Učo Freud I Poznámka Freud II Poznámka Lasch Poznámka Adorno Poznámka Benjamin Poznámka Habermas Poznámka McLuhan Poznámka Baudrillard Poznámka CELKEM ESEJ POZNÁMKY CELKEM HODNOCENÍ 273912 15 15 15 15 15 10 Chybí příklady. 15 100 220 C 386205 15 15 15 15 15 Velmi dobře. 15 15 "Výrok ""obsah média je dalším médiem"" ale nedává smysl - docházelo by tak k nekonečnému řetězení médií. Poznámka o tech. determinismu, respektive humanismu, je výborná - pokud se o toto téma zajímáte, doporučuji (kromě Haraway, kterou asi znáte) texty Katherine Hayles o posthumanitě nebo Marka Hansena (koncept technogeneze v textu Media Theory)." 15 120 150 "Výborná analýza jednotlivých aspektů MCU, stylisticky kvalitní text, dostatečně kritická práce s koncepty." 270 A 386005 15 15 15 15 10 "Nezmiňujete politizaci, respektive demokratizující potenciál reprodukovatelnosti." 15 15 5 Nejasné vysvětlení. 105 150 "Zajímavý výběr produktu; analýza by mohla být ještě detailnější, ale na druhou stranu chválím, že analyzujete i žánr." 255 A 386042 15 15 10 "Ano, ale chybí zmínka o proměně vztahu superega a id." 15 10 "Nezmiňujete politizaci, respektive demokratizující potenciál reprodukovatelnosti." 15 15 Dobrý test. 95 110 "Stylisticky kvalitní; práce je ale spíše explikací kritického záměru tvůrců filmu, nikoliv kritikou produktu jako takového." 205 D 385846 15 15 15 15 15 10 "Nevysvětlujete, jak došlo k posunu od publika, které kulturu posuzuje, k publiku, které ji konzumuje." 15 100 130 "Nápad je originální, ale teoretická východiska by vyžadovala lépe propojit se zkoumaným případem. Text je poměrně nekoherentní. Navíc to, co lze na IBC chápat jako obranný mechanismus, tedy ""odčinění"", nesouvisí přímo s masově-kulturními aspekty IBC." 230 B 367276 15 15 15 Zřejmě ovšem zaměňujete valenci některých důsledků reprodukovatelnosti. 10 15 15 85 397982 15 Pište prosím čitelněji. 15 Opravdu lze introjikovat vlastní Já? 15 10 "Ta část, kterou lze dobře přečíst, je příliš obecná. " 15 5 "Nejasné, nevystihujete podstatu ani jednoho z druhů (fází) publika; špatně čitelné." 15 15 105 90 "Práce nikam nesměřuje, neodpovídáte nakonec na otázku, kterou si kladete v titulu. Práce je formálně nekvalitní - jen Úvod obsahuje devět chyb a překlepů." 195 D 388200 5 Většina textu (celá pasáž o oidipovském komplexu) vůbec neodpovídá na zvolenou otázku. 15 "Raději nevynechávejte slovesa. Bez nich totiž věty připomínají tweety, případně reklamní slogany - ty však zatím mezi akademické žánry nepatří." 5 "Nesrozumitelné, zavádějící výroky (např. ""Dítě ztrácí pocit bezpečí a to je důvod úpadku superega.""). Superego se spíše transformuje pod vlivem úpadku rodičovské autority." 15 10 "Není jasné, které Benjaminovy argumenty chápete jako zdůrazňující přínos reprodukovatelnosti a které naopak." 15 Dobře vystihujete podstatu problému konzumujícího publika. 15 15 95 120 "Dobrá teoretická expozice, slabší analýza, respektive nedostatek příkladů. mohla jste ještě víc prostoru věnovat analýze." 215 C 363938 15 Kvalitní test (oceňuji propojení obou odpovědí). 15 10 10 "Za prvé, kritika je velmi příkrá, ale zcela nevyargumentovaná, nepromyšlená. Za druhé, tvrzení, že masová kultura ""vše zobrazuje přesně tak, jak je"", je velmi zavádějící (nárok na realismus je něco jiného). " 10 5 "Neuvádíte kontextuální souvislosti, odpovídáte tautologicky, vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo přemýšlet, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. " 15 80 130 "Dobrá teoretická část, ale namísto soutěžících byste měla analyzovat formát nebo jeho konkrétní provedení." 210 C 429744 5 "Na žádnou z otázek jasně neodpovídáte, jde jen o souhrn vzájemně neprovázaných tezí." 15 5 "Příliš se nevěnujete transformaci superega, spíše primárnímu a sekundárnímu narcismu." 15 10 "Není jasné, které Benjaminovy argumenty chápete jako zdůrazňující přínos reprodukovatelnosti a které naopak." 15 5 Elementární neporozumění McLuhanovu postoji k neutralitě technologií. 10 Neodpovídáte na otázku. 80 150 230 B 383490 10 "Trochu jste se do toho zamotala. Zdroji pocitu viny nejsou pud života a pud smrti, ale strach z autority a strach z Nadjá." 15 15 15 15 15 15 Ovšem nejde jen o přebírání televizních vzorců. 100 150 250 A 429258 15 Pište prosím čitelněji. 5 "Nemluvíte o transformaci superega, pouze se pokoušíte o obecnou charakterizaci této instance osobnosti." 15 Ad Freud II. 15 5 "Změna nenastala (jen) díky proměnám mediálních organizací a jejich praxí - důležitý byl politicko-ekonomický kontext. Habermasovu teorii navíc dost vulgarizujete: nejde o to, že by publikum přestalo uvažovat, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. Podstatou posunu publika je tedy jeho strukturálně-funkcionální změna." 15 10 Neodpovídáte na otázku. 80 70 Přepracovat. Neodpovídá žánru. Pouze chudičké výpisky F 429249 10 "Fakticky v pořádku, text ale obsahuje některá nepřesná vyjádření (""Pocit viny nastává když je rozpor mezi Já a Nadjá /Superego/ nebo když mám strach z trestu /sic/."")" 15 Váš názor (týkající se nápodoby vzoru) je však ve skutečnosti Freudův. 15 5 "Nejdete k jádru citace. Co myslíte tvrzením, že pokud se chce někdo vyhnout masové kultuře, popírá sám sebe? Není to naopak tak, že totalita masové kultury potírá individualitu?" 15 5 Test obsahuje několik zásadních omylů a kritika naznačuje neúplné pochopení Habermasova pojetí konzumujícího publika. 15 5 Nejasné vysvětlení. 85 90 "Chybí úvod; pokus o redefinici by měl být vyústěním a jen těžko může být východiskem; text je nekoherentní, odnikud nikam nesměřuje a obsahuje velké množství chyb." 175 E 386075 5 "Nezmiňujete strach z Nadjá jako jeden ze zdrojů pocitu viny, navíc jsou některé obraty nepřesné." 15 "Pozor na absurdní formulace typu ""potlačení vlastního individua""." 5 Téměř nic o transformaci superega. 15 10 Demokratizující potenciál chápe Benjamin spíše jako pozitivní přínos reprodukovatelnosti. 15 15 5 "Nepřesné: obracíte význam pojmu ""vzor"", jak jej chápe Baudrillard." 85 90 "Práce postrádá problém, jde jen o souhrn nekoherentních definic. Věnovat tolik prostoru antropologickým definicím kultury je zbytečné, protože mediologicky relevantní definice kultury vychází z jiných tradic. Stylisticky je práce v pořádku." 175 E 383947 15 15 Dobrý příklad. 15 Relevantní odkazy na jiné autory. 15 10 "Změna nenastala (jen) díky proměnám mediálních organizací a jejich praxí - důležitý byl politicko-ekonomický kontext. Poněkud vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo přemýšlet, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. Podstatou posunu publika je tedy jeho strukturálně-funkcionální změna." 15 85 70 "Nedostečné nutno přepracovat. Není jasné, jaké hegemonní praxe analyzujete? Opravdu lze v ""komunistické"" reklamě hovořit o komodifikaci? Pokud ano, je třeba takový očividný rozpor - téměř antagonistický - řečenos dobovým ptydepe - vysvětlit. " F 397837 10 "Přestože se v textu zabýváte některými velmi důležitými skutečnostmi, nezmiňujete Nadjá jako instanci, s jejíž pomocí kultura zvládá agresivní choutky jedinců." 15 15 15 Relevantní odkaz na dalšího autora. 15 15 15 0 "Nejasné, neodpovídáte na otázku." 100 150 "Kvalitní práce se zdroji, zajímavý text, komplexní analýza." 250 A 397519 15 Oceňuji důsledné odlišení vlastních formulací od formulací Freudových. 15 15 Kvalitní test. 15 15 15 Dobře. 15 Kvalitní test. 15 120 150 270 A A=250-270 (150+120) 432108 15 "Snažte se ale vyjadřovat konkrétněji, přesněji." 15 15 15 "Není ovšem jasné, co v dané souvislosti myslíte ""existenčními problémy""." 15 10 Změna nenastala (jen) díky proměnám mediálních organizací a jejich praxí - důležitý byl politicko-ekonomický kontext. 15 0 Neodpovídáte na otázku. 100 130 "Dobrá teoretická expozice, mohla jste ještě víc prostoru věnovat analýze." 230 B B=230-245 385957 10 Obě otázky jsou zodpovězeny jen napůl. 15 15 15 15 10 "Nevysvětlujete, jak došlo k posunu od publika, které kulturu posuzuje, k publiku, které ji konzumuje." 5 Chybí příklady a test obsahuje několik nepřesností. 15 100 150 "Nápad je sice absolutně neoriginální, ale používáte relevantní literaturu, skutečně analyzujete síť (a nikoliv zasíťované osobnosti), práce je dobře strukturovaná a stylisticky kvalitní." 250 A C=210-225 440351 5 "Nezmiňujete Nadjá jako instanci, s jejíž pomocí kultura zvládá agresivní choutky jedinců; text je celkově velmi nekonkrétní." 15 15 15 10 "Není jasné, které Benjaminovy argumenty chápete jako zdůrazňující přínos reprodukovatelnosti a které naopak." 10 "Oceňuji komplexní perspektivu, ale mohl jste se ještě víc zaměřit na změnu publika." 5 Elementární neporozumění McLuhanovu postoji k neutralitě technologií. 15 90 150 240 B D=190-205 440327 15 15 10 "Pokud zmiňujete ""kult autenticity"", bylo by vhodné lépe vysvětlit, co přesně znamená pro proměnu superega. Vyhněte se formulacím typu ""superego souvisí s agresivitou"". Do superega pronikají agresivní tendence id, nikoliv ega." 15 5 "Co jsou ""diskurzivní kroužky""? Vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo logicky myslet, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze." 15 15 90 0 "Práce je psána publicistickým stylem (tj. ani odborným, ani esejistickou kombinací stylu odborného a uměleckého); pokoušíte se analyzovat narcistní osobnosti, nikoliv kulturní produkt (doporučuji vybrat si k anlýze opravdu jeden konkrétní produkt); nápad je zcela neoriginální; problematická práce se zdroji: kombinujete odborné zdroje s neodbornými, a to bez jejich kritické reflexe." F E=170-185 (90+80) 429273 15 15 10 "Málo se věnujete transformaci superega, spíše jejím rodinným souvislostem - ty jsou sice důležité, ale jak se jejich vlivem proměňuje superego?" 15 15 15 15 10 Neodpovídáte na otázku. 110 90 200 D 233540 15 15 "Vztah racionalizace a identifikace není vztahem symterických alternativ, jak naznačuje Vaše kritika. Racionalizace je spíše zpětnou nevědomou aplikací rozumového zdůvodnění (tj. ""hledáním"" minulé příčiny současných pozorovaných důsledků) na výsledky nevědomých procesů (potažmo na výsledky identifikace). Proto racionalizace zřejmě nemůže být důvodem pro identifikaci. Vztaženo k Vašemu příkladu: za prvé, sňatek/vztah nepředpokládá identifikaci. Za druhé, racionalizace je například to, co se odehrává, pokud se člověk pokouší verbalizovat důvody vlastní zamilovanosti. " 10 "Pamatujete si příklad, ale de facto chybí obecnější vysvětelní transformace superega." 15 "Opatrně s pojmem ""rasa""." 15 15 "O tom, že atomová bomba je jedna a tatáž technologie, by bylo možné dlouze diskutovat. " 5 Neodpovídáte na otázku a text je velmi chaotický. 90 150 240 B 402868 15 15 15 "Pozor na mechanické překlady (""stoupající superego"", ""vkládání id""…)." 10 "S tezí, že ""umění je něco jako pásová výroba"", nelze souhlasit (tedy Adorno by nesouhlasil). Jde zřejmě o pouhý chybný úkon. Přemýšlejte, k čemu slouží v akademickém diskurzu uvozovky a jak se mění jejich funkce, pokud jsou nadužívané." 10 "Nezmiňujete politizaci, respektive demokratizující potenciál reprodukovatelnosti." 5 "Nevystihujete povahu publika, které kulturu konzumuje (političnost vs. depolitizovanost apod.); banalizující a zavádějící formualce (např. ""veřejnost se měnila k horšímu"")." 15 5 Téměř se nepokoušíte odpovědět na otázku. 90 150 "Zaměřujete se na zajímavý fenomén, analýza je navíc provedena pečlivě. " 240 B 429251 10 "V pořádku - kromě několika dosti neobratných vyjádření. Například Nadjá není pud smrti nasměrovaný ""nad Já"" a Superego nám nezpůsobuje vinu." 10 Možná je celý text v pořádku (ale kvůli špatné čitelnosti nelze některé pasáže hodnotit). 15 15 15 Velmi dobře. 15 15 Kvalitní test. 15 110 150 "Pečlivá práce, dostatečně kritická a stylisticky kvalitní." 260 A 358418 15 15 15 15 15 15 90 90 "Dobrá expozice, slabá reflexe. Řada krátkých, de facto publicistických tvrzení." 180 E 385965 15 Oceňuji plynulé propojení odpovědí na obě otázky a náznak paralely s Foucaultem (i když je to složitější). 15 (Přes svérázný výklad vztahu identifikace k oidipovskému komplexu.) 10 "Spíše než aby bylo nové superego upozaděné, stává se krutějším, protože přejímá agresivní tendence id. Mimochodem: Freud - osoba žijící ještě ve světě definovaném newtonovskými principy - nemohl polemizovat s Laschem, autorem z budoucnosti." 15 15 10 Chybí rozvinutější příklady. 15 Dobrý test. 95 150 245 B 363921 15 "Teď, když znáte Freudovu terminologii, můžete slovo ""podvědomě"" nahrazovat přesnějšími výrazy." 15 Oceňuji snahu uvést originální příklad. 15 15 "Relevantní a podložená kritika, dobrá struktura textu, dokonce i smysl pro humor." 15 10 "Poněkud vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo přemýšlet, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. Podstatou posunu publika je tedy jeho strukturálně-funkcionální změna." 15 15 115 150 265 A 440314 15 15 15 15 "Dobré příklady, byť samotnou citaci jste mohla rozebrat ještě detailněji." 15 15 15 10 Nepřesné. 115 120 "Zajímavé. Poněkud přetížená teorie, která není využita v analýze. " 235 B 363859 10 "V odpovědi na první otázku zapomínáte na Nadjá, ve druhé otázce zase nejde ani tak o reálný čin vs. myšlenku jako o strach z vnější autority a strach z Nadjá." 15 Dobrý kritický postřeh. 10 "Nevěnujete se příliš transformaci superega, spíše jejím sociokulturním souvislostem - proč se superego stává agresivním? Co znamená výrok, že superego může způsobit u lidí ""přílišnou globalizaci""?" 15 5 "Nepracujete s klíčovými koncepty; komentář navíc vulgarizuje smysl, respektive aspirace díla obou zmiňovaných autorů, potažmo celé kritické teorie." 15 Dobře napsáno. 10 "Co myslíte tím, že ""médium ž neobsahuje poselství, tj. nějakou zprávu, kterou se nám snaží mediátor sdělit""? Příkladem s rozhlasem a televizí trochu rozmělňujete McLuhanovy myšlenky." 15 95 120 "Silná tvrzení, ale nepřesvědčivé argumenty. Podhegemonní praxe v takovém pojetí by bylo možné zahrnout řadu dalších mocenských či manipulativních mechanismů." 215 C 383122 15 10 Chybí zmínka o vztahu nového superega a id. 10 "Citát příliš nevysvětlujete, spíše místy až doslovně reprodukujete Adorna. MK přiznává, nezakrývá estetizaci/idealizaci reality." 15 15 5 Neodpovídáte na otázku. 70 90 "Analýza i argumentace klouže popovrchu. Slabá práce s literaturou, nedostečné ilustrace" 160 F 357163 15 Pište prosím čitelněji. 15 15 Ale pište čitelněji. 15 15 15 15 105 150 255 A 440392 10 Spíše než o rozdíl mezi myšlenkami a činy jde u zdrojů pocitu viny o rozdíl mezi strachem z vnější autority a strachem z Nadjá. 15 15 "Ale: úpadek rodičovské autority neznamená úpadek superega, spíše jeho transformaci." 15 15 15 10 Neodpovídáte na otázku. 95 120 "Slabší práce s literaturou, která není využita v analýze" 215 C 440390 15 15 10 "Úpadek rodičovské autority neznamená úpadek superega, spíše vede k jeho transformaci, jejíž podobu jinak popisujete dobře." 10 Jádra významu citace se dotýkáte spíše vzdáleně. 10 "Není jasné, které Benjaminovy argumenty chápete jako zdůrazňující přínos reprodukovatelnosti a které naopak." 10 "Oceňuji komplexní perspektivu, ale mohla jste se ještě víc zaměřit na změnu publika." 15 10 Neodpovídáte na otázku. 95 150 245 B 386067 15 15 Poznámka o uplatnění narcisitického charakteru by vyžadovala rozvinout. 15 Dobrý kritický postřeh: někteří autoři mají skutečně tendenci přecházet otázku původu archaických vzorů. 15 15 15 10 Neodpovídáte na otázku. 100 90 Slabá analýza. Kde jde o analýzu kulturního průmyslu? 190 D 399207 15 15 15 15 15 10 "Poněkud vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo uvažovat, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. Podstatou posunu publika je tedy jeho strukturálně-funkcionální změna." 5 "Poznámka o obsahu a formě je formulovaná dost zavádějícím způsobem; není jasné, k čemu směřují příklady." 15 Dobrý test. 105 110 "Především vršíte pojmy, téměř chybí vlastní intelektuální a kreativní vklad. Odsunout redefinici jako nemožnou je příliš jednoduché." 215 C 370124 15 15 15 15 10 "Nevysvětlujete, jak došlo k posunu od publika, které kulturu posuzuje, k publiku, které ji konzumuje." 15 85 110 Jen reprodukujete definice bez analýzy a kritické reflexe aplikovatelnosti pojmu jako analytického nástroje . Textu chybí problém nebo otázka. 195 D 440388 15 10 První část texu naznačuje nesprávné pochopení konceptu identifikace: nejde o oddělení svého Já od jiných Já. Jinak v pořádku. 10 První věta je plná zavádějících formulací. Superego se transformuje vlivem úpadku rodičovské autority. 15 10 "Není jasné, které Benjaminovy argumenty chápete jako zdůrazňující přínos reprodukovatelnosti a které naopak." 0 Test byl z Habermasova textu. 15 15 90 150 Dante - pěkný nápad 240 B 385986 15 Ovšem kultura zvládá agresivní choutky jedinců především pomocí Nadjá. 15 "Zaměřme se na Vaši větu ""Troufám si tvrdit, že ačkoli s výše zmiňovaným oidipovským komplexem zcela kategoricky nesouhlasím, nelze zrovna tomuto spisu příliš vytknout."" ""Zcela kategoricky nesouhlasit"" s čímkoliv je velmi snadné; kritika však, jak jsme se již naučili, předpokládá co nejpřesnější identifikaci slabin pranýřované teorie. Jinými slovy, odmítat Freudův pansexualismus a priori je neudržitelné a laciné (Nesouhlasíte s existencí, nebo s danou podobou konceptualizace oidipovského komplexu, případně s jeho univerzalitou? Proč ne? Na základě čeho s ním ""kategoricky nesouhlasíte"", pokud ""nelze zrovna tomuto spisu příliš vytknout""? Nejde náhodou o kategoricky nekritické přejímání kritiky, jíž Freuda zahrnují feminističtí teoretici?), byť při schopnosti ono odmítnutí zdůvodnit a případně navrhnout alternativu je zcela legitimní. Tedy: nemá smysl přejímat kritické poznámky ostatních (lhostejno, zda relevantní, či irelevantní), ale utvořit si a obhájit vlastní názor. " 10 "Co znamená spojení ""stoupající tendence"" superega? ""Odmítnutí rodičovské autority"" není totéž co ""jistá benevolence ve výchově"" a nevede k týmž důsledkům." 10 Poněkud obecné a banalizující. Nevysvětlujete dostatečně první část výroku. 10 První věta je zavádějící: na proměnu publika neměla vliv jen proměna mediálního obsahu. 15 15 85 150 235 B 398013 15 Kvalitní test. 15 15 15 15 15 15 15 120 150 Práce je kvalitní analyticky i stylisticky. 270 A 111667 0 385825 0 A=250-270 (150+120) 363655 15 15 15 15 15 15 90 150 240 B B=230-245 440337 10 "Vedle strachu z Nadjá není zdrojem pocitu viny agrese jako taková, ale spíše strach z vnější autority." 15 5 "Nesrozumitelné, dosti obecné formulace, věty na sebe nenavazují. Vyhněte se nicneříkajícím formulacím typu ""superego souvisí s agresivitou"". Do superega pronikají agresivní tendence id, nikoliv ega." 15 15 10 "Změna nenastala (jen) díky proměnám mediálních organizací a jejich praxí - důležitý byl politicko-ekonomický kontext. Poněkud vulgarizujete Habermasovu teorii: nejde o to, že by publikum přestalo přemýšlet, ale o to, že došlo k individualizaci spotřeby a komercionalizaci diskuze. Podstatou posunu publika je tedy jeho strukturálně-funkcionální změna." 5 "Poznámka o obsahu a formě je formulovaná dost zavádějícím způsobem; není jasné, k čemu směřují příklady." 15 90 150 "Výborné, máte talent. Nepromarněte ho." 240 B C=210-225 397693 15 15 15 "Ale: kritická poznámka je pomýlená. Autor v knize ""The Culture of Narcissism"" ani v dané kapitole kulturu neopomíjí." 10 "První věta (""obrazy i fotografie jen odráží realitu"") test trochu kazí, byť je ze zbytku testu jasné, že jde spíš o nešťastnou formulaci." 15 5 "Nejasné (co například myslíte větou, že ""literární společnost byla založena na úzkém vztahu k publiku""?), nevysvětlujete, jak k přeměně došlo, pojmy používáte poněkud zmateně (literární společnost, politická veřejnost), kritika je ovšem relevantní." 5 Elementární neporozumění McLuhanovu postoji k neutralitě technologií. 10 Nepřesné; neodpovídáte na otázku. 90 120 "Slabší analýza. Možnosti, které klip poskytoval nebyly využity" 210 C D=190-205 440389 10 Chybí výslovná zmínka o vnější autoritě jako druhém zdroji pocitu viny. 15 5 "Nelze říct, že se superego stává vnějším prostředkem kontroly - je přece součástí struktury osobnosti. Transformace superega spočívá v posilování jeho agresivních tendencí." 5 Poněkud citaci banalizujete a nejdete po její podstatě. 15 15 10 "Říct, že ""médium nemá svůj vlastní obsah"", je dost zavádějící. Navíc chybí příklady. Na druhou stranu se zajímavě zamýšlíte nad slovem ""poselství""." 5 "Nejasné, nepřesné, kusé." 80 70 "Zajímavé, ale příliš zkratkovité propojování oblastí, které bez detailnějšího zprostředkování propojit nelze. Naivní aplikace dialektického materialismu, respektive zákona o zachování energie bez aplikace na fenomény MK. Především ale nedostatečná práce s relevantní literaturou z oblasti kritických teorií médií, která vede text mimo šachovnici, kterou vymezuje zadané téma. Nutno přepracovat." F E=170-185 (90+80) 416869 10 "Nezmiňujete Nadjá jako instanci, s jejíž pomocí kultura zvládá agresivní choutky jedinců." 15 "Ale v kontextu Freudovy teorie je úvaha o identifikaci se sebou samým irelevantní, respektive postrádá smysl (nepostrádá jej asi v rámci diskurzu/byznysu osobního rozvoje)." 15 15 10 Chybí příklady. 15 80 120 "Zajímavé, ale příliš zkratkovité propojování oblastí, které bez detailnějšího zprostředkování propojit nelze. Naivní aplikace dialektického materialismu, respektive zákona o zachování energie bez aplikace na fenomény MK. Především ale nedostatečná práce s relevantní literaturou z oblasti kritických teorií médií, která vede text mimo šachovnici, kterou vymezuje zadané téma. Nutno přepracovat." 200 D 383219 10 "Nezmiňujete Nadjá jako instanci, s jejíž pomocí kultura zvládá agresivní choutky jedinců." 15 15 5 "Dost obecné, nejdete po podstatě citace (zmínka o konformitě vkusu nestačí). Mimochodem, podle mnohých sociologů naopak střední třída mizí." 15 Relevantní kritika a velmi dobré podněty pro případnou diskuzi. 10 "Nevysvětlujete, jak došlo k posunu od publika, které kulturu posuzuje, k publiku, které ji konzumuje; oba typy (fáze) publika však vystihujete dobře." 10 Chybí rozvinutější příklady; kritika je relevantní. 15 Dobrý test. 95 90 "Zajímavé, ale příliš zkratkovité propojování oblastí, které bez detailnějšího zprostředkování propojit nelze. Naivní aplikace dialektického materialismu, respektive zákona o zachování energie bez aplikace na fenomény MK. Především ale nedostatečná práce s relevantní literaturou z oblasti kritických teorií médií, která vede text mimo šachovnici, kterou vymezuje zadané téma. Nutno přepracovat." 185 E 429236 15 10 "Poněkud chybí specifikace genealogie mechanismu identifikace; text je příliš obecný; ""afektivní"" neznamená ""afektovaný""." 15 15 15 15 15 10 Neodpovídáte na otázku. 110 120 "Zajímavé, ale příliš zkratkovité propojování oblastí, které bez detailnějšího zprostředkování propojit nelze. Naivní aplikace dialektického materialismu, respektive zákona o zachování energie bez aplikace na fenomény MK. Především ale nedostatečná práce s relevantní literaturou z oblasti kritických teorií médií, která vede text mimo šachovnici, kterou vymezuje zadané téma. Nutno přepracovat." 230 B 402526 15 10 "Máte ve všem pravdu, ale trochu odbíháte od tématu. Přitahuje Vás ideální Já." 15 Kvalitní test. 15 Výborně. 15 15 "Tvrzení, že k dané změně došlo v důsledku přeměny liberálního státu na stát sociální, je však dost zavádějící, vzhledem k tomu, že principy ekonomického liberalismu se projevily mj. právě ve vzniku konzumujícího publika." 15 Kvalitní test. 10 Nepřesné. 110 120 230 B 386069 15 15 15 Byť je odpověď poněkud úsporná. 15 I když poněkud úsporné; mohla jste spojení rozebrat ještě doslovněji. 15 15 10 Chybí příklady. 15 115 130 "Práce je kvalitní, stylisticky nadprůměrná, ale analýza mohla být ještě poněkud systematičtější, strukturovanější, co do sledovaných aspektů vybraného kulturního produktu diferencovanější. Obecnost analýzy způsobuje, že Vaše zjištění jsou potenciálně aplikovatelná na kteroukoliv reality show." 245 B 440280 15 15 5 "Ano, ale jaké obecné změny superega v kultuře narcismu Lasch popisuje? Uvádíte pouze příklad." 15 10 "Nezmiňujete politizaci, respektive demokratizující potenciál reprodukovatelnosti." 15 15 10 Nepřesné. 100 150 250 A 386167 15 15 Výborně. 15 15 15 15 15 15 Dobrý test. 120 150 270 A 397930 15 15 15 15 15 15 Dobře. 15 15 120 130 "Neproblematická práce, která nepřináší žádná překvapivá zjištění." 250 A 440387 15 10 Spíš než mechanismu identifikace se věnujete povaze davu. 15 10 "Máte pravdu, ale text je natolik obecný, že ani není poznat, kterému citátu se věnujete (navíc nepíšete, který jste si vybrala)." 15 5 "Téměř vůbec neodpovídáte na otázku, vyjadřujete se velmi neurčitě." 5 "Převracíte vztah mezi médiem a jeho obsahem (film a scénář); ono ""šťavnaté maso"" McLuhan používá jako metaforu pro obsah, nikoliv pro posleství média jako technologie." 10 Nepřesné. 85 70 Je třeba přepracovat. Chybí předmět analýzy - hegemonní praxe. F 363862 10 "Nezmiňujete Nadjá jako instanci, s jejíž pomocí kultura zvládá agresivní choutky jedinců." 15 15 Kladete si relevantní otázky. 15 15 Dobré srovnání. 15 Dobře. 10 Poněkud chybí jasné vysvětlení. 95 150 245 B 385827 15 15 15 Kvalitní test. 10 Začínáte příliš zeširoka a unifikaci věnujete jen poslední poznámku (takže k podstatě citátu se dostáváte až na konci). 15 5 "První věta (""kdysi bylo možné odlišit…"") popírá smysl zbytku testu a zároveň Habermasovu představu o proměně publika. " 10 Poněkud chybí abstrakce obecnějších tvrzení. 85 120 205 D 371589 15 10 Poněkud banální závěr; chybí příklad/identifikace slabin/vlastní doplnění. 15 10 "Text je poněkud nejasný a málo doslovně vysvětlujete citaci, věnujete si místo toho jiným myšlenkám Adornova díla." 5 "Pouze tautologická definice a ""vysvětlení"" posunu publika." 15 15 85 90 "Stylisticky velmi slabé, terminologicky nepřesné" 175 E 397713 15 10 "Při identifikaci se Já naopak obohacuje; text je poněkud zjednodušující a na některých místech pracuje s jakýmsi ""common sense"" významem identifikace." 15 Autor se jmenuje Christopher Lasch. 15 Dobrý kritický postřeh! 15 15 15 100 90 "Práce má dvě části: jedna z nich je výborná, druhá velmi nekvalitní. Výborná je ta část, ve které se věnujete zobrazovanému mučení. V první části práce ale jednak zásadně chybí slibovaný pokus o definici dominantní ideologie příslušné společnosti, jednak jde spíš než o systematickou analýzu o selektivní apologetiku obviňovaného seriálu. Seminární práce by však neměla být reakční. Odstavec začínající slovy ""Ideologií v seriálu tak nikdy nebyla..."" je navíc podle mého názoru interpretačně pomýlený, protože zcela nekritický. Postupy a jejich důvody, které se prezentují jako nevinně ""tvůrčí"" nebo ""žánrové"", jsou totiž často naopak silně ideologické - a jako mediální vědci musíme být schopni jejich ideologičnost identifikovat." 190 D CELKOVÉ HODNOCENÍ: A=250-270 (150+120) B=230-245 C=210-225 D=190-205 E=170-185 (90+80) PŘEPRACOVANÉ ESEJE ODEVZDEJTE DO 22.6. VYTIŠTĚNÉ NA SEKRETARIÁTU KATEDRY.