde o předstírání, že se něco změnilo, např., že zmizela deprese Obrácené úkoly Může mít podobu konání opaku toho, co klient dělal, aby řešil problém. Doporučuje se zejména v případech „neúspěšných řešení“. Paradoxní úkoly Paradoxní úkoly vedou uživatele služby k tomu, aby problém neměnil, či naopak jej učinil horším.